/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hp compaq nx9010
Fra : legind
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 24-01-09 15:31

jeg har et problem jeg sidder med en bærbar som der har været lidt vrøvl med
når den har været slukket et stykke tid kan den ikke starte kun sort skærm ikke engang bios muligheder er der så kan jeg laden stå i 10 minutter uden der sker noget og så kan jeg slukke og starte igen og så starter den uden problemer øh hvorfor det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 15:54

Defekt batteri....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 15:55

Eller defekt forbindelse....

Kommer lidt an på hvordan man tolker dit spørgsmål....

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 16:05

hvilket batteri jeg har lige tjekket det der er masser af strøm på
og tolker mit spørgsmål ????

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 16:07

ingen problemer når den bare skal genstate men problemer når den har været slukket i 15 min

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-09 16:22

Så er der jo kun dårlig forbindelse tilbage...

Om det er batteriet eller et stik/ledning er jo ikke nem at sige....

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 16:32

jamen burde det så ikke være hele tiden den kan da ikke bare gå i orden hver anden gang man starter hvor skal jeg lede det er en bærbar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 16:36

Jo - dårlige forbindelser kan opstå når som helst....

Du må starte fra en ende af med strømkabel - sker det også der kan du udelukke batteriet....

osv.

Så muligt du bliver nødt til at skille den ad - og det er ikke lige nemt på alle.....

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 16:42

sidder der et batteri internt i bærbar som i en stationær det slår ikke fejl den skal stå tændt i et stykke tid og så kan jeg slukke og starte uden problemer det kan da ikke være en løs forbindelse kan det ?

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 16:45

den når ikke engang til bios før jeg lader den stå lidt og så genstarter igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 16:53

Ja der sidder også et backup batteri som i en stationær....

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 16:55

kan det være det
men uret skal godt nok ikke stilles i bios så det burde virke ik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 17:01

Som sagt er det jo rent gætteværk HVOR den dårlige forbindelse er....

Det må du afprøve....

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 17:10

har kalibreret batteriet og nu se det ud som at virke men prøver lige at slukke den i et par timer

Kommentar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 19:58

refi du havde ret
en løs forbindelse ved rammene virker nu skulle heldigvis ikke skille den hele fra hinanden

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 24-01-09 19:59

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-09 20:14

Selv tak....