/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
guppy
Fra : pacu
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 12-01-09 20:52

hej jeg vil spørge om det er muligt at lade en guppy gå sammen med en kampfisk. min dyrehanndler sagde ja men jeg havde en kamp fisk der døde så har jeg også senere læst at kampfisken kan føgle sig truet overfor guppy så jeg vil høre om nogen kunne hjelpe

Kommentar
Fra : pacu

Dato : 12-01-09 20:56

forrasten jeg har et 500 l akvarium

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 13-01-09 08:44

En kampfisk kan godt se en guppy som en anden kampfiske han, og det er pga guppyens hale. Og det er fordi guppyens hale ( især hanner) er sådan en flot vifte, og så tolker kamfisken den som en anden kampfiske han. For kampfiskehunner har ikke sådan en lang "svævende vifte hale".så kamfisken ser guppyen som en rival, og når kamfisken så vil slås så er det som regel med døden til følge. Vi har selv haft kampfisk sammen med guppyer, men den slog 3 guppyhanner ihjel, så det gør vi ikke mere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-01-09 11:34

kampfisk skal overhovedet ikke sammen med andre fisk.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 13-01-09 12:00

En kampfisk kan godt gå med andre ungfødere, men når det drejer sig om guppyer så er det en provikation overfor kampfisken. Har selv haft en kampfiske han i min 352 liters sammen med rød neon, platyer, maller af forskellig arter, samt mollyer. Men som sagt så er fisk med en "svævende hale", ikke en god ide.

Annuller spørgsmålet
Fra : pacu

Dato : 13-01-09 13:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål