/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Avira og email igen
Fra : stl_s
Vist : 1851 gange
10 point
Dato : 28-12-08 21:44

Angående dette tip http://kandu.dk/tip18961.aspx

Måske jeg forklarede det forkert. Ihvertfald var der en der ikke forstod det, så jeg prøver lige igen.

Avira scanner ALT hvad der går ind på maskinen, altså også email når de lander i indbakken. Så man ER sikret scanning af sin email.

Nu husker jeg ikke om Avira`s "Guard", som standard scanner zip, rar og andre komprimerede filer. Ellers skal man lige tjekke det. Aktiver "Expert settings" og kig under "guard".

Hvad er så fidusen ved en selvstændig emailscanner? Jo, den scanner filerne idet de forlader mailserveren, og kan derfor slette dem, inden de lander i indbakken. Fordelen ved dette er ikke umiddelbart særlig stor, da de ellers bliver slettet idet de lander i indbakken. Hvis det ikke er nogen specielt stor fordel, hvorfor bliver det så lavet sådan? Fordi der er kunder der ønsker det sådan. Typisk firmaer, der ikke vil risikere at snavs bare kommer i nærheden af deres netværk.

Her kommer så en anden "fordel" ved en selvstændig emailscanner. Den kan konfigures helt uafhængigt af scanneren, der håndterer resten af maskinen. Mange firmaer ønsker at kører med meget stor sikkerhed på email. F,eks kan man sætte heuristisk genkendelse af malware meget højt i emailscanneren, og ligeledes sætte scanningsdybden på komprimerede filer på meget høj. Noget som egentligt sorterer en masse legale filer fra, men det vil man altså hellere, end at risikere at noget skidt kommer ind. Disse høje indstillinger ville ellers give en markant påvirkning af ydelsen på hele maskinen, men i stedet bliver resultatet, kun en en forsinkelse mht hvor hurtigt mailsene rasler ind på maskinen.

Det er selvfølgelig op til en selv, om man vil betale for at få de muligheder, men generelt er den måde det fungerer på i den gratis version sikker nok. Også ud fra den kendsgerning, at komprimerede filer ikke kan gøre skade, og det faktum at man selvfølgelig ALTID sletter mistænkelige mails med det samme. Ikke sandt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 21:59

Godt Nytår.....

Tag det ikke så nært - vedkommende har nok ikke vidst HVEM du var....

Her bruges i øvrigt avast - a-squared - cactus og wins egen firewall

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-12-08 22:04

Hej Refi og godt nytår

Jeg tager det nu ikke nært. Vil bare gerne have at alle forstår det.

God sammensætning du bruger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-08 23:06

Tja her på Kandu bliver tip bedømt efter hvad vej vinden blæser, jeg bruger Avira og er glad for den, den kører sammen med a-squared og Online Armor på den ene af computerne, så der slipper absolut intet ind og nu du er her, må jeg så stille spørgsmål i dit spørgsmål ? Nå jeg gør det alligevel: Hvor tit bør man scanne med diverse programmer ? Jeg er ret sjusket med den slags, der bliver vist aldrig fundet andet end falske positiver og der går måneder mellem scanningerne
Godt nytår

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-12-08 23:15

Hej stl_s,

Jeg må være en af dem som ikke "ved" hvem du er, og du virker så sikker i din sag prøvede jeg at installere 'Avira AntiVir Personal' og checke Expert og anden opsætning, og som de selv skriver på den gratis 'Functions' liste er email SMTP/POP3 ikke med i personal udgaven, så nej Avira scanner ikke før eller i indbakken, kunne hvis der er vedhæftet filer som man prøver at åbene vil de blive gemt på hardisken og så vil det vedhæftet blive scannet.
Så en MIME/Outlook virus vil som jeg ser det ud fra hvad de selv skriver ikke blive fanget, mens alle andre versioner end Personal af Avira AntiVir vil fange den type virus, altså bare ikke den gratis "Personal"

Hvis du har set noget sted det er dokumenteret anderledes, eller steder hvor der står Personal version også scanner Email, så venligst link til dette sted, for det er ikke det jeg kan finde -> http://www.free-av.com/en/download/1/avira_antivir_personal__free_antivirus.html

Husk stl_s jeg vil som du bare hjælpe så godt som muligt, hvorfor jeg netop ikke ønsker at folk bliver anbefalet et produkt som ikke beskytter godt nok. Desværre er der kun 5 kommentar på Tips, ellers havde det været bedst at ha denne udveksling sammen med Tipset.

