/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Post danmark Pakke væk
Fra : Mille1966
Vist : 602 gange
50 point
Dato : 10-01-09 11:29

Min nye Sonny ericsson 905 der er 1 mrd gammel er gået kaput og fik en adresse labels af telmor
Og skulle sende den via post Danmark .jeg har så været på postdanmark for at tjekke om den var nået frem,men den findes ikke på deres system Hvordan står jeg lige ? jeg har givet 2700 for den,og nu er den bare helt væk
Hvordan står jeg
Jeg sendte den i mandags

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-09 11:35

Du skal henvende dig på posthuset, hvor du skal efterlyse pakken.

Du har vel sagtens et bevis på at den er afsendt?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 10-01-09 11:38

Prøv også at læse denne tråd

http://www.kandu.dk/Spg129163.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-09 11:44

Har du en kvittering på at du har sendt telefonen?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-01-09 11:47

Har du sendt den som et brev er du på røven, og skal købe en ny telefon.

Har du været så fornuftig at sende den som en pakke har du en stregkode og kan se hvor den er henne. Så kan du sende et erstatningskrsv til Post Danmark.

Derfor lad være med at sende små dyre ting som et brev, men som en pakke.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-09 11:58

Den adresselabel Du har fået tilsendt af Telmore må have været forsynet med en stregkode samt en kopi som man gemmer ved afleveringen på posthuset.

Hvis det kun var for modtageradressens skyld kan enhver jo skrive det.

Håb på at posttyven selv sender den til rep så de kan spore den

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-09 12:05

Postdanmark bruger ny adresselabels fra den 1. jan.
Vi fik en pakke retur p.g.a. forkert label, de nægtede at sende
med gammel label.
Og det værste vores lokale postkontor havde ikke nye labels.
De var helt uvidende om ordningen. Sorteringen i Taulov var
umulige at tale med. Nye labels, basta ingen diskussion.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-01-09 12:07

ingen pakke nr,,ingen telefon mere,,sådan er det bare har selv prøvet det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-09 12:08

PS den tracking code vi havde blev sat ud af spil
p.g.a. den gamle adresselabel.
Vi kunne ikke spore pakken.
Heldigt nok kom pakken tilbage til os.

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 10-01-09 12:13

jeg har kvittering både på pakken sendt til Post Danmark og kvittering på telefonen

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 10-01-09 12:16

kvittering med streg dekode og har kopi fra Post Danmak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-09 12:37

Citat
kvittering med streg dekode og har kopi fra Post Danmak

Så går du da bare på posthuset og efterlyser den

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-01-09 13:00

Og en anden gang brug GLS
http://www.gls-group.net/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/5006_pakke-shop_soegning.htm
Nemmere aflevering, ekstra udbringning hvis man ikke er hjemme, billigere priser.
Jeg har KUN gode erfaringer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-09 14:18

Jeps, GLS er fine nok, men læs det der står med småt på den elektroniske terminal man kvitterer på.
Her tænker jeg på kolliantal, nok ikke aktuelt for private, men på jobbet modtager jeg en del via GLS, afleverer budet kun een pakke hvor der skulle have været flere fra samme afsender kan det blive svært at få de andre.

Iøvrigt er det her i tråden Telmore der har fremsendt formularen, derved bestemmer de også hvorledes den skal sendes nå de skal betale fragten/portoen.

Kommentar
Fra : Mille1966

Dato : 10-01-09 15:47

[[Så går du da bare på posthuset og efterlyser den/CITAT]

tror du så de dækker den ? de kan jo bare påstå at jeg aldrig har sendt den

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-09 15:57

Hvis Du har kopi fra postvæsenet om at Du har afleveret den er den sendt, længere er den ikke.

Skal vi bruge hele weekenden på dette indtil at de åbner igen mandag ???

Godkendelse af svar
Fra : Mille1966

Dato : 10-01-09 16:33

Tak for svaret Nordsted1.