/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Bagagepriser med RyanAir
Fra : 1980
Vist : 1700 gange
200 point
Dato : 08-01-09 16:45

Hej!

Er ved at booke en rejse med RyanAir. Man skal betale for hvert stykke bagage man har med (op til 3 stk.), udover håndbagagen på max. 10 kg.. Jeg ønsker blot en enkelt taske, men det er bare ikke til at finde ud af på RyanAirs hjemmeside, hvor meget den så må veje. Det eneste, der står er: "Each passenger is permitted to check-in up to 3 bags with a maximum combined weight of 15kgs".

Er der nogen, der har erfaring med at rejse med RyanAir som ved dette? Jeg synes det ville være billigere at spørge her end at betale RyanAirs takst på £1.00 / min. for at ringe til dem.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-01-09 16:57
Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-01-09 16:57

Hej 1980,

1 stk håndbage max 10 kg (bemærk også maximum mål) er inkluderet i billetprisen.
Herudover mulihed for extra 15 kilo, som max må pakkes i 3 enheder. Her er der en tillægspris.

Hvis du kun har een taske på max 10 kilo, skal du ikke betale extra.

God tur
/PG

Kommentar
Fra : 1980

Dato : 08-01-09 17:08

Citat
Herudover mulihed for extra 15 kilo, som max må pakkes i 3 enheder. Her er der en tillægspris.

Guild, din forklaring er desværre lige så vag som RyanAirs. 2 og 3 stykker bagage koster jo mere end 1 stk.

Må 1 stk. bagage så veje det samme som 3 stk., altså 15 kg., selv om prisen for 3 stk. er 600 kr. mere end for 1 stk.?

Mig ikke forstå.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 08-01-09 17:13

Jeg har totalt droppet RyanAir.

Når man (hvis man altså overhovedet kan finde ud af at nå så langt) endelig når frem til den endelige pris, er den på højde med et "almindelig" flyselskabs.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-01-09 18:02

Jeg har rejst med Ryanair adskillige gange, og kan ikke forstå hvad dit spørgsmål egentliig er.
Book .. og lige inden du betaler, fremgår TOTALprisen .. er du ikke enig, kan du bare forlade siden .. og være glad (igen)
/PG

Kommentar
Fra : 1980

Dato : 08-01-09 18:08

Citat
Jeg har rejst med Ryanair adskillige gange, og kan ikke forstå hvad dit spørgsmål egentliig er.
Book .. og lige inden du betaler, fremgår TOTALprisen .. er du ikke enig, kan du bare forlade siden .. og være glad (igen)

Nej, du forstår nok ikke spørgsmålet. Jeg har ikke lyst til at forlade siden - jeg ønsker bare at vide, hvor meget min eneste taske må veje.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 09-01-09 01:06

Som jeg forstår det er det op til 15 kg din hånd begage må veje i alt .
slæber du mere med betaler du overpris efter de 15 kg
god tur

Annuller spørgsmålet
Fra : 1980

Dato : 22-01-09 19:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål