/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ingen Lyd med Nero capture.
Fra : larshau
Vist : 805 gange
100 point
Dato : 26-01-09 23:21

Jeg ønsker at overspille gamle videobånd. Har derfor forbundet en videoptager til min PC (med Vista) med et composite- samt 2 lydkabler. Lydkabler samlet i fælles stik i mikrofonindgang.
Jeg kan både se og høre videooptagelsen ved hjælp af Nero 7 Show Time direkte fra videomaskinen.
Nu har jeg prøvet at optage billede og lyd med Nero Vision i konfigurationen "Capture Video". På skærmen ses billedet og lyden høres. Optagelsen foretages i format avi, (video 320 x 240 pix, audio no compression).
Når jeg afspiller denne fil ses billedet, men lyden er pist væk. Hvordan får jeg lyd med over på min optagelse?
Såfremt en overspilning klares bedre med et andet program, der er preinstalleret under Vista, hører jeg gerne herom.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-09 10:17

Der er IKKE noget preinstallet i nogen styresystemer tii behandling af VHS bånd...

Uanset hvordan du vender og drejer det kræver det GENOPTAGELSE af VHSbåndet...

Den nemmeste løsning (hvis det er flere bånd) er helt klart en VHS-DVD kombimaskine (1500.-).

Den passer sig selv og er ikke afhængig af andet udstyr.

Med hensyn til dit opståede problem, ser det ud til at det er opsætning/indstilling der ikke er korrekt - du optager tilsyneladende billedet men ikke lyden...

Hvorvidt det overhovedet er muligt med Nero er jeg ikke engang sikker på...

Citat
et composite- samt 2 lydkabler

Det lyder forvirrende - hvad skal du med 2 lydkabler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-09 10:22

2-lyd kabler? V+H. Det nok stereo

Det må jo være noget der skal indstilles i Settings eller hva det nu hedder i programmet.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-09 10:33

Citat
2-lyd kabler? V+H. Det nok stereo

Det sidder sgu da i SAMME stik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-09 10:47

Citat
Det sidder sgu da i SAMME stik

Det da ik sikkert, hvis det nu er Phono til Jack, så er der da 2 i den ene ende, altså

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-09 10:55

Plat....

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 27-01-09 12:18

Ifølge min manual skal jeg bruge et composite-kabel (Cinch) fra videobåndoptager til PC. Jeg må dog indrømme, at det er et S-video kabel jeg anvender. Beklager den forkerte oplysning.
Men da hverken et composite eller et s-videokabel overfører lyd, har jeg lagt to lydkabler til min PC.
Jeg ser billedet og hører lyd når der afspilles fra videobåndoptageren på min PC. Men optagelsen jeg laver gemmer på HD, viser ikke et lydspor. Det er det jeg ønsker rettet.

Jeg har tidliger overspillet mange videobånd i denne opstilling på en PC med XP. NU har jeg en ny PC men med Vista. Derfor mistænker jeg Vista kan være årsag til at jeg ikke kan optage lyd.
På den gamle PC anvendte jeg ikke Nero, så det kan være at jeg ikke har indstillet Nero korrekt. Forslag til en løsning modtages gerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-09 13:03

Citat
På den gamle PC anvendte jeg ikke Nero, så det kan være at jeg ikke har indstillet Nero korrekt. Forslag til en løsning modtages gerne.

Ja - det er sikkert forkert indstilling....

Det er IKKE vista der laver problemet...

Men jeg forstår stadig IKKE hvad du skal med 2 lydkabler

Jeg har en mistanke om at du putter både billed og lyd ind i mikrofon stikket og samtidig overfører billedet via S-video

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-01-09 13:10

Lyd skal ind via line in stikket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-09 13:13

Citat
Lyd skal ind via line in stikket.

Kommer lidt an på opsætningen - men det kunne være en løsning....

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 27-01-09 13:22

PÅ videomaskinen er der to lydudgange L og R!! Dem har jeg på et scartstik i OUT-stilling.
Disse to kabler er ført frem til et "Line in" stik hvori de to kabler er isat via et samleled med to ind og ét stik ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-09 13:38

Det er en lidt "klumpet" måde - syntes jeg, men det forklarer da de to lydstik

Det "lugter" mere og mere af forkert opsætning i Nero - men som sagt er jeg slet ikke sikker på Nero overhovedet kan køre med en sådan opsætning...

Hvilket capturecard/tvkort kører du med ???
Er det onboard lydkort ?

Annuller spørgsmålet
Fra : larshau

Dato : 11-02-09 16:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål