/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Møllerknude?
Fra : vvdriver
Vist : 1904 gange
50 point
Dato : 28-12-08 18:07

Jeg skal have bundet for nogle sækker.
Hvordan laver jeg,tror den kaldes møllerknude.
når jeg skal løsne knuden,trækker man bare i den ene snor.
For 40 år siden,da jeg tjente på landet,bandt vi for kornsækkene med den knude.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-08 18:13

Prøv at se siden her, hvor der er beskrivelse og fin forklaring på forskellige knuder - håber der er den du søger
http://www.soulconnected.dk/k.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 18:14

Der må ligge mere i det....

En knude er jo INTET værd hvis den blot åbnes ved et simpelt træk.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 18:16

Men du kan jo gøre som du snører sko eller andre sløjfer....

Og jo - det kan godt gøres med kun "EEN" snor/sæk Bare toppen er lang nok....

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-12-08 18:24
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-08 18:25

Hvor er det bare iriterende
Det hedder et slipsestik. Man bruger det også i sejlerverden. Men jeg kan ikke finde det vist på nettet.
Det kan være andre er bedre til at finde det end jeg er.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 28-12-08 18:26

Godt nytår til dig Refi

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-08 18:29

http://wayfarer3353.dk/marintimt/Knob/Knob.html
Her er det ...det hedder et slipstik.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 28-12-08 18:29

Linket fra Helle Birgitte viser det.Kaldes dobbelt Halvstik.
Der bliver vist omkring en pæl,kan også bruges til toppen på en sæk.
Mon det er sådan Refi binder sine sko?.
vvdriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 18:36

Citat
Kaldes dobbelt Halvstik.

Det kan du da ikke løsne ved at hive i den ene ende

Det må vi da ikke håbe for bådene

Så NEJ - sådan binder jeg IKKE sko

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 28-12-08 18:37

Tak for svaret HelleBirgitte
Nu er problemet løst.
Tak til alle
vvdriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 18:41

Citat
når jeg skal løsne knuden,trækker man bare i den ene snor.

Det er da muligt dit problem er løst - men det var IKKE det du spurgte om....

Så hvordan du kan få det til at være svar på spørgsmålet må stå i det uvisse

Men Godt Nytår alligevel

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-12-08 18:41

Selv tak - så må du igang med at binde knuder

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 28-12-08 18:43

Til REFI
Jo,når man trækker baglæns i den rigtige snor,løsner knuden sig,så man kan binde den op,og bruge snoren en anden gang.
Refi,jeg er Jyde,og nærig,er du klar over. Mange bække små,giver stort å ??.
PS.Skal lige tilføje,når der e bundet en dobbelt halvstik,sluttes der af med en SLØJFE,som du bruger på dine sko??.
vvdriver

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-12-08 18:48

Citat
Det er da muligt dit problem er løst - men det var IKKE det du spurgte om....

Det var ikke det svar Du accepterede

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 28-12-08 18:48

Refi
Citat
Det er da muligt dit problem er løst - men det var IKKE det du spurgte om

Hvis jeg viste alt om knuden,behøvede jeg ikke at at spørge til den.
ikke mere herfra
vvdriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 18:49

Se så ved du jo godt HVORDAN man binder en "knude" der KUN kræver man hiver i den rigtige

Citat
Refi,jeg er Jyde,og nærig,er du klar over. Mange bække små,giver stort å ??.

Jaaa - jeg har swimmingpool i haven

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-08 18:51

Ja man undres