/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Nedlæg forsvaret og politiet
Fra : Jens-Jørgen
Vist : 768 gange
16 point
Dato : 27-12-08 20:51

Jeg foreslår, at Danmark nedlægger sit forsvar og politi. Dette vil indbringe 30 milliarder kroner til statskassen hvert år, og det kan klart betale sig. Politiet kommer aldrig, når man ringer efter dem, og vores militær kan ikke gøre en væsentlig forskel ude i verden. Mange mennesker, der har arbejdet som politibetjent eller soldat hele livet, får så mange mén og skader, at de efter arbejdslivet både skal modtage offentlig psykologhjælp og overførselsindkomst. Omkostningerne er med andre ord så høje, at det er billigere for skatteyderne at lade dem gå ind i andre erhverv.

Kommentar
Fra : Jens-Jørgen

Dato : 27-12-08 20:52

Hvad er jeres holdning til dette tema?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-12-08 20:59

At du må være bimlende skør

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-08 21:00

Jens-Jørgen

det må være en Nytårs-joke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 21:04

Citat
Jeg foreslår, at Danmark nedlægger sit forsvar og politi.

Ja - vi har jo ytringsfrihed i Danmark

Hører du nogen klappe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-12-08 21:16

Jeg syntes at man skal fordoble penge til politi
narkotia fyrene vil ellers overtage DK

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 27-12-08 21:29

forslår at vi starter med at nedlægge kongehuset,,,og sætter dem alle på kontanthjælp.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-08 21:31

Jo det kan man jo foreslå.
Man kan også forbyde dumme forslag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-08 21:44

Du stiller dit spørgsmål i en forkert kategori, skulle du ikke have valgt Vittigheder

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-12-08 21:48

BarkeBillen

Det er di da i forvejen.... ha ha

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-08 21:53

claus jørgen er sikkert en stor vittighed

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-08 22:01

Det er et godt tema, men en dårlig idé.
Du må filosofere lidt mere og finde på en bedre idé.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 16 point
Dato : 27-12-08 22:02

Og hvilket erhverv er så beskyttet at ingen overhovedet hverken psykisk eller fysisk kommer til skade ?

Vi bliver alle mere eller mindre skadet på vores job og det er helt op til de enkelte om de vil skifte job grundet en oversavet finger eller lidt stress på kontoret.
At der så sker arbejdsulykker med invaliditet til følge eller at pædagoger går ned grundet uopdragne unger som forældrene beskytter er beklageligt.
Disse fylder langt mere i statestikken end de personer vi mister fordi at de vier deres liv til at beskytte os andre.

Man kunne helt lade være med at arbejde for at undgå skader eller slid, men man kreperer sgu alligevel til sidst.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 22:35

Citat
Nedlæg forsvaret og politiet

Er lodret uenig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 00:46

I 'Gamle' dage hed det FORSVARET ...nu hedder det : MILITÆRET !!!

..i og med angrebsdoktrinen, indført af højrefløjen og 'høgene' i Dansk politik

..samt Fogh's 'venskab' og kammerateri med G.W. Bush II.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 00:57

Forsvarsdoktrinen er udskiftet med et globalt had vendt mod ...anderledes tænkende.

1.) Muslimer (...fjolserne ska' bare udrydes, jo før jo bedre ...dette u-demokratiske uvæsen er jeg helt enig i: Ska' VÆK !!! ..jo hurtigere; jo bedre )

..og ta' bare de fundalistiske kristne med i samme ombæring

2.) ..og ka' man så også slippe af med f.eks. de AUTONOME ???

..så har man gjort folk somL; Stein Bagger, Rasmus Trads, Kurt Thorsen, Mærsk familien og andre 'samfundsstøtter', røvhuller og skidensprællere en STOR tjeneste.

Vor Herpes Bevare Os

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-12-08 08:38

Jeg vil tilslutte mig det med at nedlægge FORSVARET..
det eneste positive der kan siges for tiden et at man er begyndt at kigge på deres udgifter..
men det bliver nok henlagt igen..

med hensyn til politiet.. skal der en ny ledelse til.. for den gamle er 10 % dummere end bølgepap..

fx. de vil ikke have vandkanoner til Danmark. da de tror på dialog....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-12-08 09:26

Politiets ledelse er regeringen, de skulle aldrig have reformeret, læs "skåret ned", men istedet givet dem de ressurcer de har skreget om de sidste 20 år, f.eks brugbare computersystemer og ikke-politiuddannet personale til det sløvende kontorarbejde.

Og militæret, de skulle hellere arbejde på hjemmebane, f.eks. ved at ryge de kriminelle invandrerbander i ghettoerne ud da alle andre åbenlyst har spillet fallit.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-12-08 10:24

LuffeA => det burde være regeringen som står bag.. men begge ting har utrolog dårlig ledelse. ind det når regeringen.. hvis begge ting var privat var det blevet nedlagt... nogle partier har forsøgt at få forsvarets budget at se.. men det må de ikke..

Godkendelse af svar
Fra : Jens-Jørgen

Dato : 28-12-08 13:27

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 14:32

Citat
I 'Gamle' dage hed det FORSVARET ...nu hedder det : MILITÆRET !!!
Sådan en gang radikal hjemmelavet hønsestrik/bræk. Er Søren Gade så militærminister og ikke forsvarsminister??

Citat
Nedlæg forsvaret og politiet
Tåbeligt.....