/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ændre dato på foto
Fra : eln
Vist : 1729 gange
200 point
Dato : 31-12-08 10:26

hvordan ændrer jeg dato på billeder , mit kamera var indstillet forkert så alle decembers billeder
er vist som taget i januar 2003 ,til macintoch og vista har jeg fundet et program der kan ,men jeg har windows xp.

mvh.eln

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-08 10:33

Højreklik på det
vælge egenskaber, fabeblad detaljer, så kan du øndre dine info oplysninger.
vh Ben

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-08 10:44

Det kan du ikke ændre, for datoen er lagt på billedfilen i kameraet, som en del af billedets exifdata (det der fortæller dato, hvilket kamera, hvilke indstillinger) ....og hvis billedet åbnes et sted der læser oplysningerne ud fra exifdata , er det altid den originale dato der automatisk vises.

Du kan kun ændre billedfilens navn ....som fra kameraet er et nummer, eks....IMG_1245

Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-12-08 10:58

jeg håbede på at der også var et program til xp når der er til macintoch og vista

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-08 11:10

Hvilket prog er der da til Vista, som kan ændre exif-data.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 31-12-08 11:14

ACDsee kan unden problemer ændre din dato.

http://store.acdsee.com/store/acd/en_US/DisplayProductDetailsPage/productID.106893200/Currency.GBP/pgm.12507400

så problemet er ikke større...
vh ben

Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-12-08 11:18
Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-12-08 11:26

håber benjamins adresse virker skal lige finde en der kan oversætte til dansk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-08 11:34

Ja det ser ud til kun at være hjælp til Vista.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-08 12:07

Du kan lægge en ny dato over det gamle,
med de fleste programmer til billeder

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 31-12-08 12:47

Jeg tror nu ikke der findes et program der kan fjerne datoerne fra billederne og erstatte dem med en ny dato. Dtoen er printet oven i billedet og skal fjerned i f.eks. photoshop og derefter kan du skrive en ny dato med tekst.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-12-08 12:56

hej teil og hugo børge, det er ikke på selve billedet datoen er forkert, det er når de bliver overført til en mappe på computeren fra kameraet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-08 15:20

godnat

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-08 15:40

Citat
det er ikke på selve billedet datoen er forkert, det er når de bliver overført til en mappe på computeren fra kameraet

Ja, og det er, som jeg sagde, fordi datoen simpelthen er en del af selve billedfilen, nemlig den del der heder exifdata, og den kan du ikke ændre.......

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-08 16:46

Dova,,,,

Alt i en fil kan ændre med det rigtige program.

ACDsee og flere andre programmer kan rette datoen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-08 16:49

Jeg har lige i Vista Ultimate "Windows billedgalleri" hentet et billede ind og ændret både dato og klokkeslet. Så det kan man godt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-08 16:58

Eyvind

Måske er der som Humlebi, der flyver fordi den ikke ved at den ikke burde kunne.

Men meget fint at man i Vista direkte kan rette via info.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-08 17:02

Men jeg kan ikke rette optagelsens cameradata (blænde tid osv.)
Så hvis nogen vil bruge disse data til bevisførelse ...................holder den ikke ret langt.

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 03-01-09 19:04

Tak for svaret Benjamin.Hansen.jeg ved ikke hvornår jeg får hjælp til at oversætte ,men tror på at det er det rigtige program benjamin har fundet ,så tak for det.
mvh.eln