/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tabulator kan ikke ændres?
Fra : cristian2
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 16-01-09 01:03

Jeg kan ikke få min tabulator i Word 2000 til at makke ret.
Lige over teksten er som bekendt en linje inddelt som en linieal fra 1 til 18. (Jeg vil gerne have tabulatoren til at rykke sætningen 1 centimeter fra venstre mød højre (når jeg kaver indrykning i teksten) Men det rykker 9,5 cm.

De linjer, jeg har indrykket med tabulatoren, starter således inde på midten af siden. Oppe på liniealen er der ud for "9,5 cm" en lille sort vinkel. Hvis jeg prøver at flytte denne vinkel til v enstre, følge den med, samt en lodret stiblet linje, men når jeg slipper den sker der ingen ændring - tekster starter stadig midt på siden og ikke ude i venstre side. Når jeg klikker på vinklen kommer vinduet op: "Tabulatorer". Her står i "Position:" "9,5 cm". Hvis jeg prøver at ændre denne til fx "1,5" eller "0" og trykker "ok", ændres tallet ganske vist i bjælken, men teksten starter stadig inde midt på siden.

Hvad gør jeg for at flytte linjerne ud til venstre side, så de indrykkede sætninger starter med den korrekte afstand?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-09 01:09

Er du helt sikker på at du ikke har centreret teksten?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-01-09 04:01

Du skal prøve at holde ventre museknap nede imens du peger på det "L", du taler om. Og så trække "L"-et ned på "papiret" og så slippe. På den måde forsvinder "L"-et, og så vil dine tabuleringer sandsynligvis virke sådan, som du havde håbet....

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-01-09 09:23

Du kan også gå ind under menuen formater\tabulatorer og stille her hvordan du vil have den stående.
Ammitz

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 16-01-09 11:47

Citat
Er du helt sikker på at du ikke har centreret teksten?
Ja.

Citat
Du kan også gå ind under menuen formater\tabulatorer og stille her hvordan du vil have den stående.
Det er netop dét vindue som kommer op når jeg klikker på "L"'et - hvor der ingen forandring sker selvom jeg foretager "nulstil alle" og trykker ok.

Citat
Du skal prøve at holde ventre museknap nede imens du peger på det "L", du taler om. Og så trække "L"-et ned på "papiret" og så slippe. På den måde forsvinder "L"-et, og så vil dine tabuleringer sandsynligvis virke sådan, som du havde håbet....
Det er korrekt. Men jeg skal igennem ikke færre end 400 sider hvor den manøvre skal foretages for hver enkelt sætning. (Jeg bliver vist ikke færdig til på mandag selvom jeg tager hele weekende i brug). Jeg havde håbet at jeg kunne flytte indstillingen så det fik effekt på hele dokumentet på én gang.

Er der ikke en mulighed for at jeg kan kopiere teksten over i et friskt dokument med de rigtige indstillinger - eller noget andet fiksfakseri?

Tak for hjælpen til alle ind til videre!

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-09 11:50

Vælg "Marker alt" før du fjerner det "L".. så sparer du tid

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 16-01-09 12:05

Ju, hu - så lykkedes det. Du er en knag, Justuniverse. Jeg skylder dig for fire dages fast arbejde!

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 16-01-09 12:05

Tak for svaret justuniverse.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-01-09 12:13

Det var så lidt.
God weekend alligevel så