/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vi skriver 2009 ...om lidt ;-)
Fra : molokyle
Vist : 1329 gange
500 point
Dato : 27-12-08 14:23

Så derfor...

Hvordan skal det løbe ad staben ..hos jer?

Hos mig er det MIN tur til at fejre Nytåret:

Alt godt fra havet ..og omegn:

1.) Kammuslinger
2.) Stenbidderrogn
3.) Fersk-røget Laks
4.) Lyng-røget Hellefisk ..fra Grønland naturligvis
5.) Hjemmebagt franskbrød med Øko. smør og hjemmerørt majournaise..
6) ..und: Gemüse (Dild, Agurk og Tomat )
7.) Champaigne (..altså Russisk)
8.) Fyrværkeri og Stjernekastere.
9.) Mandler, Nødder, Dadler, Rosiner og Figner.
10.) Fyldte Chokolader, Maripan, Nougat og Kransekage.
11.) God Højlandskaffe ..med Piskefløde, Kandis og Whiskey ..(= Irsk Kaffe )
12.) Div. frugt: Appelsiner, Manderiner, Æbler, Vindruer og Melon.
13.) VAND.

Plus.... det 'løse'

Lille sluttet selskab af de nærmeste 5-6 stykker

..samt 3 ugers fri fra arbejde i Januar ...Vinterferie !

Udsalg; hvor jeg forære mig selv en ny bærbar ..på Udsalg ..hvis jeg ka' find' en fornuftig?

Ka' I slå dén?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 14:29

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 14:29

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-12-08 14:31

Hvor hulen er kassen med FF'ere??? De hører måske under "det løse"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-08 14:31

JadeMoster, Tedd-ski & Mangotossen.... glæd jer ik' for tidligt !

Jeg har som sagt fri det meste af Januar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-08 14:33

Klumme -> Næeh... løse tænder ..til de der kommer i vejen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 14:34

wuuups

du er velkommen!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-12-08 14:35

Hold da kæft Molo.....Du kan sgu da ikke slå en bule i et pund blødt smør med de polioarme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-08 14:36

Camillasmoster -> Taaaaark ..du slipper nemli' ik'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-08 14:38

Klumme -> Nåeh... Hør: Små slag i den bare ..med vægten bag; 66,6 kg. veltrænet Julefedt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-08 14:46

Nu triller jeg på cyklen (Dueblå Mustang) ud på et lille Julevisit, men er frygtelig tilbage i aften

..med flere ligegyldigheder i kedsomhedens tjeneste

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-12-08 14:56

Husk lygter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-08 14:59

Der er tilbud på en Zepto

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 15:01

Jeg kan ikke slå din nytårsaften, jeg laver frugtsalat og krebinetter med grøntsager. Og det nyder vi helt alene. Og en dejlig afslappet aften foran TV. Ud og se fyrværkeri kl. 24 og så måske ind til en af naboerne og skåle nytår ind. Men champagne bliver det ikke, jeg kan nemlig ikke fordrage det. Hellere en øl.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-12-08 15:11

- vi har droppet rosinerne...

Godt nytår

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-12-08 15:16

Vi skal have
Sønderjysk grønlangkål med ham på ryggen
Og så 3-4-15 ølver pr, person pr. time

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-08 15:26

Fa`ens osse!Jeg kommer først på Christianshavn til marts,når vore to børnebørn fylder år.(Forresten to dage i træk.... Så kan vi hylde dem begge).Det er ellers en lækker menu.Bon appetit.

Citat
Og det nyder vi helt alene. Og en dejlig afslappet aften foran TV. Ud og se fyrværkeri kl. 24 og så måske ind til en af naboerne og skåle nytår ind. Men champagne bliver det ikke, jeg kan nemlig ikke fordrage det. Hellere en øl.