PS. Guard kigger ikke default i komprimerede filer mens Scanner gør, ikke at det er farligt den ikke gør da hvis den komprimerede fil lukkes op vil blive fanget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-08 23:18

Når nu Avira ser på ALT som kommer ind på computeren, så gælder det altså også e-mail

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-12-08 23:25

Citat
Avira scanner ALT hvad der går ind på maskinen, altså også email når de lander i indbakken. Så man ER sikret scanning af sin email.
.. Nemlig o.v.n

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-08 01:11

Se lige det sidste indlæg i denne tråd, moderator Steve http://forum.avira.com/wbb/index.php?page=Thread&postID=255787&highlight=mime+script+email#post255787

Citat
Actually, AntiVir Classic does scan emails in real time, if you have the guard set to scan on Reading and Writing.

The difference is that the dedicated Mailguard in the Premium versions scans before the mails are written, whereas the Classic only scans as the mail is written. You can confirm this by checking the "last scanned file" in the guard tab when downloading some mails.

Cheers,

Steve

Det bekræfter vist det jeg skriver.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-08 02:33

Vedlagte filer gør ingen skade før de er pakket ud.

Nej, men selvudpakkende .exe har faktisk været anvendt til angreb

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-12-08 08:41

LuffeA : Selvudpakkende filer vil blive scannet da de jo pakkes ud på disk !!!
Problemet er HTML/MIME virus, som også står i andre indlæg i deres forum.

http://forum.avira.com/wbb/index.php?page=Thread&threadID=5138&highlight=email

eller som pcworld skriver hvis du "opførere" dig pænt er det bedre end AVG
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,66660-page,1-c,antivirus/description.html

Hvilken version classic er ved jeg ikke, men kan en af Jer der har den installeret ikke prøve at checke det som stl_s referere til, jeg kan desværre ikke da jeg ikke bruger Outlook.
For hvis den scanner pop3 er deres information utrolig dårlig, men det går til gengæld også produktet "egnet" til brug for folk med Outlook, Thunderbird , osv.

Ellers holder jeg fast i det som jeg skrev i TIPS, bruger man ikke webmail så brug ikke AntiVir Personal.

PS. Jeg bruger nu AntiVir Personal på min maskine, da jeg bruger webmail og vil se om den bruger færre ressourcer end AVG da den bruger en del ved SCANNING .
(er dog lidt irriteret over den 'Notifier' som kommer op ved update, men de skal jo prøve at få folk til at købe deres produkt)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-08 11:31

Nu slår man vel altid HTML fra i mail, gør man ikke?

Mht til script vira, så er de altid afhængig af en exe, som vil blive fanget ved eksekvering.

Hvis vi skal gøre scriptvira til et problem, så kan vi også skrotte alle antimalwareprogrammer. De fanger nemlig også kun skidt, hvis det prøver at eksekvere (OnExecute scanning). Vi ser faktisk også rigtige antivirus, der kun scanner OnExecute, og det ud fra den kendsgerning, at malware kun er skadeligt når det kører, og OnExecute scanning er lang det mindst ressourceforbrugende af alle systemerne.

Uanset hvad, så får man lidt mere når man køber programmet. men jeg mener at det vil være brandærgeligt at "skræmme" folk fra at bruge det gratis Avira, pga at det scanner email senere end betalingsversionen. Når alt kommer til alt, så handler det jo mest om, hvor godt et program er til at fange virus, og på det punkt ER Avira det bedste af de gratis, og bedre end de fleste du betaler for. Mht detektion er det pt faktisk kun overgået af sin egen betalingsversion, og det er kun adware detektion man får med der.

Men vil man have "rigtig" emailscanning med, så er Avast den rigtige løsning. Det har lidt lavere detektion end Avira, men er stadigvæk bedre end stort set alt man ellers skal betale for.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-12-08 15:34

Du har åbenbart slået HTML fra, de fleste jeg kender gør ikke da de ønsker at formatering kommer med deres mails. Det er ikke HTML der er farlig men Script/"Active Context" og ja det har de sat til "Restricted Sites"

Script Vira: Ja de vil blive fanget hvis de ligger som attachment af Personale udgaven hvis man prøver at starte dem, mens de andre versioner også fanger indlagt script. Og ja det er ikke et problem hvis folk husker at sætte alle sikkerhed indstillingerne rigtigt, men da disse indstillingerne ikke standard er sat "glemmer" mange netop dette sikkerhed hul.

