/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hacking
Fra : Zanziz
Vist : 744 gange
50 point
Dato : 25-03-03 13:00

Hvordan hacker man en anden pc eller bare gøre noget for sjov? Der er nemlig en side der er som hacking siden... :D Ville prøve det forsjov..

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-03-03 13:29

nej lad dog være med det
for inden du begynder på det så læs her
https://www.cert.dk/
http://www.kriminalitet.dk/

for det kan koste dig dyrt

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-03-03 14:06

enig med technet. Jeg fraråder. Der er andre ting som er lige så sjovt her i livet.

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 60 point
Dato : 25-03-03 14:09

Rigtig Hacking er ikke noget man bare gøre... dette kræver en del forståelse inden for netværks opbygning, og da de fleste i dag har en firewall gør dette det endnu svære... desuden er det pisse træls for andre personer, og firmare.

som technet skriver kan det også komme til at koste dig dyrt, da det ikke er lige til at hacke igennem tilstrækeligt mange proxy-servere for ikke at kunne spores... hvis du starter idag, så kan du måske komme ind på en tilfældig computer om 3-6 måneder, hvis du ikke bruger et såkaldt backdoor/trojan, såsom Sub7, backoriffice, donald dick, netbus elller en af de mange andre programmer... men det er ikke lige til da du først skal have inficeret en pc med denne trojan før at du kan komme ind via en backdoor... hvis pågældende computer har et antivirus program kan du godt glemme denne mulighed(De fleste har en eller anden form for anti virus). Hvis du endelig lære det, og kan finde ud af at bruge telnet, eller lignende så har du en mulighed, men det kommer til at kræver lang tids ekspertise, for at kommer forbi en firewall...

Men held og lykke med det...

Mvh dr_scooter

ps. tjeck da endelig http://www.astalavista.box.sk/ her kan du absolut finde alt du har brug for... her kan du også lære alt om hacking, og hvordan det hele funker.... men det tager sin tid

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-03-03 16:29

Hej Zanziz,

sjovt og sjovt... det kommer an på formålet... hvis det bare er for at prøve vil jeg som de andre foreslå dig at lade være... så vil jeg hellere forslå dig til at bruge det til at lære lidt mere om computersikkerhed, og hvordan du ka' sikre din egen pc bedre...

nu ved jeg ikke hvordan du lige mener du vil bruge det... men jeg går udfra at du vil have adgang til en anden pc'er... lade os nu for eksempel sammeligne det med indbrud i et hus... dog uden at ødelægge eller stjæle noget... men dog stadigvæk et indbrud idet man uretmæssigt er trængt indenfor i en andens hus... så prøv at forestille dig det var dit hus dette her sker for...
hvordan vil du ha' det med det?
vil du synes det er sjovt hvis nogen brød ind i dit hus, og kigge sig rundt omkring (dog uden at stjæle eller ødelægge noget)?

det er reelt set det, det er... jeg tvivler på du vil synes det er sjovt... så mit råd er, "la' vær' med at gøre noget mod andre du ikke selv vil bryde dig om"... og hvis du gør og synes det er i orden, så la' vær' med at piv og brokke dig hvis det sku' komme til at gå ud over dig selv...

men du ka' jo evt. prøve at kigge her... "Hackning`s sidder"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/8996

men jeg vil foreslå dig at bruge det til at lære noget om PC sikkerhed istedet for at bruge det til at hacke dig ind på andres ejendomme... det ka' godt være du opfatter det som sjovt og som drengestreger, men det gør politiet ikke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 25-03-03 18:43

du skal også tage med i dine overvejelser at der findes såkaldte "revenge" programmer, så når du tror du hacker e tilfældig ip adresse, så er vedkommende der ejer den adresse ved at splitte din pc ad.

Godkendelse af svar
Fra : Zanziz

Dato : 26-03-03 08:00

Tak for svaret dr_scooter.

Tak for svaret så skal jeg nok lade være med sådan noget, jeg ved godt at det er dumt og man kan blive taget for det så ens pc bliver konviskeret... Men tak for dit råd skal nok følge det.... :D