Nøjagtig samme "program her.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-12-08 15:53

Nasserøve...Køb jeres eget fyrværkeri

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-12-08 16:04

Citat
Nasserøve...Køb jeres eget fyrværkeri

Jeps og det er billig og sidde på altanen og se det hele der har kostet milioner

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-08 16:35

Vi vil gå til nasse æde/drikke - gilde.
De har nok også købt lidt raketter som vi gratis kan kigge på.
Vi tager vores egne Cognacglas med, for deres er altfor små.
http://www.illumsbolighus.dk/Til+Bordet/Drikkeglas/Cognacglas?product_id=12890

Så skal vi bare ha skaffet lidt gratis kørelejlighed. ( 500 mtr.)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-12-08 16:38

Citat
Så skal vi bare ha skaffet lidt gratis kørelejlighed.

Har du ikke en trillebør din kone kan kører dig hjem i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-08 16:50

Næ tak - sidst vi prøvede det, landede jeg i en hæk, og hun hentede mig først næste dag.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-12-08 17:13

Citat
kørelejlighed.
Er det det samme, som et mobilhome?

Molo det gik lige op for mig hvad du skrev:
Citat
med vægten bag; 66,6 kg. veltrænet Julefedt
Du kan da få en friplads på et julemærkehjem

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-12-08 18:06

klumme, hvad skal molo med lygter - han er et lys i sig selv.

mums for en lækker menu, molo.
god fornøjelse, håber, at dine gæster sætter pris på sådan en gang feinsmeckerier.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-08 18:20

Citat
Nasserøve...Køb jeres eget fyrværkeri

Jamen,vil gerne slæbes ind i det nye år med arme & ben i behold.Samt den del af hovedet,der virker nogenlunde endnu.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-12-08 19:18

Ja det kan være Aase, men selv Molo kan vel ikke være både bagud og foran på een gang.... selv om han gerne ville kunne snakke sig til det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 19:46

Eyvind, rulleskøjter du, både til fødder og hænder, så vælter du ikke. Og ellers et skateboard bundet til maven, så er du helgarderet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 19:49

Hold k..., hvor er I skjønne

Eyvind - du må låne min cykel (medbring selv lygter - mine sidder fast )

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-08 20:35

Citat
Ka' I slå dén?

Hvad er det, der skal slås ???

Du holder vel nytårsaften, som du ønsker det

3 ugers vinterferie i januar har du vel også selv besluttet.

Og den bærbare, ja den skal du vel selv betale for, som alle andre.

Godt nytår , jeg tror ikke jeg kan slå den !!!!!! , da jeg ikke ved hvad du hellere ville have/opleve.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 21:12

Eyvind, spar en af raketterne, den kan du binde på ryggen når du skal hjem og få konen til at tænde, så skal hun ikke støtte dig. Så går det stærkt når du er på hjul.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-08 21:56

Det med skateboard har jeg prøvet, men hver gang hjulene støder på noget, vipper jeg ned og næsen sætter sig fast i flisemellemrummet.
Jeg kan nok lokke en af de andre gæster til at køre os hjem, for der er vist ikke så meget politi på det korte stykke.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-12-08 22:15

Eyvind
ssaa en ssaxa

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-08 22:35

Her er den Molo
http://www.zepto.dk/Shop/Default.aspx
Men sørg for at det er en af dem med >>> F12 = bootvalg i opstart<<<
så du kan køre med styresystemer på USB.
Det er en god ting for legebørn.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-08 22:44

Altså..... vi skal udover en lækker Oksemørbrad i Hvidløgs-smørs(m)ovs og hvide kartofler, have Ferskenchampange (der bare er en som glider ned med velvære) som de fleste ka lide.
Men må indrømme din menu også lyder som noget jeg også ku få til at glide ned Molo

Bon appetit samt ønskes til jer alle her fra Næstved

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 23:33

ans - hvad trykker dig? (og det er ikke for at snage!)

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 23:34

molo - forøvrigt hedder det "løbe af stabelen" - et skib, der søsættes, så vidt jeg er orientalsk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 00:17

Hold on... I'm back : http://www.cssboxing.com/temp/Molslet.jpg

Zepto ..har jeg overvejet ...og fundet for let Eyvind.

HP eller Fujitsu/Siemens er overvejet, men jeg ku' godt tænke mig at rykke en klasse op !

..men hvilken?

Penge er ik' noget vi snakker om i denne forbindelse

... men; RAM, Video-Kort, opgraderingsmuligheder, samt batteri-'levetid'

Eyvind -> Hva' er f.eks. specifikationerne på din Julegave ..og ca. pris?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 00:21

Camillasmoster -> ..ad stablen ...ikke AF stablen

..altså : Den skibet er stablet op på.

Sprogtosse

Vand løber nedad ....ikke nedaf

Jf. ned ad bakke ..ikke ned af bakke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 00:27

Ps. Eyvind -> USB 3.0 er et 'must' ...ca. 10 X hutigere end USB 2 og betydeligt kvikkere end min nuværende USB 1.1 på oldsagen herhjemme

http://www.pcworld.dk/art/9010?a=category&i=289

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 00:33

I militæret findes en stab af personel, men det er næppe denne; som skibet er bygget på.

Skibet er nærmere STABLET op ...ikke stabet op!

Derfor løber det ad stablen ...ikke staben.

..gætter jeg på, som barnebarn af en skibs-snedker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-08 00:48

Kors Molo du er kommet stærkt tilbage

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 00:56

Citat
forøvrigt hedder det "løbe af stabelen
Det er nemlig rigigt Hanne. Det hedder osse stabelafløbning, og IKKE stabelADløbning, som ville være følgen af Molos påstand. Og i den forbindelse Molo beskriver, hedder det forøvrigt ikke en stab LOOL Måske på Amarkansk men ikke på rigsdansk. Han skulle holde sig til det han er god til....ævle om ingenting, altså om og med sig selv LOOOL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-08 00:57

Efter at have tygget mig igennem denne lange tråd, så trænger jeg også til tre uger ferie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:09

stenbidderrogn hallå det hedder stenbiderrogn afledt af fiskens navn stenbider + rogn = stenbiderrogn...fik du den Molo???

Champaigne staves Champagne , og hvis den er fra Rusland er det ikke Champagne, men mousserende vin..... fik du den Molo??

Maripan staves marcipan... fik du den Molo??

Manderiner staves mandariner.... fik du den Molo??

Skulle du ikke rette dine egne fejl, før du, oven i købet fejlagtigt, retter andres?? Fik du den Molo??

Den med staben og "af" har vi haft...fik du den Molo??

Nu er det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:12

Klummes kommentaret er bygget på gætværk ..ikke fakta

Muligvis handler fjolset dér ..i FAKTA?

Det hedder altså en Stabel-adløbing'.

Ordet: Afløbning kommer af den misforståede vending: At aflevere !

Man afleverer skibet, men det løber nu stadig ad bedding ..ikke af bedding !

Hvem som ellers har stavet forkert i dén anledning?

jf. ..MIN bedstefar, som egenhændigt har lavet apteringen på Kongeskibet Dannebro

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:16

Dannebro staves Dannebrog.... Fik du den Molo?? Og resten af det du skriver er noget kodylt ævl. Man afleverer ikke nødvendigvis skibet fordi det løber af stablen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:18

Hold da kæft....Du er sgu da komplet rablende. Hvad har du blandet i aften???...Slå det dog op din knold. Intet af det du rabler af dig kan bekræftes af en ordbog.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:19

http://www.google.dk/search?hl=da&q=stabelafl%C3%B8bning&meta=&aq=f&oq=

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Landsbytosse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:21

Et skib løber nu stadig ad bedding ..ikke AF bedding.

Dermed er der tale om; at et skib løber AD beddingen/stabel(e)n ...STADIG ikke AF...

