/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Defekt Sonny Erricon 905
Fra : Mille1966
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 26-01-09 10:11

Jeg købte en tilskudsmobil ved Telmor i nov en dyr en
Den havde lidt problemer at tænde og slukke men blev man ved et par gange kom den,her til jul gik den helt død. Jeg sender den til Rep igennem Telmor ca d 5 jan 09 .Jeg ringer til Telmor 22 jan og spørg til hvor langt min mobil er ! Og søde om Telmors Supporter er siger de at de vil undersøge sagen og vende tilbage.
Kl 18 får en jeg en mail hvor der står :
Nu har jeg fået svar fra værkstedet. De oplyser, at telefonen er
færdigrepareret her til eftermiddag, og sendes til dig med posten imorgen.

Du må forvente 2-3 hverdages leveringstid.

Jeg ønsker dig en god aften.

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du besvare denne mail -
uden at
rette i emnefeltet.

Med venlig hilsen

.
Supporter

www.telmore.dk
dejligt tænker jeg .
Her i dag mandag morgen modtager en pakke fra Tdc mobilværksted med min mobil ,jeg åbner det hvor der ligger et brev at mobilen ikke kan rep da den har haft vandskade ??? Hallo

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-01-09 10:28

Kan huske at have læst om lignende sager, hvor sælger "tørrer" sagen af på kunden.

Der postuleres, at telefonen har været brugt i f.eks. regnvejr. Den mest bizarre er een, hvor de lagde til grund, at brugeren svedte meget. Skaderne var derfor selvforskyldt og faldt ikke ind under reklamationsretten.
Hvis den har været rigtig dyr, ville jeg forsøge mig med forbrugerklagenævnet, men forbered dig på en lang kamp.

Godt du lagde den ind her, så ved vi andre, hvem vi ikke skal handle med.

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 26-01-09 11:45

Hej Brokke 44
Jeg sendte dette indlæg til Telmor
Her er svaret på den mail jeg lige har sendt :

Tak for din mail.

Jeg beklager, at jeg har skrevet til dig, at værkstedet har "færdigrepareret" telefonen. Jeg burde helt sikkert have skrevet, at den var "færdigbehandlet", da jeg ikke har haft viden om, at telefonen var konstateret væskeskadet.

Fugtskader i mobiltelefoner kan opstå på mange måder, også uden at der har været direkte væskepåvirkninger. Ved skift mellem varme og kulde kan der dannes kondens. Det kan f.eks. ske, hvis mobiltelefonen ligger i bilens handskerum natten over. Kondens kan også opstå, hvis mobiltelefonen bliver udsat for sved ved at ligge i en skjorte- eller bukselomme en varm sommerdag.

Samtidig er brug af mobiltelefonen i regnvejr en dårlig idé. Vores erfaring er at fugt- og væskeskader oftest viser sig efter en 2-3 måneder, hvor der opstår rustlignende tilstand i mobiltelefonen.

Ofte viser fugt/væskeskaden sig længe efter skaden er sket, da fugt/væske har den evne at sive langsomt ind i telefonens komponenter/printplads m.m.

Skaden kan deruover forværres ved at tilføre den "luft", det sker ved at skille telefonen ad. Derfor kan kunder opleve at efter den har været på værkstedet er skaderne/fejlene forværret. Det skyldes lufttilførelsen, som er sket ved at teknikeren skal undersøge telefonen og udtage batteri mm.

Jeg kan anbefale, at telefonen indleveres til et uvildigt certificeret værksted, som kan undersøge den, såfremt du fortsat er uenig i afgørelsen.

Jeg beklager igen min misvisende mail, forud for din modtagelse af telefonen fra værkstedet.

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du besvare denne mail - uden at rette i emnefeltet.

Med venlig hilsen

Supporter

www.telmore.dk

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-01-09 12:34

Ja, lige præcis ikke ?

Prøv at ringe til forbrugerklagenævnet.

Jeg mener, at der ligger afgørelser der - det kan da ikke være rigtigt, at en mobil kun kan bruges i 23,47 graders varme og under en luftfugtighed på under 50,95%.

