/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Papirkurv er blevet væk!
Fra : kimsdk
Vist : 554 gange
120 point
Dato : 28-03-03 12:14

Ve hjælp af "xteq" er det lykkedes mig, at fjerne min papirkurv. Nu er problemet bare: Hvordan får jeg den tilbage/gendannet?

Kimsdk

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-03 12:36

Hvis du har WinME eller WinXP kan du løse problemet ved hjælp af systemgendannelse
- jeg har nemlig selv prøvet ganske det samme.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 28-03-03 12:53

Sorry, jeg glemte at skrive, at det er win 2000 jeg kører.

Kimsdk.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-03 13:04

Surt. Jeg går ud fra, at når xteq-xsetup kan fjerne papirkurven, så kan
det også bringe den tilbage igen.
Men jeg har ikke programmet mere, så jeg kan desværre ikke tjekke hvordan.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 28-03-03 13:41

Har du overvejet en "recover-installation" fra win2000 cd'en ? lav en backup af gemmeværdige filer først !

Kommentar
Fra : cad

Dato : 28-03-03 13:41

Har du overvejet en "recover-installation" fra win2000 cd'en ? lav en backup af gemmeværdige filer først !

Kommentar
Fra : cad

Dato : 28-03-03 13:41

Har du overvejet en "recover-installation" fra win2000 cd'en ? lav en backup af gemmeværdige filer først !

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 28-03-03 13:48

Recover, jooo... Men der vurderer jeg, at jeg hellere vil undvære papirkurv end skulle installere "en masse" manglende drivere igen!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-03 13:56

Så synes jeg, du skal gå xteq grundigt igennem og se, om du ikke kan finde
en mulighed for at bringe papirkurven tilbage. Det må nødvendigvis være muligt.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 120 point
Dato : 28-03-03 14:07

Hej
jeg hved ikke om en xp tweak vil virke på win2000,men hvis du vil prøve så er der en link her http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
et stykke nede på siden er der et script du måske vil prøve,Replase/Repair
the recycle bin in windows xp.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-03-03 14:12

Hej
Hvis du prøver så husk at genstarte.
Manse9933

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-03 14:22

Og virker det ikke, har du her mulighed for at få hjælp hos xteq´s support-afdeling: http://www.xteq.com/support/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-03-03 15:38

Hej
Har du prøvet og køre diskoprydning,se om du kan se din papir kurv der,kan du
det så kan du i hvertilfælde slette og tømme men ikke gendanne.

Manse9933

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 28-03-03 15:56

Hej

Højre klik på Desktop --> Properties --> Fanebladet "Desktop" --> Nederst "Customize Desktop" --> Under "General" Kan du vælge hvilke ikoner du vil se på dit skrivebord/desktop

/Caine

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 21:44

Kender ikke det program du nævner, men problemet må jo ligge i dette. Jeg har ikke hørt om et windows tweak program endnu, som ikke kan gendanne de originale indstillinger. Er der en option i xteg der hedder default windows settings? Ellers så prøv at afinstallere xtec det burde gendanne indstillingerne, hvis ikke så må vi jo advare folk om ikke at bruge dette program!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-03-03 22:41

Programmet er vist godt nok, tedd - men så vidt jeg husker, er det noget avanceret.
Det er dog et par år siden, jeg sidst har brugt det. Det forsvandt, fordi jeg kom
til at lave den samme fejl som kimsdk og ikke kunne finde ud af at få papirkurven tilbage
på anden måde end ved systemgendannelse.
Systemgendannelsen fjernede nemlig samtidig xteq - og jeg geninstallerede det aldrig.
Gad vidst hvorfor.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 23:02

Det forklarer da vist en hel del Rellum

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 23:18

Jeg fandt her hvordan man kan få "skraldespanden" tilbage i winxp! http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm (søg efter "bin" på siden) Om det virker i 2000 skal jeg ikke kunne sige, men prøv at bakke din registeringsfil op før du indsætter ændringerne, så kan du jo altid gå tilbage hvis det ikke virker

Kommentar
Fra : cad

Dato : 28-03-03 23:21

Her er et fedt link, som er en mulig løsning: http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=87

om ikke andet, så kan man kigge på programmet der.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-03 01:49

Sorry Manse har allerede skrevet om det link, jeg osse skrev om. Jeg må lære at scrolle up

Kommentar
Fra : cad

Dato : 29-03-03 02:12

hvis man nu installerede xteq , foretog de nødvendige ændringer og afinstallerede xteq igen ( programmet må jo kunne vise de mulige ændringsmuligheder, som måtte forefindes)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 29-03-03 02:53

HA HA HA... Caine er bøsse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-03 05:06

Hej
Jeg hved ikke om dette virker på samme måde i win2000 men det virkede i xp,jeg
havde mistet nogle vigtige fungsioner i mit styre system og tænkte hvad f.....
jeg kan da prøve så her er hvad jeg gjorde,jeg gik ind på min xp cd installer
windows xp og valgte opgradering(anbefales) altså lige som at du ville gøre
hvis du skulle opgradere fra et tidligere windows styresystem,og trykkede opgrader,det gjorde den så, jeg blev så promtet for min reg nøgle,den skrev jeg så ind og så kørte det bare der ud af,det virkede fint uden problemer men
den sletter alle service packs og hotfixe's.Det var heller ikke noget problem jeg gik
ind på windows opdate og dawnloadet dem automatisk.Det var lidt tids krævende
men man må lide lidt for sine fejltagelser(alle andre programmer og indstilinger vil forblive indtakt)det virkede for mig men jeg hved ikke om det virker for dig.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-03 05:38

Hej
Jeg fandt forresten dette intressante program den anden dag,det viser alt om
jeres system lige fra serie nummere på hdd'en til reg nøglen på jeres windows
styre system alt i detaljer med links til opgradering af drivere på de forskællige hardware man har indsalleret,det viser også tempraturen og fan speed på ens bundkort og meget andet.Reg nøglen finder man under software (licenser)og bundkort info under pc (sensor),jeg syntes nemlig at have læst
at nogen har efterlyst et program med de egenskaber(dem der har mistet deres
reg nøgle)så jeg syntes at jeg lige ville dele dette med jer.Det er også på dansk det fandt det selv ud af.Jeg har selv dawnloadet Aida32-enterprise exe
versionen,men jeg hved ikke hvor nøjaktigt det måler temp på bund kortet.

Her http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-03 05:39

Det er Gratis.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-03 06:58

Hej
Jeg hved ikke om du har mere end en konto oprettet på din pc hvis ikke,så
kan du prøve at oprette en og se om der kommer en papirkurv frem der,så kan
du se om den er på stadig er på din pc eller om den er slettet permanent,hvis
den er,så kan du bruge hurtig skift mellen kontoerne og tømme den og gendanne slettede filer,lidt besværligt men kan lade sig gøre,jeg havde en
kammerat der havde mistet sin diskoprydning som jeg så foreslog det samme
han går nu fra den ene konto til den anden når han vil køre diskoprydning.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 31-03-03 08:02

Tak for svaret Manse9933.
Og, også tak til alle jer andre der har svaret på mit spørgsmål. Fordi det er Manse9933 der tildeles pointene, er pga. han var den første der kom med et forslag der virkede.

Jeg installerede x-tech fra siden www.wteq.de (det virker på OSérne win NT/2000/XP), der kunne ikonet lige så fint gendannes - hvem kunne ikke næsten ikke have sagt sig selv det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-03 08:58

Hej kimsdk
Hvilket et af dem??.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-03 09:02

Hej
Dit link virker ikke.
Manse9933

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 31-03-03 10:07

Nej, linket skulle hedde xteq.de og IKKE wteq, sorry.
Programmet hedder: xsetup-63.exe

Mvh.
Kimsdk