Marcipan og Champaigne ...uagtet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:24

Molo giv op....du er til grin......vend dig om, selv din røv griner af dig

Marcipan og Champaigne ja ja det vidste jeg da godt, men de skal da med, når du klogskiderbelærer Hanne om noget, som er fuldstændig grebet ud af jointtågernes verden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:25
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:26

..men jeg ka' da godt se at det er gået galt for andre end DIG Klumme

http://da.wikipedia.org/wiki/Aptering

..men DU kan jo færdiggøre artiklen ..med din store viden og sprog og skibskonstruktioner

http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Stabelafl%C3%B8bning&action=edit&redlink=1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:28

Politikkens Retskrivnings & Betydningsordbog

stab 1 ORDKLASSE: substantiv (fælleskøn) BØJES: staben, pluralis stabe, stabene 1. = gruppe af medarbejdere d præsidentens stab af rådgivere · generalens stab · lærerstab

stabel 1 ORDKLASSE: substantiv (fælleskøn) BØJES: stabelen (el. stablen), pluralis stabler, stablerne DELES: sta-bel 1. = bunke af genstande lagt oven på hinanden d en stabel brænde, bøger, tallerkener 2. = bedding d skibet løb af stabelen og ud i havnen 3. løbe af stabelen = foregå, finde sted; d festen skulle løbe af stabelen den følgende lørdag LOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:28

Der findes simpelthen ikke ert ord der hedder: Stabelafløbning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:29

Ajiiii nu kan jeg da ikke sove for bare grin........ KMPLAG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:31

Citat
2. = bedding d skibet løb af stabelen og ud i havnen

FORKERT:

Det hedder nu:

2. = bedding; da skibet løb ad stabelen og ud i havnen

Leksikaer eller ej... !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-08 01:31

Fattigmands fyrværkeri

http://manse9933.dk/#ugens

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:33

Hvad helvede har det med aptering at gøre. Det er da ikke det der tales om.

Go nat...det er eddermanemig det ultinative spild af tid LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:35

Hov glemte lige denne...Den taler vist for sig selv ik??? Molo stavespasser

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=stabelafl%C3%B8bning&spell=1

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:36

Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca.39.600for stabelafløbning
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:37

Der er sgu ik' noget hér i verden som løber af noget.

Det løber AD noget

..med mindre du løber af gårde! ..Og i dette tilfælde; så er du hjemfalden til den strengeste straf !!

Sømmet til ladeporten og skudt af Fogeden ..i alle godtfoks påsyn

Et skib løber AD stablen ...BASTA !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:38
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-12-08 01:38

Ja, her bliver det stort! Jeg har til lejligheden købt en af de aflagte rumfærger af NASA, som jeg har skrevet godt nytår på - den vil jeg opsende kl. 24 - jeg regner med det vil vække opsigt i nabolaget. Jeg håber på klart vejr, så man kan følge den til den når op til omkring månen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:39

1.000.000.000. fluer ka' ik' ta' fejl: Æd lort !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 01:40

Citat
Ved ulykken løb toget løb af sporet
, Hold nu kæft molo....Det der kan du ikke og har aldrig kunnet.

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 500 point
Dato : 28-12-08 01:40

Jeg gider ikke mere...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:41

Ps. Jeg medgiver dog: Der er 'noget', som hedder et afløb..

..men næppe noget, som et skib ka' kom' igennem ,-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:45

Afsporet?

Tjaeh... bom bom ..

Således AFspurgt vil jeg forbeholde mig en indtil grænsen af tvivl om åndsevnerne hos såvel undertegnede, såvel som 'kombatanten' i denne AFSPOREDE diskussion; om hvorvidt et tog bevæger 'ad' eller 'af' sporerne?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 01:50

Forhåbentlig kører et tog normalt AD sporet.
Hvis det afspores ?? og dermed løber af sporet?

..så vil jeg ndig være ombord på det AFløbne skib ..ved skibs ADløbningen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 02:00

En skibsadløbning går fint. En skibsafløbning er derimod en KATASTOFE !

..hvis skibet; imod al forventning ...løber AF stab(-e)len ..i stedet for AD stab(-e-)len

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 02:03

Hermed vil jeg tage min ADsked for iaften

</PRUT>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 02:07

Kan man stole ..på et bord?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 02:35

Ps. ...at gi' folk point?

..er i hvert fald bedre end; ....at gi' dem ret !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 04:36

Så får jeg altså hverken point eller ret…. af Molo.. Ærligt talt, så betyder ingen af delene noget for mig. Pointene er Kandus skyld - De giver ikke point til amatører og alm. brugere LOOL Og at få ret af Molo ville kræve at molo kunne bedre dansk end han giver sig ud for at kunne.

