/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Overfører gamle e-mails
Fra : Henrik1212
Vist : 425 gange
20 point
Dato : 01-01-09 20:00

Jeg har haft problemer med min windowsinstallation, og besluttede mig derfor til at lægge en ny og større hardisk i min pc og samtidigt re-installere windows og div. programmer. Den gamle harddisk er nu monteret i et kabinet med USB-tilslutning. Hvorledes kan mine gamle emails overføres til min nye harddisk? Operativsystemet er XP-pro, emailprogrammet er Outlook Express 6.0. Adressekartoteket er im/eksporteret.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-09 20:03

Du skal åbne det nye mailprogram og trykke filer - importer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-09 20:07

Kan du ikke importere dine gamle mapper ? Du finder dem under Denne computer - drev C - documents and settings - dit navn - Applications data - Identities, så vidt jeg husker, jeg kan komme med præcis svar hvis du ikke kan finde dem, kræver at jeg starter en anden computer med Windows XP

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 01-01-09 20:17

Hej o.v.n.

Hvad hedder filen der skal importeres eller kan man overføre hele outlook i et hug?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-01-09 20:25

Du skrev at du havde gemt dine mail, så du må selv vide hvad det hedder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-09 20:39

Hæng på så kommer forklaringen, jeg har min Outlook Express backup som en kopi af mapperne i Outlook Express, det varer lige 5 minutter fordi mit netværk er brudt ned

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 01-01-09 20:59

Hej o.v.n.

Jeg kan godt finde de relevante filer, men min systemet nægter at overskrive filerne på min nye harddisk, selvom de ikke er skrivebeskyttede; de kan heller ikke slettes.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 01-01-09 21:02

Du starter med at sætte dine mappeindstillinger til at vise skjulte filer opg mapper (Kontrolpanel Mappeindstillinger, fanen Vis der sætter du markering i Vis skjulte mapper og filer, klik på Anvend og OK) så går du ind på din eksterne harddisk (den gamle harddisk) finder og åbner Denne computer - åben drev C - åben Documents and settings - åben mappen med dit navn (du har forhåbenlig ikke kode på din gamle bruger konto ?) åben mappen Lokale indstillinger - åben Applications data - åben Identities - åben mappen som har et langt navn af bogstaver og tal - åben Microsoft - åben Outlook Express, der ligger alle dine mails og indstillinger som da sidste gang brugte Windows XP på den harddisk, klik på Rediger og på Marker alt, ovre i menuen til venstre under Fil og mappe opgaver der klikker du på Flyt de markerede filer (du kan også vælge at kopiere, så har du de gamle som sikkerheds kopi), i vinduet som åbner klikker du dig hen til den samme mappe i din nye installation og klikker på Kopier ellerFlyt, der kommer en besked om at mapper med de navne allerede findes, sig Ja til at overskrive dem som er der og bruge dem du lige har flyttet eller kopieret.
Spørg igen hvis jeg har svaret uforståelig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-09 21:05

Jeg så ikke dit indlæg, da sad jeg og skrev, du har da ikke Outlook Express åben når du vil kopiere de nye mapper ind over de gamle ? Det må du ikke, luk programmet så går det som en leg

Godkendelse af svar
Fra : Henrik1212

Dato : 01-01-09 22:53

Tak for svaret. Jeg brugte det som skabelon. det gik ikke helt som beskrevet, men jeg er kommet igennem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-09 23:09

Godt det lykkedes