/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Konvertering af DVD
Fra : lektortl
Vist : 821 gange
200 point
Dato : 27-12-08 17:43

Når man ser indholdet i en DVD, er det nogen sære filer, som man ikke kan bruge til ret meget. Kan det ikke lade sig gøre at konvertere indholdet til fx. en avi-fil eller lign.?
Helst et gratis program.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 17:47

Indholdet på en DVD kan være forskelligt og så har det forskellige endelser (.xxx) Du kan da ikke lave det hele om til .avi filer. Det kommer da an på hvad det er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 17:51

http://www.share2.com/dvdripper/

men det er da som at lave et fyrtøj om til tændstikker

Hvorfor vil du dog det....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-12-08 18:03

Citat
er det nogen sære filer, som man ikke kan bruge til ret meget
jo de kan bruges til at afspille dvd'en - men som refi skriver det er da ingen grund til, medmindre de skal bruges til noget specielt.

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 27-12-08 18:03

Ja - jeg glemte at bemærke, at det er en DVD-film.
Sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 18:08

Det har vi forstået

Accepteret svar
Fra : sokoban

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-08 19:35

http://www.formatoz.com/
Kan det meste og er gratis + på dansk

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 27-12-08 19:37

Kræver du har skiven i drevet, eller skal du have en virtuel disk

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=damon+tool&spell=1

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 27-12-08 19:39

+
du kan og må rippe dvdèn.
Men der findes gratis programmer til DET også.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-08 21:58

De sære iler, som du skriver indeholder menyer og selve videoen.
videodelen er i mpg2 format, selv om de hedder noget andet.

du skal ikke lave dem om, for så er det ikke dvd mere.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 28-12-08 18:01

Indhold i en dvd......
1. Menu
2. Indhold - Filmen
3.Undertekster - Dansk m.m.
4. Extra matriale

Et rigtigt godt program til at rippe dvd til andet format (VCD, SVCD, AVI(DivX), WMV, MP3, iPod og PSP.....

Magic DVD Ripper
http://www.magicdvdripper.com/
Du kan selv bestemme hvor god kvalitet filmen skal laves i...... Man kan sige jo mere filmen fylder,desto bedre kvalitet.......

Godkendelse af svar
Fra : lektortl

Dato : 29-12-08 09:01

Tak skal du have - programmet kan tage filmen ud af DVD'en, så jeg kan komme til at redigere i den (og evt. skrive den til en ny DVD).