/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Baj Baj.....paradenarrer
Fra : Klumme
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 05-01-09 21:19

Det var så den forsvarsminister, forsvarschef og 4 - 5 stk. mere af dem med spejlæg. Træd af, og hæv jeres sidste løn.

Hvad i helvede tænker disse amatørspejdere på?? At lade en militærkaserne med våben og ammunition bevogte af 3....1 - 2 - 3.... TRE LOOOL ubevæbnede soldater, hvor af de 2 sov, er så dybt godnat, dybt uforsvarligt, dybt amatøragtigt og og og

Man tror sgu det er løgn - Det må være en joke...en tegnefilm. Efter sigende har personellet i vagten handlet lige efter bogen, altså være ubevæbnet og 2 i køjen, så de kan vist ikke klandres. Men de som laver reglerne skal fandme op og hænge i deres testikuli, og fires ned i små ryk

Hvor tror disse paradenarrer at de 200 stk. håndvåben havner?? Bliver de i rockerkredse eller terrorkredse??? Gu ved hvad de vil gøre når / hvis de første lig lander, og det påvises at de er skudt med de stjålne våben.

Da jeg var soldat bla bla bla.....men der stod sgu en bevæbnet vagt uden for den lune vagtstue 24 timer i døgnet - 365 dage om året, og det var ikke løse skud vi havde i MP'en eller Garand'en skulle jeg hilse at sige.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 21:24

Hold da op Klumme ...
Fik du raset ud med den svada???

Men jeg giver dig ret. Det er fuldstændigt til grin at dem der skal passe på os ikke engang har hjemmel til at passe på sig selv
Det er ærligtalt meget bekymrende.
Nu laver de om på hele molovitten ....men hvor længe holder det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 21:27

Det kan være, at de allerede er ved at skyde de stjålne våben ind. Hører at der har været skyderi på Restaurant Bali på Kgs.Nytorv.

Det kan være at man skulle anskaffe sig en "lille" Neuhausen, efter at Forsvaret er begyndt at "udlevere" gratis håndvåben til ikke autoriserede grupperinger i samfundet. Vil de ikke gi mig et skydejern, må jeg jo selv punge ud

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 21:28

Raset ud...A garanterer dig Pia, at jeg ikke er færdig. De får en svada hele banden lige i deres skide mailbox

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 21:30
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-09 21:30

Hvor giver jeg dig ret... hva fanden tænker milli på... hvorfor fanden kan de så ikke som minimum
havde våbenet og bundstykket adskilt så det ville være ubrugeligt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-09 21:42

De er en flok vatnisser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-09 21:47

Teil.... de sku' skydes

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 21:49

Citat
Teil.... de sku' skydes

Det kan de ikke ......deres våben er stjålet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 21:53

Bundstykke og våben var også opbevaret forskellige steder, men det var nogen med insider viden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 21:57

Det er så latterligt. De har dælme heller ikke været heldige de sidste par år altså Forsvaret...jeg tænker på deres eklatante fejlindkøb. Sig mig er der slet ingen i krigsministeriet som er uddannede til sådan noget som indkøb, våbenopbevaring osv osv.

Gud fader i skuret en flok amatører. Jeg siger jer, at amerikanerne, canadierne og englænderne griner deres røv i laser i lejrene i Afghanistan... Det må være piiiiinligt at være dansker de næste par uger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 21:59

Så nu røg blodtrykket over de 200 (på det høje hehe) så jeg tar lige en slapper LOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 22:01

Citat
Så nu røg blodtrykket over de 200

Pas liiiige på du....det kan man få en hjerneblødning af

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-09 22:03

Klumme du må hellere gå i køkkenet og afreagerer......muldvarpeSKUD er ganske harmløst

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 22:07

Citat
Klumme du må hellere gå i køkkenet og afreagerer......

Den var god
Nordsted....jeg skulle lige til at skrive at et stykke natmad ville gøre underværker

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-01-09 22:11

Citat
Baj Baj.....paradenarrer

Du har ret Klumme i det Du skriver. Så i ham sikkerhedsofficeren i TV. Han havde svært ved at sige
"Vi troede ikke det kunne ske her". Det kunne en bugtaler sgu ikke gøre bedre.
Jeg har i sin tid også været i mili. 9,5 år og 8 år som MP og jeg genkender slet ikke det man ser og hører i den sag. Vi havde som Du skriver Klumme altid skarpe skud i bøssen eller pistolen.
De havde et opslag om koder afstilling af alamer og nøgler hængende frit fremme. Klart nok så
havde forbryderne ikke de store problemer med at finde skytset.
Jeg tror heller ikke de internt i politi og forsvaret har det godt med det der der sket.
M.h.t. de SU møder der afholdes, så er det intet vær i forsvaret. Man kan ikke klage over en foranstående i det system. Det prøvede jeg og fik ikke andet en bøvl ud af det. Det passer godt sammen med det talsmanden fortæller på TV. Ingen officerer gider høre på en Konstabel.

m.v.h. Tak for ordet.

