/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vinduer fryser i Vista
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 551 gange
50 point
Dato : 27-12-08 19:05

Vores computer, som kører Vista, fryser jævnligt. Problemet kan nogle gange løses ved at vente, nogle gange starte joblisten, andre gange må der trykkes på sluk-knappen, vente lidt og starte igen. Computeren, der er en Dell 5150, pentium 4, har 2 gb ram og en processor med 3 ghz. Er maskinen for svag til at køre Vista? Og hvad kan man gøre ved det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-08 19:11

Hvor du rydder du op på midlertidige filer og defragmenterer harddisken ? Det kan godt lyde som om der noget unødvendig at trækkes med, her et lille nemt værktøj til at rydde op hvis du ikke vil bruge indbyggede, den skal ikke installeres du højre klikker og Kør som adminstartor og sæt markering i alle felter: http://www.snapfiles.com/get/atfcleaner.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-08 19:16

Den burde kunne køre Vista, men er vist nok født med XP, er du sikker på at du har de rigtige driver til din hardware ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-08 19:22
Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 27-12-08 20:04

Der er rigtig mange muligheder? Hvilken en eller flere skal jeg vælge?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-08 20:12

Du henter da bare dem du mangler eller som er bedre end dem du allerede har Har du købt computeren fra ny, og var der Vista da du købte ?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 27-12-08 20:15

Jeg mener den er født med versionen før XP. Jeg husker ikke nærmere. Da jeg installerede Vista, fandt Vista selv alle driverne. Kan det have nogen betydning for det ustabile?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-08 20:21

Citat
Da jeg installerede Vista
du går mod strømmen, rigtig mange som har Vista ønsker sig tilbage til XP, jo det kan være en del af årsagen eller det eneste som du skal have opdateret.
Mit forslag: Hent alle Vista drivere og brug Enhedshåntering til at opdate, højre klik på enheden og klik på Opdater driver, peg så på de drivere du har hentet

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 27-12-08 20:35

Jeg har da bestemt også overvejet at gå tilbage til XP, endog Ubuntu... Men nu henter jeg alle drivere og går dem igennem