/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
IRRITERENDE ....
Fra : miritdk
Vist : 865 gange
10 point
Dato : 07-01-09 14:45

jeg får pludselig mail til en der har navne sammenfald med mig - altså mirit - men ved ikke hvad jeg kan gøre - dvs - jeg har forsøgt at kontakte udbyder omkring det med svaret det kan vi ikke gøre noget ved - og - du har vel selv udleveret din adresse/email

no way - det har jeg ikke, og min mailadresse indeholder ikke en disse om netop det navn på den konto jeg modtager ovennævnte mails - mailene kommer fra af mig ubekendte personer og ser ret vigtige ud (meget endda - jeg har læst det i rentekst i cactus spamfilter da jeg ikke har lyst til at åbne dem. - så min første indskydelse om at blokere synes jeg ville være synd.

Jeg har nu via en anden konto tilbagesendt disse mail med oplysning om fejlen - men de bliver ved at komme. Idag med korte intervaller hele 3 i løbet af formiddagen.

Hvad i alverden skal jeg stille op - jeg kan jo ikke se nogen anden adresse end min egen - og det er i hvertfald sikkert det ikke er spam - men forkert afsendelse af en eller anden grund.

Bør udbyder egentlig ikke gå ind i sådan noget ???? Den der retteligt skal have disse mail er jo også i en noget kneben situation

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 14:45

btw - jeg har søgt på mirit - men finder ingen mail adresser så jeg selv kan henvende mig

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 07-01-09 14:49

Såvidt jeg husker kan man bloker dem/den man ikke ønsker mail fra
vvdriver

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-01-09 14:50

jeg ville sige til udbyder, at så må man jo gå til BT eller Ekstrabladet. De skal nok få fut i den.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 14:50

ja wdriver - men indholdet taget i betragtning ville det være en bedre løsning at kunne sørge for de kom rette sted hen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 14:52

troldenesdhb - jooooeeeeh - men der MÅ da for hulan være en måde at overbevise både afsender og udbyder om at det her er galt - måske endda fra udbyders side ... fjolserne tror vel det er en skrøne eller hvad ved jeg - for de undersøger det ikke - vil faktisk ikke iflg hvad jeg har forstået. OG afsender reagerer overhovedet ikke.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-01-09 14:53

Sådan mirit :)

. Bloker afsender

Uønskede emails er en del af dagligdagen for mange. Et spamfilter kan bringe bunken af mange reklamer ned, men ikke frasortere uønsket mail fra almindelige brugere.
SOL Mail gør det let at blokere adresser, som du ikke ønsker at modtage emails fra.

Et mailfilter kan bruges til automatisk at sortere indkomne mails til forskellige mappe på ens konto.

Du finder din personlige liste over blokerede afsendere ved at gå ind under "Indstillinger" og vælge "Blokér afsender".

Her kaHer kan du tilføje adresser på afsendere du ikke ønsker at modtage mails fra, blot ved at indtaste den pågældende email i feltet til venstre og trykke "Tilføj".
Fjern adresser fra listen, ved at markere en ønsket adresse og tryk "Fjern". Du kan hurtigt tømme hele listen ved at trykke "Fjern alle".

Bemærk, listen over blokerede afsendere først gemmes, når der trykkes "Gem". Til toppen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 14:54

jeb3 - det bliver sidste udvej hvis det bliver ved - som sagt jeg ønsker ikke at blokere - og det er absolut ikke spam - tvært i mod er det vigtige mails der skal nå frem til rette modtager

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 14:55

Citat
Et spamfilter kan bringe bunken af mange reklamer ned, men ikke frasortere uønsket mail fra almindelige brugere.
... det er så off topic - men jo det kan det hvis man bruger et ordenligt filter

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-09 15:00

Der må da være en afsender adresse, du kan returnere disse mail's til:

Citat
Hvad i alverden skal jeg stille op - jeg kan jo ikke se nogen anden adresse end min egen - og det er i hvertfald sikkert det ikke er spam - men forkert afsendelse af en eller anden grund.

Hvis der ikke er afsender adresse, ville jeg bare slette dem - anonyme E-mail's ville jeg aldrig åbne.

Mvh IBM760

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 15:02

Citat
Der må da være en afsender adresse, du kan returnere disse mail's til
.. JA - men de reagerer overhovedet ikke - det er til dels offentlige instanser og advokatfirma - - - men de kan måske ikke læse

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 07-01-09 15:03

Når du kan se at det ikke er spammail, så ville jeg blive ved med at returnerer dem til afsenderen, evt. send også en alm. mail og sig at du vil have det stoppet - ellers så blokerer du --

Jeg kan ikke se, at udbyderen kan have noget med det at gøre, det må være den "rigtige" modtager, der har oplyst forkert mail.adresse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 15:07

Citat
Når du kan se at det ikke er spammail, så ville jeg blive ved med at returnerer dem til afsenderen, evt. send også en alm. mail og sig at du vil have det stoppet
... det er jo hvad jeg gør i øjeblikket

Citat
Jeg kan ikke se, at udbyderen kan have noget med det at gøre, det må være den "rigtige" modtager, der har oplyst forkert mail.adresse
... både og - udbyder og jeg kender det rigtige navn og kan gå ud fra det - den rigtige modtager er jo rent faktisk i klemme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 15:09

Citat
den rigtige modtager er jo rent faktisk i klemme

Derfor ville jeg også blive ved med at returnerer istedet for at blokerer, på et eller andet tidspunkt må der være en eller anden der reagerer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 15:11

håber jeg nordsted1 - det har stået på over rimelig mange dage og jeg er godt træt af det - men kan også se at den rigtig modtager har brug for at få de mails.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-09 15:13

Citat
det er til dels offentlige instanser og advokatfirma

Kan du så ikke ringe til dem, hvis du kan se hvor de mails kommer fra ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 15:15

ans - er gjort - det skal de nok tage sig af... det gør de bare ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 15:25

Spam afsenderne, så skal det nok stoppe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 15:44

naaaaaaaaah nordsted - jeg vil ikke synke så lavt - men det kan da være de opfatter det sådan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-09 16:04

Og du har nok prøvet at videresende til afsender.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-09 16:25

Citat
Og du har nok prøvet at videresende til afsender.
jeps - synes jeg løber panden mod en mur - aaaaaaaauuuww

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-09 16:41

Når den "rigtige" modtager savner sin mail, så løser det sig nok, så tør lige øjnene

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-09 16:42

Advokaten må da kunne hjælpe ... har du ikke et sagsnummer, som du kan henvise til, når/hvis du ringer ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-01-09 16:49

spam

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-09 09:27

Tak for svaret Nordsted1. Tingene er faldet på plads .. tog en krig men løste sig ved at være lidt mere en rasende på både udbyder og afsendere - det viste sig at udbyder havde lavet en fejl hmpff - men nu er det så i orden igen.

Kommentar
Fra : Eyvind