Sagen stiller sig lidt anderledes, hvis du ved mig dig selv, at du har brugt telefonen i tropisk regnvejr.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-01-09 12:35

ps. Jeg ville også lige spørge telmore, om de er villig til at betale for den "uvildige" undersøgelse.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 26-01-09 12:37

psps. vil fremover kalde firmaet for "telless"

Kommentar
Fra : Effk

Dato : 26-01-09 20:25

Mille1966 - nu gør du mig en anelse bange!
- Har købt præcis den samme mobil som dig, hos tellmore, eller jeg fik den i fødseldagsgave i dec. men det er jo sagen ligemeget. Den ryger til rep. allerede omkring d. 10. januar fordi den har problemer med tænd og sluk og mobilen reagerer meget meget langsomt.

Idag ringer vi derover for at høre hvor langt den er, men får bare at vide de først har modtaget den d. 19 jan. og nu venter de på reservedele bla bla bla.
- fortryder virkelig jeg handlede med tellmore, har altid være en troværdig sonofon kunde, men når man nu ku' få den en del billigere hos tellmore køber man den jo der.

Håber godt nok jeg snart får min !

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 27-01-09 13:11

De er vilig til at betale de er villig til at betale for den "uvildige" undersøgelse .... men hvis der er tegn på fugt eller vand skade skal jeg selv betale for undersøgelse af mobil
Og til dig Effk vil jeg gerne høre hvad der sker med dig

Kommentar
Fra : Effk

Dato : 27-01-09 15:15

Du hører nærmere ;)

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 27-01-09 21:18

Hej igen,

Du skal tage din faktura med til det certificerede værksted.

- er der væskeskade på telefonen, vil du skulle betale for undersøgelsen af telefonen
- er der ikke væskeskade, reparerer de telefonen indenfor dine 2 års reklamationsret

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du besvare denne mail - uden at rette i emnefeltet.

Med venlig hilsen

Pia R.
Supporter

www.telmore.dk

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 29-01-09 07:52

Ref :
fortsat er uenig i
afgørelsen.

Ja det er jeg altså meget ked af endda
Som jeg skrev har den lige fra start været dårlig til at starte op
Og
har passet ernormt meget på den da det jo også er en dyr mobil .
Kan den have været ved en anden Telmor bruger end mig ??
Jeg har engang nemlig modtaget en forkert telefon fra jer af ! og nåede da
også at tage den i brug før jeg opdagede at det var ikke den mobil jeg
havde
købt, og returenede til jer og fik den rigtige model

Hej igen,

Til en anden gang, vil jeg på det kraftigste anbefale dig, at reklamere
straks du oplever fejl på en ny telefon. Der er iøvrigt altid 14 dages
fortrydelsesret, såfremt telefonen fremstår som da du modtog den.

Vi har reelt set ret til at gensælge en telefon, som en kunde har fortrudt

købet af, såfremt den fremstår fuldstændig som ny og alt fungerer.
Jeg har i denne forbindelse kontaktet vores leverandør, som fortalte mig,
at din telefon ikke har været solgt før.

Jeg vil stadig anbefale dig, at indlevere telefonen til et uvildigt
certificeret værksted, som kan undersøge den.

Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du besvare denne mail -
uden at rette i emnefeltet.

Med venlig hilsen

Pia
Supporter

www.telmore.dk

*********** REPLY PARTITION ***********

Subject: SV: SV: SV: MX0001129549

Kommentar
Fra : Effk

Dato : 30-01-09 18:43

Nu har jeg netop fået min med posten idag, men der står de ikke har gjort en skid ved den - og det kan man så sandelig også godt se de ikke har!
- grr' - jeg bryder mig ikke om telmore.

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 30-01-09 19:58

Stod er noget med fejl mm
og det vil så sige du står med en mobil der ikke virker så

Accepteret svar
Fra : Effk

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-09 09:23

står med en mobil som er ufattelig langsom.
- de sagde i telefonen da jeg snakkede med dem, at de havde fundet fejl og ventede på reservedele, men på papiret står der bare "ingen fejl fundet - fabriksindstillinger gendannet"

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 03-02-09 09:38

Tak for svaret Effk.
Jeg smider min ud den virker jo ikke aligevel Håber så på Telmor vil fjerne håndjern på min telefon