Men det hjælper jo alt sammen (tror Molo), når han samler både de saglige argumenter (dem var der ingen af ) og de usaglig (dem var der masser af) med til bordet fort at vinde den store sprogkrig.

Jeg begriber bare stadigvæk ikke, hvordan Molo fik møflet sin grafittibedstefar ind i denne tråd, og til hvilket formål Men ikke atypisk for Molo, ud fra devisen...kan jeg ikke få ret, så kan jeg forvirre så meget, at jeg alligevel får ret. Herrre du milde skaber og bette Molo....hvad gør du dog ikke for at fremstå som den klogeste klogeåge, som bare ved besked. Så vidende, at du oven i købet føler dig kompetent til at belære andre om din og morfars teorier udi det "semimaritime" sprog, selv til en person som har sejlet flere sømil i sit liv end du har røget lokalbedøvende joints. - så skide være med, at det er PLØRE-FF HAMRENDE DIAMETRALT MODSAT OG FORKERT. Vi andre normale, slår lige op i en autoriseret ordbog, når vi undtagelsesvis kommer i tvivl, fordi der står talemaskine som hopper, danser og kagler op, og på et nanosekund er vores viden selvfølgelig bekræftet.

Ordet "stabelafløbning" EKSISTERER IKKE PÅ DANSKskryder Molo stinkende stupidt og skråsikkert...værsgo æd den Klumme!!!!!! hehe

Så må jeg lige spørge dig Molo, hvorfor i hede hule stabelafløbning har Google så ca. 39.000 hits på netop dette ord....Ja jeg spør bare Molo, men forventer ikke et kvalificeret svar. LOOOOOOOL
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=stabelafl%C3%B8bning&spell=1 Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 39.600 for stabelafløbning. (0,03 sekunder)

Og så var der lige ALLE de andre fejl, som gjorde at det ville klæde dig ualmindeligt meget, med en noget mere afdæmpet og ydmyg approch, når du uopfordret begynder at rette i Hannes måde at stave på.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-12-08 04:56

Ad er det samme, som via - jeg kom ind AD døren.

Skibet løber af stabelen af træ - væk fra stabelen.

Jeg kom henad fortovet (gående på/via) - jeg kom af fortovet og ud på gaden (væk)

Desuden findes der en "stab" indenfor militæret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 05:03

Det må være til Molo ik Hanne, for jeg ved det godt. Men du skal ikke regne med noget, Han er for dumstædig LOOL

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-08 07:25

nøi, hvor I kan, og så handler det jo bare om at komme godt ind i 2009 - med eller uden søfarere.

derfor

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 11:13

Jeg skal også have afløb ..en gang imellem.

Som jeg ser det; er der tale om to forskellige maritime begivenheder ved søsætning:

1.) Når et nybygget skib AFLEVERES af staben ( = personellet). Det løbes af staben.

2.) Når et skib søsættes efter at have været STABLET op for vinteren eller har været OPSTABLET i dok for reparation. Det løbes ad stablen.

Længere er den såmen ikke

Man kan også løbe af staben ...når man f.eks. forlader sin tjeneste i utide. Jf. ..at løbe af gårde, som jeg påpegede tidligere. Et udtryk der brugtes under stavnsbåndet, når man forlod gården og stak til et andet sogn uden tilladelse.

Det var ikke min mening at spørge til hvorledes jeres nytårsaften skal 'forlades' = løbes af staben, men hvorledes den skulle forløbe = løbe ad stablen. (Jeg medgiver dog at der manglede i lille 'l' i stablen. )

Sorry...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 11:20

Ps.

Når et nybygget skib løbes af staben ..eller løbes ad stablen, kaldes det rigtig nok en skibsafløbning eller stabelafløbning. Hér er der tale om samme ordklasse som AFLØB, hvorfor det selvfølgelig ikke hedder skibsadløbning eller stabeladløbning.