Smokei

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 22:33

En hjerneblødning LOOL Hvad fedter du for jeg nappede 7 mandariner, så blir man så rolig

Men de kan vente sig...Jeg har ikke glemt ministerknolden inde på Holmens Kanal 42 og ej heller søspejderdrengen på Danneskiold-Samsøes Allé 1

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-01-09 22:36

Citat
Jeg har ikke glemt ministerknolden inde på Holmens Kanal 42 og ej heller søspejderdrengen på Danneskiold-Samsøes Allé 1

Så må du jo igang Klumme.....du plejer da ikke at være tabt bag et tastatur

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 22:38

Jeg skal lige være kold som en sodavandsis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-09 22:42

Klumme tag du bare et smut til Nordsjælland, vi har minus 11,7 grader

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-01-09 22:45

Synes man burde bede Natteravnene om at passe på de små forsvarsløse stakler........

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-01-09 23:27

Man skulle mene at det kun kunne foregå i en eller anden bananrepublik, ikke i et land der er lidt på stikkerne med overvågning fra PET o.a. grundet vores deltagelse i kampen mod terror.

Og så læser man ydermere at der var planer om helt at droppe vagterne og lade nogle kigge forbi nu og da.

Jeg vil sgu håbe at de også får en kraftig næse fra vores Nato-partnere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-09 23:43

Citat
Klumme tag du bare et smut til Nordsjælland
Jeg kan ikke finde mine skøjter

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-01-09 23:43

- og så er sikkerheden ellers hevet helt i top allevegne. Kontrollen i vores lufthavne er så intens at nogle endda irriteres over det (forstå det hvem der kan?).
Jamen hvorfor dog al det besvær, når potentielle terrorister bare kan opsøge nærmeste kaserne/våbenlager, true en stakkels søvnig og ensom vagt og så ellers gå ind og forsyne sig som de lyster

Det er fuldstændig forrykt og jeg troede ikke mine egne øjne da jeg læste om det.

Her må man virkelig bøje nakken og lægge bøn i Margrethes dybe ord 'Gud bevare Danmark' - for vi kan sgu ikke selv passe på os og vores land, ikke på denne måde, når sådan noget kan ske.

Arrig hilsen Dorthe.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-09 00:34

Teknisk set er Danmark i krig, så skal der f***** også sikres ordentligt så længe vi lader fjendens potentielle sympatisører rejse frit ind i landet.

Hverken rockerne eller topproffesionelle bankrøvere kunne finde på det eller har brug for så mange våben, der ligger noget mere uhyggeligt bag.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-01-09 00:36

Vi sætter bare nogle store skilte op ved kasernerne. VI OVERGIVER OS

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-09 07:10

I de gode gamle dage - tilbage i 60'erne, hang Garand ude på gangene på kasernerne. Bundstykket var låst inde i et lille vægskab på belægningsstuen, med en medbragt hængelås, og der gik en gangvagt og "passede på".
Forskellen på den gang og i dag er, at den gang, der havde danskerne ikke brug for våben!

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-01-09 14:06

Der var også betænkelige situationer i tilbage i 60'erne. I koldkrigsperioden Specielt i 1967.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-09 14:26

5 juni 1967 (seksdageskrigen) blev den såkaldte kupammunition, som opbevaredes i forlægningerne låst ud, og al orlov inddraget. Så ja, der var betænkelige situationer i 60'erne.
Men hvad har det med tråden at gøre LOOL

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-01-09 14:52

Citat
Der var også betænkelige situationer i tilbage i 60'erne. I koldkrigsperioden Specielt i 1967.

Citat
Men hvad har det med tråden at gøre LOOL

Såså,Klumme.Det er nok en note til denne:
Citat
Forskellen på den gang og i dag er, at den gang, der havde danskerne ikke brug for våben!

Den havde jeg nemlig selv lyst til at få uddybet lidt.
Hvem husker ikke Cuba-Krisen i 1962.Og de næste mange år,hvor atom raketterne strittede rundt til alle sider.Der må være en erindringsforskydelse,ang.nederste citat.

Selvfølgelig er du trådejer,Klumme.Undskyld.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-09 16:02

Det refererer til mine egne soldaterhistorier, som jeg normalt synes er latterlige -Ikke mine specielt, men soldaterhistorier i almindelighed. Når en fhv. ældre soldat i selskaber begynder på disse, er det tid til at pumpe cyklen og komme hjem

Trådejer...gider du lige. Det er vist et ord fra AJ's tid

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-09 19:33

Nu kommer der sikkert nye tider
med Simon ammitzbøsse

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-01-09 19:56

Måske lidt tidlig at konkludere,men jeg tror det ender med vi kan sige:
Han blev aldrig nogen stor kanon,blot en lille bøsse.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-09 20:19

Citat
Han blev aldrig nogen stor kanon,blot en lille bøsse.

Helt enig.

Han hører til vatnissernes parti

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-01-09 00:27

Ikke bare Cuba-krisen, også i 68` da Warzawa-pagten invaderede Tjekkoslovakiet var der forhøjet beredskab herhjemme, der var nul orlov til soldaterne i nogle dage.

En sidegevinst var at russerne havde seriøse planer om at "snuppe" Finland samtidig med, men det blev droppet i sidste øjeblik.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-09 17:21

Citat
russerne havde seriøse planer om at "snuppe" Finland samtidig med

Den klarede finnerne på en nem måde, der var telefoner på træerne ved den russiske grænse
telefonerne ringede når russerne gik over grænsen. En besked kom på russisk - Det er mor, kom hjem. Finland blev ikke "snuppet" den gang.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 21-01-09 05:14

Tak for svaret LuffeA.

Citat
Hverken rockerne eller topproffesionelle bankrøvere kunne finde på det eller har brug for så mange våben, der ligger noget mere uhyggeligt bag.
Lad os håbe du har uret.....