/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænde til 2 dvd skiver
Fra : pop3
Vist : 1668 gange
200 point
Dato : 27-12-08 20:03

Jeg har en film jeg gerne vil have brændt ned på en DVD skive. Men problemet er
at filmen er ca 7.5 gb. Har brænderprogrammet nero ahead 8.1.
Har prøvet med det, men den fortæller at der er for lidt plads på dvd skiven som også er korrekt.
Er der en der kan beskrive hvordan man kan få den brændt den til 2 dvd skiver.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-08 20:16

Brug en brænder som kan brænde dobbelt lag, det er ikke Nero alene som bestemmer om der skal være dobbelt lag på DVDen, selve brænderen skal kunne udføre nummeret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 20:34

Du skal IKKE lægge den på 2 skiver....

Brug evt. http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm

Den er gratis og tilpasser filmen til skiven....

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 28-12-08 02:02

Hej Refi

Har hentet shrink. Og har også fået lavet den om så den passer. men hvordan får man den brændt på en skive. Det en image fil på ca.7.5 GB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 09:50

Det skulle jo være en DVD du shrinkede....

Det var DIG der sagde det var en DVD - det er det jo ikke hvis det blot er et IMAGE af en DVD....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 09:51

Så du må lige lave det originale image til DVD FØRST....

IKKE det du nu har "pakket"......

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 28-12-08 14:25

Hej Refi

Problemmet er at jeg kun har imagen.
Hvad muligheder har jeg så?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 14:29

Du laver da bare DVDen af det originale image til "gemning" på f.eks. skrivebord (så gør det jo ikke noget den fylder 7-8 gb) INDEN du så brænder den med DVDShrink....

Accepteret svar
Fra : Sorenk

Modtaget 200 point
Dato : 28-12-08 17:01

Hej pop3.. hvis du skal arbejde med en image fil på din comp, skal du hente et program der hedder " alcohol 120 " http://trial.alcohol-soft.com/
når det er installeret og comp er genstartet vil du under " denne computer " se et ekstra dvd drev.. det er et virtuelt drev, som kan afspille din image fil.. højre klik og vælg " mount image " find din fil og klik på den.. nu kan du afspille eller kopiere..

Alternativt kan du hente
http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/DVDFab-Platinum.shtml
det er også et dvd kopierings program som er noget nemmere at bruge end shrink som du har prøvet..

Go arbejdslyst Søren K

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 28-12-08 18:12

Vil bruge programmet CloneDVD fra SlySoft. Konverter filmen om så den kan passe til en dvd-skrive på 4.7.Gb..... Meget nemt program.....

Når man konverter dvd, er de kodet så man ikke umidlbart kan rippe filmen... Dertil skal du bruge
AnyDVD som er en driver der afkrypterer DVD-Film m.m.

AnyDVD
http://www.slysoft.com/da/anydvd.html

CloneDVD
http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html

Guide: http://www.slysoft.com/da/tutorials.html

Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 29-12-08 02:02

Tak for svaret Sorenk.