/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
revy skuespillerer
Fra : troldenesdhb
Vist : 1235 gange
100 point
Dato : 17-01-09 22:26

Der var et par i gamle dage, den ene var høj, og den anden lille. Jeg mener at den ene hed noget med Verner eller werner............ nogle der kan sige hvad de hed?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-01-09 22:31

Mon du tæner på Bent Werther?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-01-09 22:32

Vrøvl mener tænker...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-09 22:38

Hvad er gamle dage, altså perioden ?

Fy og Bi var ikke revyskuespillere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 22:42

Fy og Bi var et komikerpar

Det i hele Europa berømte danske komikerpar i Fy og Bi hvor Fy (Fyrtårnet) bestod af "Fyrtårnet", Carl Schenstrøm (1881-1942) og "Bivognen" Harald Madsen (1890-1949).

http://www.roennebech.dk/www_fredericiashistorie/html/fredericia/navne/billeder/Fy_og_Bi.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 22:43

Jooo de har lavet lidt film

Deres filmstil lå tæt op af de berømte amerikanere "Gøg og Gokke".
Det var direktør Lau Lauritsen fra Palladium studierne der satte komikerparret sammen og begyndte at producere stumfilm med dem. Filmene gik som varmt brød over hele Europa. I Holland kaldtes parret for "Watt en ½ Watt", i Tyskland og Østrig "Pat und Patachon", i Frankrig "Doublepatte et Patachon", i England "Long and Short", i Sverige "Telegrafstolpen och Tilhengern". Også i Rusland blev de populære.
I 1930 indspillede de deres første talefilm i Tyskland og i 1932 kom der tale på i Danmark. Det var dog ingen succes. Deres sidste film blev optaget i 1940. I 1947 forsøgte Harald Madsen sig med en ny makker i Sverige, dog uden succes.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 22:45

I Holland hed de Watt en ½ Watt

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-09 22:54

Det er vel ikke Bent Verther og Gustav Winckler du tænker på ?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-09 23:05

Klaudi, jeg søgte på dem før jeg fandt Fy og Bi, men syntes ikke jeg kan finde noget, hvor de var sammen, ka du? For så passer det ene navn da nogen lunde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-09 23:10

Jeg tror også som Klaudi, at det er Bent Werther og Gustav Winkler, de har optrådt sammen

http://users.cybercity.dk/~bse5560/gustavbent.html

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-01-09 23:20

Mon du tænker på Bent Werther?

Det var da det første jeg tænkte på

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-09 10:26

"Hønsefarmen" er indsunget af Bent Werther og Gustav Winkler. De optrådte sammen IRL og på plade.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-09 10:35

+ Den rige og den fattige

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-01-09 10:35

Og Bugtalersangen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-09 10:52

Ulf Pilgaard er nu også høj, ved bare ikke om han har optrådt sammen med nogen markant kavere.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-01-09 12:13

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-09 13:09

Velbekommen