/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
32bit vs 64bit WinXP
Fra : pewpewlaz0rz
Vist : 612 gange
50 point
Dato : 11-01-09 01:06

Hej, jeg sidder derhjemme med Vista 32bit og jeg gider ikke alt det visuelle gejl, samt jeg synes det er lidt skod og savner XP. Så jeg ville formatere og installere XP, men så tænker jeg lidt, hvad skal jeg vælge, 32bit eller 64bit? Jeg overvejer 64bit fordi så kan jeg bruge mit 4gb ram, og ikke blive limited til 3gb ram. Men er der nogle problemer med 64bit? Jeg tænker mere på programmer som ikke vil køre, spil som ikke virker, osv - da det var hvad jeg hørte i starten om 64bit, har dog prøvet at google (dog ikke vildt meget) og har ikke fundet noget rigtigt om det.

Jeg er en typisk gamer og gennemsnitlig computer bruger, spiller, bruger programmer, installerer lidt her og der, tester lidt her og der.

Hvad vil i anbefale?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-09 01:25

Det er rigtigt at der har været skrevet om problemer med 64 bit her på Kandu, og det er rigtigt at forskellige ting ikke virkede i 64 bit. Men det er ved at blive bedre. Hvis det var mig, så ville jeg vente 3-6 måneder før jeg lavede min PC om til 64 bit. Jo længere tid der går jo mere kommer der til 64 bit.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-01-09 03:32

I følge diverse kilder som jeg ikke skal kunne verificere, sutter 64bit XP max mås. Jeg har aldrig prøvet 64bit XP så jeg skal ikke kunne sige om det passer, det eneste jeg ved er at min vista64 kører som en drøm.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 04:15

XP 64 bit findes/fandtes kun på engelsk Pro OEM.

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 11-01-09 09:38

Hej. Jeg har prøvet mig flere gange med XP 64bit.

Men har oplevet store problemer, og kan kun sige én ting. drivere, det er hammer svært for det første at finde drivere til ens hardware, og når det endelig er fundet - er det sjældent det fungerer!

Jeg ville helt klart anbefale, når du har 4gb og ikke mere - at køre med 3gb som 32bit giver, og så acceptere at 0,8gb ram ikke bliver udnyttet. Ellers er der diverse funktioner til at frigive mere ram, men det fungerer - efter min mening - heller ikke som det skal.

held og lykke!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-09 10:53

Jeg har en bærebar med 64 bit,og den har kørt et lille års tid, uden problemer.

Du kan IKKE installere en 64 bit version, hvis ikke din PC kan køre med 64 bit, det vil aldrig gå godt.
Det er et spørgsmål om PC'ens bus-bredde, enten er den 32 eller også 64, hvis det ellers er en nyere version af PC'er. (I gamle dage kørte man 8 bit, men da var man heller ikke for godt vandt).

64 Bit udføre operationer med den dobbelte hastighed af en 32 bit, hvis ellers processoren køre med sammen hastighed. - Du kan sammenligne det med at køre på en 2 eler 4 sporet motorvej!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-09 10:55

Angående VISTA, så glem den, for om kort tid glemmer Microsoft deres brugere med VISTA.
Vent på den nye Windows 7. Der har allerede været tråde her på KANDU, som taler godt for version 7, så den er nok værd at vente på.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-09 11:22

Jeg har også læst at den er lovende, er bygget op som Vista men anderledes alligevel, det burde også være let at lave om når de bruger Vistas kerne.
Til den tid er alle vel også med på 64-bit, både drivere og programmer som stadig halter.
Apropos laver MS også 7`eren i 32 bit.

Godkendelse af svar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-03-09 21:19

Tak for svaret severino.