/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Etiketprogram søges
Fra : Klumme
Vist : 676 gange
250 point
Dato : 26-01-09 23:28

Hvem kender et free software program til fremstilling af etiketter, labels mv. Ikke til CD - DVD, men f.eks. til kuverter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:36

Det gør Publisher, det har alt hvad hjertet kan begære

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-01-09 23:38

Okay...i en udgave så en teknikspasser kan håndtere det???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:42

Netop i Publisher er der guider til det hele og den starter på når du beder den om det.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 26-01-09 23:44

MS Word er også ganske velegnet. Jeg bruger aldrig andet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:47

Hvis det kun er labels til kuverter så brug word. Og hvid du har brugt for hjælp til etiketterne, så skal jeg nok hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-01-09 23:48

Okay.. der er lige noget at se på. Skal bare lave en lille etiket til at sætte bag på et brev som afsender. Men det skal jo fylde et helt A4 ark og kunne udprintes på et selvklæbende ark. Det kan man vel købe hos en boghandler

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-01-09 23:49

Det må jeg lige kigge på, men det blir ikke før i morgen. Synet kører allerede på ½ kraft, så det er vist sengetid

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-01-09 23:50

Ja det er kun til kuverter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:51

Det har jeg gjort masser af gange og det er nemt når man har prøvet det før.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-01-09 23:52

Jeg kigger ind i morgen og skal sikkert ha meget hjælp LOOL

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 26-01-09 23:53

Jeg gør netop det, du skriver. Man kan købe ark med etiketter i forskellige størrelser hos boghandleren.
Fremgangsmåden i Word er:
Vælg "Funktioner" -> "Konvolutter og etiketter"
Vælg "Indstillinger"
Definér en etikette... ved at trykke på "Ny etiket"...
Skriv teksten i adressefeltet på den foregående dialog. Feks. "Afs. Krumme..."
Vælg "Hel side med samme etiket."

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-01-09 23:53

OK sov godt

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 250 point
Dato : 27-01-09 00:47

Avery har et program med masser af skabeloner å' så'en, Klumme - de laves i Word, når du har installeret det. Kik på http://www.avery.dk/dk1/index.jsp

Nat nat
Hanne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-09 01:25

Jeg bliver nødt til at komme med et lille pip, OpenOfiice kan det samme som Windows Office/Word og er helt gratis: http://da.openoffice.org/ kort sagt så har du mansser af muligheder, også Avery som mosteren nævner, den behøver du ikke engang at installere, det hele foregår på nettet, du skal bare vælge og printe det færdige resultat: http://www.avery.dk/dk1/averyprint/ klik på New project og vælg Address labels eller noget andet hvis du hellere vil det, papir kan du købe hos enhver bog- og papir handler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-09 01:27

Læg mærke til Avery Online det er ski smart når det kun er engang imelem at man har brug for funktionen

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 27-01-09 01:31

Mig bekendt er Word også gratis???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-09 02:48

Word er ikke gratis.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 27-01-09 02:51

For mig var det....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-09 03:15

Word er ikke gratis, Bill Gates har aldrig foræret software væk, den er sammen med Windows på nogle computere men ikke gratis, hvis den ikke er der fra begyndelsen, så skal den købes, jeg kunne ikke finde en dansk, men her er en norsk: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=86102&searchArea=products&Soegeord=microsoft+word
Word reader kan hentes gratis, den kan åbne Word dokumenter: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=95e24c87-8732-48d5-8689-ab826e7b8fdf

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-09 04:07

Så Du have fået Word i gave eller en brugerlicens fra jobbet.

Alt andet er at STJÆLE.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-01-09 04:21

Citat
Word er ikke gratis.
Nej det er rigtigt Luffe, men det er PC'en jo heller ikke og bopælen som PC'en står på, har jo osse kostet noget på et tidspunkt (og gør det løbende), og sådan kan du jo blive ved. Man har lov at forudsætte, at der er visse ting man har i forvejen, uagtet at de på et tidspunkt har kostet noget.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-09 04:38

Hmm.....
Da jeg for et år siden beskadigede mine Works 2000 skiver ledte jeg efter en single Word (bryds mig ikke om OpenOffice), som single program var Word nu for dyr set i forhold til når den var inkluderet i Office, så jeg købte sidstnævnte.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 27-01-09 16:40

Citat
Bill Gates har aldrig foræret software væk

Jeg ved ikke om det var ham... men der blev i hvert fald for nogle år siden givet eet stort antal licenser væk på Officepakken. (Til f.eks. alle landets skolelærere)
Og jeg fik den ene af dem.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 27-01-09 16:40

Så min ER faktisk gratis... Men oprindeligt var det bare ment som en dårlig joke...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-09 17:06

Min er også gratis for jeg fik den som lærer, men skifter jeg til 2003, så skal jeg betale. Jeg har office 2000.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 27-01-09 17:19

Tak for svarene allesammen. Men det blev Hannes jeg benyttede mig af. Hold da op hvor var jeg mange steder for at få en label i den ministørrelse. Kunne ikke få Avery i den størrelse, men købte bare nogle tilfældige som passede mig i str. Så kom Hannes råd til gavn. Downloadede Avery's wizzard og så sad den lige i smørhullet, selv om Avery mener, at man bør bruge deres labels - men det skal de jo sige. LOOL

Tak Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-01-09 19:04

Velbekomme Klumme