/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Asus crosshair bundkort
Fra : cobran
Vist : 356 gange
200 point
Dato : 01-01-09 16:14

Jeg har lige købt et nyt ASUS crosshair bundkort. Tidligere på året lykkedes det mig at få det til at brænde sammen!
Problemmet var nok den gang at jeg havde givet bundkortet for meget strøm og derved brændte sammen?

Jeg connectede strøm til bundkortet med en standard ATX 24 pins ... og så skulle den bruge et extra 8 pins ATX +12 v.

Spørgsmål: I manualen står der: Do Not forget to connect the 8-pin ATX +12 V Power plug; otherwise the system will not boot...

Men når jeg ser på bundkortet er 4 ud af de 8 pin blevet blokeret med noget sort plastic.
Betyder det jeg kun skal sætte en 4 pin strømstik til?

Håber det er til at forstå...

Mvh Cobran

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-09 16:35

Din strømforsyning har vel et 4 pins stik. (til forsyning af CPU)

Der findes overgangsstik til 20/24 pins forsyning.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 20:53

Du kan tilslutte begge dele,enten 4 eller otte,jeg har selv tilsluttet et otte bens stik på mit ASUS crosshair bundkort.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 20:55

Citat
Betyder det jeg kun skal sætte en 4 pin strømstik til?

Ja jeg har kørt med begge dele, no pronlemos.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 20:56

problemos

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 21:01
Kommentar
Fra : cobran

Dato : 01-01-09 21:03

hehe nårh spændende! Så lyder det ikke som det er grunden til den brændte sammen sidst hvad var så bedst Manse af de 2 muligheder ?

Hvad kan grunden være til at den brændte sammen så? Det var de kobber farvede kølere rundt om cpu´n der kom gnister fra så var det bare CPU´n der sad forkert?

Mvh. Cobran.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 21:13

jeg bruger otte ben fordi jeg har alle stik/slots fyldt på kortet og kører med raptor diske 10.000 omd de kræver mere strøm,,altså otte ben giver en mere stabil strøm tilførelse til alle kombonenter på kortet,to 12 volt baner.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 21:18

Citat
Hvad kan grunden være til at den brændte sammen så? Det var de kobber farvede kølere rundt om cpu´n der kom gnister fra så var det bare CPU´n der sad forkert?

Lyder som en kortslutning,du kan have tabt metalspåner i cpu soklen f.eks. fra skruer eller andet,jeg vender altid bunden i vejret når jeg hat bygget en pc og blæser det rent,det er næsten umuligt at sætte cpuen forkert vis man ikke tvinger den ned i soklen med brutal tvang.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 01-01-09 21:20

ja nemlig jeg vil også sige det er svært at sætte den forkert i skal lige købe en 650watt strømforsygning til den og så må jeg se om det virker

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 21:21

bunden i vejret på pc'en eller i realiteten højre side.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 21:25

Den psu jeg har 1000 wat NQ fed strømforsyning,klippe stabil,jeg har brændt en 520 wat af på grund af alle mine komponenter og en defekt afbryder i psu'en med samme mobo.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-01-09 21:27

mangler i teksten er gratis