Jeg prøver ikke at "skræmme" folk fra at bruge den Personale udgave, men siger bare jeg kun vil anbefale den til folk som kun bruger webmail (eller som du kører Text-Only mails), ellers bør man købe produktet eller bruger et andet gratis produkt som også scanner SMTP/POP3 trafik.

Det jeg prøver på når jeg give tips/anbefalinger er at tage hensyn til dem som ikke er ved hvordan man bedst opføre sig så man ikke bliver ramt at en virus/hacker.
For hvis man kun kørte Tekst mail og aldrig åbnede attachment og kun kiggede på kendte internet sider havde man jo selv ikke bruge for Antivirus, men denne type personer kender jeg ingen af.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-08 17:20

Nu anklager jeg dig heller ikke for at ville skræmme folk fra at bruge Avira. Jeg er bare ikke så vild med unøjagtig information. Nu har vi jo en god tråd her, hvor vi får belyst hvad Avira kan mht til mailscanning. Vi har fået klarlagt at mailvedhæftninger faktisk bliver scannet, og vi har så fået dine input, der belyser nogle svagheder ved den. Fint nok, det er info man kan forholde sig til. Vi er så ikke helt enige om, om Avira kun kan anbefales til webmail eller ej. Uanset hvad, så kan den enkelte tage højde for det i sine valg.

Nu mener jeg så, at et antivirus aldrig kan stå alene. Det bør suppleres med programmer som lukker af for de svagheder, der altid vil være ved et antivirus.

Jeg hæfter mig lige denne kommentar:

Citat
For hvis man kun kørte Tekst mail og aldrig åbnede attachment og kun kiggede på kendte internet sider havde man jo selv ikke bruge for Antivirus, men denne type personer kender jeg ingen af.

Jeg mener at emailbåren malware, er det mindste problem i øjeblikket. Hackede websider, som også meget ofte netop ER store kendte sider, er et langt større problem. Tag bare Facebook og lignende sider f,eks. At sige til brugere, at bare de holder sig væk fra skumle sider, er helt helt forkert i dag. Man skal virkelig være på vagt overalt på nettet, og et antivirus alene, lige meget hvor godt det er, giver ikke optimal sikkerhed.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 10 point
Dato : 29-12-08 18:07

Kan kun give dig ret, problemet er også at finde programmer som i "låser" hinanden, for der findes ingen Suites som dækker ordenligt, og installere man et produkt prøver de via det produkt at liste andre af deres produkter ind også
De sider som så lister gode programmer til de forskellige områder at beskytte, lister for mange eller kommer ikke med anbefalinger om hvilke programmer som køre godt med hinanden og tilsammen giver en god beskyttelse.

Før i tiden brugte jeg Norten Internet Security, men i dag bruger jeg intet fra Norton heller ikke deres Ghost. Det startede med deres Antivirus træk alt for mange ressourcer, så var der for mange huller i deres Firewall & så var der Ghost'en som lige pludselig ikke kunne læses ind igen selv om der ingen fejlmeddeler havde været ved oprettelsen.
Nå nok om det .

Kender du nogen steder hvor der listes gode pakke løsninger, alt efter om man ikke ønsker betalt noget, betale lidt og til rent købe produkter med fuld support ?

Eks. når nu du anbefaler 'Avira AntiVir Personal' til antivirus, hvad skal man så bruge sammen med til Anti-Spyware, Mailware & Firewall ?
Lige nu brugere jeg eks. ZoneAlarm Free, men har længe ledt efter en bedre freeware firewall med port & ind/ud opsætnings muligheder. Eks. er ZoneAlarm & VMware godt sammen

Og hvilke indstillinger vil du så anbefale i eks. Outlook ved brug af 'Avira AntiVir Personal' ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 19:27

Kender du dette forum JegErHer: http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php det er et sted som er godt at kende og bruge der kan du også spørge om eventuelle konfigter mellem sikkerheds programmer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-08 19:32

Nu er jeg stærk tilhænger af og anbefaler købeprogrammer, næsten som et must.

Når det er sagt vil jeg også mene at Avira er det bedste bud på et gratisprogram på linie med Avast, jeg afprøvede Avira der for bare et år siden ikke kunne opdatere automatisk, min pt eneste kritik er opfordringerne i programmet til at købe.

En effektiv mailscanning......40 cm fra skærmen.....får man ved hjælp af et antispamprogram eller en mailnotifier, så kan man slette uldne mails på serveren inden downloading.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-08 19:43

LuffeA.............
Citat
Nu er jeg stærk tilhænger af og anbefaler købeprogrammer, næsten som et must.
...dig om det - bortset fra det er til at blive helt euforisk af at se nogen med et dyrt købeprogram gå helt ned med skidt og møg hvor gratisprogrammet klarede skærene.

Citat
min pt eneste kritik er opfordringerne i programmet til at købe.
... og hvordan flan hænger det så sammen med din hang til købeprogrammer ????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-08 19:58

Rigtigt mange af de suiter man kan købe, mener jeg ikke er gode nok. De indeholder ofte unyttige og ineffektive komponenter. Firewalls og spamfiltre f,eks, som ikke er noget særligt. Der er nogle få undtagelser. Kaspersky`s KIS er faktisk fin, men er heller ikke billig.

Angående sider med anbefalinger, har o.v.n allerede linket til mit forum, der har et lille udvalg af programmer du kan sammensætte, og et par forslag til færdige pakker.

Styrken ved de gratis programmer er, at man kan plukke de bedste, og sætte dem sammen til en stærk helhed. Det vil ofte være meget bedre end færdige pakker.

Iøvrigt, så peger jeg på Avast som min primære anbefaling af gratis Antivirus. Fordi det er mere "komplet" end Avira, og især på grund af webscanneren, som jeg mener er en større mangel ved Avira, end mailscanneren.

Mht til firewalls og suiter, så vil jeg da lige pege på Agnitums tilbud, som de kører med året ud.

Livstidslicens på deres fine firewall, gældende til 3 maskiner http://www.agnitum.com/purchase/outpost/

Samme gælder for deres sikkerhedssuite http://www.agnitum.com/purchase/security-suite/

Men nu er vi vist ved at være væk fra det oprindelige emne, som nok er ved at være uddebateret. Jeg lader dog tråden være åben lidt endnu, så interesserede kan læse med.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-08 20:20

miritdk.....
Let at svare på da jeg sagtens kan følge Dig

Jeg bruger også gratisprogrammer, bare ikke til sikkerhed, og det er ret irreterende at det popper op nu og da om køb hvis man er overmåde tilfreds med gratisversionen.

Og nogle gør faktisk en del selv for at få virus m.m. trods gode købeprogrammer, bruger p2p, åbner beskidte mails, surfer meget usikkert på porno etc. etc. og så kan der jo være en anden person som har lånt computeren med skader til følge.........siger de selv når den er angrebet.

Der har også været et par motherfucker MSN vira som ingen programmer kunne stoppe de første par dage.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-12-08 20:31

Luffedims.....
Citat
Og nogle gør faktisk en del selv for at få virus m.m. trods gode købeprogrammer
... her ville jeg nok tro du mener " nogle/mange FÅR faktisk virus m.m TRODS mere eller mindre gode købeprogrammer ! (absolut min erfaring og så er de penge smidt ud i den blå luft)

ps denne tråd handler vel heller ikke om gratis vs købe ???? så lad det ligge

msn vira kan forebygges med omtanke og det VED du !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-08 20:54

Jeps, den bedste sikkerhed sidder mellem ørerne

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-12-08 21:49

Fint site du har der stl_s, har vist været der engang, ( kom ind via Google :) )
Du bør nok opdatere din 'links til andre sider' " spywareinfo.com " har nye ejer.

Jeg var engang ved at købe OutPost Firewall, men den harjeg læst også har problemer med VMware, så det bliver nok Comodo eller Armor jeg går efter, det var ellers et godt tilbud på OutPost.

Agnitum / OutPostPro Antivirus giver jeg ikke noget for, den mener jeg er lige så dårligt på BullGuard som aldrig kommer på min maskine igen.

PS. kender du denne site -> http://www.matousec.com/projects/firewall-challenge/results.php

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-12-08 22:40

Tak JegErHer . Kig ind en gang imellem. Der kommer snart spændende nyt .

Tak for tippet om Spywareinfo. Jeg havde helt glemt at få det rettet. Det er det nu. Fik også fjernet Castlecops, som jo er lukket fornylig.

Agnitum`s antivirus er en kloning af Ungarske Virusbuster, og deres egen antimalware motor, Tauscan. I sammenhæng med det fremragende HIPS i Outpost, og deres webscanner, syntes jeg nu det udgør en udmærket helhed. Som selvstændigt AV ville jeg heller ikke bruge det.

Tjaeh, Bullguard er jo ellers meget populært, men jeg har set andre end dig, der er blevet træt af det. Efter min mening burde det have et lille HIPS og/eller en behaviour blocker.

Jeg kender godt Matousec. Udmærket side.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 29-12-08 23:03

Ganske kort bemaerkning her fra Anaheim, CA

Vedroerende den gratis Avira, saa synes jeg det er vaerd at bemaerke at du kan have 10 mails liggende paa din computer med vedhaeftede filer indeholdende vira og uden at du ved det. Hvor rart lyder det? Hvor mange af jer aandelige doede synes det er rart?

Det har du ikke naar du har en virusscanner med mailprotection f.eks. Kaspersky. Den vil straks fortaelle dig om en befaengt mail og opfordre dig til at slette den. And then I'll go for the new year. See you in 2009 Anja

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-08 00:21

Velkommen i tråden Anja5.

Citat
Vedroerende den gratis Avira, saa synes jeg det er vaerd at bemaerke at du kan have 10 mails liggende paa din computer med vedhaeftede filer indeholdende vira og uden at du ved det. Hvor rart lyder det? Hvor mange af jer aandelige doede synes det er rart?

Ser du...denne tråd handler jo om korrekt og nøjagtig information . Så længe brugererne ved, at de vira aldrig får lov til at starte, så tror jeg såmænd de færreste har et problem med det.

Det værste er næsten den misinformation der findes, selv på velkendte sider. Her fortælles f,eks at Avira free ikke har mailbeskyttelse http://www.spywarefri.dk/traditionel_sikkerhed.html

Kender du den side? Den er ellers kendt for meget god info om sikkerhed, men der kan du se hvor nemt, misvisende info kan blive spredt. Det syntes jeg er så trist, for det kan afholde brugere fra at bruge ellers fremragende programmer.

Godt nytår

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-08 01:13

æææhh - når jeg klikker på det link der er lagt til spywarefri.dk viser browserdefender dette:

http://peecee.dk/upload/view/147003

klikker jeg på browserdefender bare fremkommer dette:

http://www.browserdefender.com/site/www.spywarefri.dk/

etc. etc - det ser da ikke godt ud ?????? - og så på et sikkerheds site

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-08 01:31

Stl_s har flere gange fremhævet at en antivirus ikke kan stå alene, jeg er nu godt tilfreds med at have skiftet Avast ud med den gratis Avira

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-12-08 09:07

Hej O.V.N,

hvordan fjerner jeg den irriterende "notifier" popup reklame som kommer hver gang den laver en update ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-08 09:29

Citat
hvordan fjerner jeg den irriterende "notifier" popup reklame som kommer hver gang den laver en update ?
... det er prisen du betaler for at få den gratis version - så det kan du ikke men det er vel til at leve med

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-08 09:45

Der fandtes en metode til at fjerne den notifier, men den virker ikke mere. Det har Avira sørget for. Fair nok der kommer lidt reklame for deres betalingsprogrammer, når man nu får et så godt program gratis. Men den er lidt irriterende, og det kunne godt være gjort på en mindre irriterende måde.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-12-08 10:43

Så laver jeg et AutoIt script der automatisk lukker disse notifier's, det er jo lige som reklamer på TV, optage programmet og la mediacenteret fjerne reklamerne :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-12-08 11:40

Citat
Så laver jeg et AutoIt script der automatisk lukker disse notifier's, det er jo lige som reklamer på TV, optage programmet og la mediacenteret fjerne reklamerne :)
.. strålende husk at dele med os andre

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-08 14:31

Du kan prøve, men jeg tror ikke det virker mere http://remove-malware.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=39

Denne tror jeg heller ikke virker http://www.lual.at/nagkiller/index.html

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-12-08 18:37

Tak for tippet stl_s,

desværre kan man kun teste en gang i døgnet, da hvis man er opdateret og udføre update sker intet.

men dette er hvad jeg pt. har gjort i en command prompt. (3 linier)

del "%ProgramFiles%\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avnotify.exe"
copy "%windir%\system32\ipconfig.exe" "%ProgramFiles%\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avnotify.exe"
attrib +r +h "%ProgramFiles%\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avnotify.exe"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-12-08 19:33

Det er da et forsøg værd, men der har været forsøgt mange løsninger. Så snart de har været delt i et større forum, så duer de ikke efter kort tid.

Avira er meget beslutsomme mht den notifier.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-12-08 20:03

Hvis det ikke virker, laver jeg et AutoIt script som bare fjerner vinduet så kan du gøre hvad de vil, tror mig andre shareware programmer har prøvet længe bare tag TotalCommander med deres 1,2,3 popup

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-12-08 00:18

Hvis du på et tidspunkt får Online Armor eller Comodo, vil det måske virke at blokere filen med dem.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 31-12-08 04:10

Avira Antivirus Personal har ikke mail protection. Mail protection saa er det Avira AntiVir Premium:

Get more protection with
Avira AntiVir Premium
1-year license: 19.95 Euro

AntiPhishing
AntiSpyware
AntiRootkit
[B]Email protection[/B]
Award winning malware

http://www.free-av.de/en/products/1/avira_antivir_personal__free_antivirus.html

At forsoege at fjerne popup in den frie version er at cracke software, og en [B]kriminel[/B] handling. Godt nytaar!

Cheers,

Anja

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-12-08 09:06

Jeg er helt enig med dig Anja, det stl_s bare vil sikker sig er at folk forstå at de vedhæftninger der ligger i mails vil blive scannet når man gemmer dem på disk alle prøver at åbne en vedhæftning da det kraver vedhæftning/filen gemmes på disk.

Det er ligsom at en virus i en fil som er pakket ind i en zip-fil ikke er farlig, da når man prøver at åbne filen med virus skal den først pakkes ud og denne udpakning skriver også på disk og her vil filen blive scannet og fanget.

Så hvis man har slået HTML fra i Mail programmet, siger stl_s man er beskyttet mod mail virus med Personal udgaven. Hvilket jeg også vil give ham ret i, jeg "kalder" det bare ikke email beskyttelse, da det ikke er emailen som bliver scannet med eventuel vedhæftninger ved aktivering.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-12-08 09:17

PS.
Jeg cracker ikke softwaren, jeg gør den bare mere bruger venlig ved at opgradere en del af programmet med et andet program, jeg har ikke rettet i nogen af filerne.
Og hvis de virkelig ikke ønskede man skulle kunne gøre dette ville notifier være en del af filen som hentede updateringerne, og ikke et selvstændigt program/fil.

Hvis det er at cracke software af udskiftet en del funktion med en anden så ville det også være cracking at udskiftet notepad.exe i Windows med en bedre file-editor og det gør over 50% af dem som arbejder med tekst filer, da notepad bare er for dårlig !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-08 12:42

Citat
Dato : 30-12-08 01:13

det var da morsomt at det eneste sted oplysningen i ovennævnte indlæg er fremkommet er lige her - og nu er den dæleme rettet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-08 12:53

næææ - ikke rettet - forum giver stadig taje care, potentially malicious vontent detected

http://www.browserdefender.com/site/www.spywarefri.dk/ <----- oplysning om ovenstående - og nederst Characteristics of files for www.spywarefri.dkBackdoor ????????

har lige surfet lidt rundt derinde og hmmm !!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-08 12:54

taje??? - tage

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-08 12:55

vonten??? - content - og så sætter vi lige fingrene i rette tastaturstilling

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-08 13:14

Skål og godt nytår Miritdk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-08 13:16

i lige måde o.v.n

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-08 13:19

Og jeg vil lige indskyde at Online Armor ikke kan blokere for den popop, eller rettere sagt jeg kan ikke finde ud af hvordan men den kan nu heller ikke hidse mig op, mange gange opdager jeg den ikke før jeg lukker ned og vil slukke

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 31-12-08 14:31

Anja5, hvad er egentlig dit problem, og hvad er din "dagsorden"? Kan du ikke lide at gratis programmer vitterligt er rigtigt gode?

Det afspejles ihvertfald i denne tråd http://www.kandu.dk/Spg126288.aspx

Citat
Spyfus> "SuperAntiSpyware som findes i en ekstrem god gratis version" uden real-time-beskyttelse. 20 stk gratis antispy-software uden realtime kan ikke hamle op med 1 stk med realtime. Uden realtime kommer skidtet ind i maskinen. Med realtime bliver det uden for.

Der er en tendens herinde til at der skal mere og mere reklame ind. Du ser ikke én eneste tråd herinde i sikkerhedskategorien uden at en bestemt bruger reklamerer for et bestemt websted. Heller ikke selv om spørgeren slet ikke har behov for at gå ind på webstedet.

Ligegyldigt om det er en side med gratis-produkter eller en side med købeprodukter så skal johnnyp da have ret til at henvise til en side han mener er det rigtige for spørgeren. Den der nærmere skulle tænke sig om er ham som hele tiden reklamerer for sin egen side i hver eneste tråd der omhandler sikkerhed. Ikke en eneste tråd er gået hans næse forbi og gør det heller ikke fremover.

Der er bare nogen herinde som hele tiden skal pudse deres glorie omkring gratisprodukter og hagle ned på købeprodukterne fordi de nu engang koster noget. Det er ofte tale om disse selvudnævnte eksperter som ikke har den mindste indsigt i sikkerhedsproblematikken. I Danmark har vi efter min mening 2-3 virkelige eksperter på området sikkerhedsprogrammer og det er aldeles ukendte personer her på Kandu og i andre fora.

Jeg har ikke mere til denne tråd.

Du har tydeligvis et stort problem med at Kandubrugere linker til mit forum, og du har tydeligvis en forkærlighed for betalingsprogrammer. Hvorfor har du det? Hvad er dit problem med, at dem der ønsker gratis sikkerhed, også får den korrekte info om det?

Hov, lad os lige kigge på denne kommentar:

Citat
Der er en tendens herinde til at der skal mere og mere reklame ind.

Reklame siger du? http://www.kandu.dk/Tip12508.aspx og http://www.kandu.dk/Tip11921.aspx

Lad os også lige tage et kig på dine tips, som ofte henviser til SPYWAREFRI http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=104729

Mon ikke nogle gør sig sine tanker om hvem du egentligt er?

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 31-12-08 18:05

Jeg har i periferien haft en mindre forbindelse til det som hedder spywarefri lige som jeg har haft det til andre danske sites. Det ligger 4-5 aar tilbage. Jeg har aldrig vaeret tilknyttet Spywarefri og jeg foelger ikke med på deres site og heller ikke dit.

Jeg arbejder i udlandet som Intrusion detection analyst og mener ikke der er danske sites af kvalitet. Bedst er Cert.dk som jeg klikker ind på 1 eller 2 gange om maaneden. Kan anbefale dette site http://isc.sans.org/ som er hoejst interessant.

Stl_s hvad er dit problem? Oensker du ikke at sandheden om et produkt kommer frem? Avira free har ingen mailprotection og det skriver Avira themselves. Hvis du er klogere paa deres produkt end Avira selv saa kontakt dem og bed dem rette deres information.

Cheers

Anja

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-12-08 18:07

Citat
I Danmark har vi efter min mening 2-3 virkelige eksperter på området sikkerhedsprogrammer og det er aldeles ukendte personer her på Kandu og i andre fora.
...nææhhh stl_s der er manden bag malwarecheck.dk og e-tech samme sted fra er da ganske kendte både her og i andre fora ..... hvem er den tredie ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-01-09 13:49

Godt nytår til alle

Anja5, nu går jeg ud fra du har læst helt hele tråden, men det har du måske ikke? Se lige mit indlæg 29-12-08 01:11. Der bliver det præcist beskrevet hvad forskellen er på mailhåndteringen i de to programmer. Hvilket bekræfter hvad jeg skrev i min indledning. Hvad er så dit formål med at blive ved med påstå noget andet? Kan du ikke lide hvad du ser, eller hvad? Ved du mere om tingene end de selv gør måske?

Og nu gentager lige de spørgsmål du ikke ville svare på:

Citat
Anja5, hvad er egentlig dit problem, og hvad er din "dagsorden"? Kan du ikke lide at gratis programmer vitterligt er rigtigt gode?

Citat
Du har tydeligvis et stort problem med at Kandubrugere linker til mit forum, og du har tydeligvis en forkærlighed for betalingsprogrammer. Hvorfor har du det? Hvad er dit problem med, at dem der ønsker gratis sikkerhed, også får den korrekte info om det?

Godkendelse af svar
Fra : stl_s

Dato : 10-01-09 16:50

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-01-09 16:08

Tja svar og svar, men trående skulle jo lukkes :)