Hmm... og så kan der vist ikke koges mere suppe på den historie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 11:40

Det skulle da lige være, at vi atter engang er vidne til hvorledes Klumme (ram2) igen, igen, igen, benytter enhver diskussion til, at komme med nedladende bemærkninger og gå efter manden istedet for at gå efter bolden. Det er umuligt at føre en sober konversation eller uddebatere et emne med denne personage uden, at få en spand lort i hovedet. Sært han ikke fatter; det ikke bidder på mig eller på nogen måde spolerer min nattesøvn.

Jeg ved dog at det falder mange andre for brystet ...bl.a. teamet bag kandu.dk, som endegyldigt har erklæret mennesket bag profilen ram2 ..og dermed Klumme, for persona non grata på dette site.

Sørgeligt at Klumme er ude af stand til, at efterkomme denne klokkeklare bortvisning og til stadighed mudrer enhver diskussion han måtte deltage i. Men hvis det af lægelige hensyn og af helbredsmæssige grunde begrænser hans tendenser til trøstespisning og deraf følgende livstruende overvægt, så er han såmen tilgivet herfra.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 11:42

Jooo du kan sikkert sagtens koge litervis af ingenting på ingenting. MOLO..... At du er faret vild bliver ikke bedre af, at du igen og igen forsøger at dreje den en anelse, samtidig med at du klovner dig igennem Din påstand er forkert - dit dansk er forkert, du kan ikke grammatikken...længere er den ikke.

Molo skrev:
Citat
Der er sgu ik' noget hér i verden som løber af noget
VRØVLVRØVL MOLOVRØVL, bl.a. påvist med sætningerne
Citat
ved ulykken løb toget AF sporet, ved landingen kørte flyet AF landingsbanen, skibet sejlede ude AF kurs
gaaaaab og jeg kunne blive ved.

Sig undskyld til Hanne og beklag din stupide påstålighed. Dansk kan du ikke og har aldrig kunnet. Du ryger altid af sporet, når du forsøger at være dybsindig med sproget. Det er jo ikke kammersjukkerne ovre i parken du er oppe imod, husk det Molo Taktisk smart af dig, at forhøje til 500 point og tildele mig dem. Jeg får dem ikke, og genkøbsprisen er 50 point, og hven fanden vil betale 50 point for at se hvordan Molo klovner rundt med ingenting. Altså dør tråden og ingen bemærker at Molos selvpåståede store sproglige begavelse er en fis i en hornlygte....kørt af sporet kunne jeg oportunt kalde det samt godt og grundigt til grin

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 11:45

ram2 LOOOOOOO måtte du virkelig trylle den frem. Ja så er du sgu på tynd is. IDIOT

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 11:53

såmen staves såmænd. LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 11:55

det ikke bidder på mig ...staves bider LOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 12:26

Den fiser ikke ind på lystavlen hva' ???

DU ER UØNSKET !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 13:30

Og?????????? Det tror du da ikke du har nogen indflydelse på. Se du hellere at vende tilbage til dine problemer med AF - AD, som du kolbøtter rundt i og forsøger at ævle dig uden om

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-08 13:36

tænk jer bare, i meget lang tid troede jeg, at I holdt meget af hinanden. humoristisk ironi ku' man kalde det. jeg har svært ved at tage jer alvorligt, når I drøner afsted - hvem er dygtigst??
samtidig sker det forunderlige jo, at vi andre kan lære en masse... stab, løbe af stablen/staben osv. har aldrig skænket det en tanke.

sædvanligvis hænger jeg mig ikke i andres stavefejl. det forsvandt sammen med min ungdom - ka'et betål sig? I to herrer er også leveringsdygtige i de der djjfkkkekjs begge to. ligyesom os andre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 13:47

Skal jeg læse korrektur på dit skriveri Molo, så bare sig til. Det gør sig altså bedre, når du fører dig frem som Klågeåge og retter andres fejl, hvis du selv fremstår som fejlfri, selv om dine rettelser er forkerte hihihihi LOOOL

Så er du også fri for at trække det tunge skyts, fokusdistraherende emmner som din bedstefars egenhændige aptering af Dannebro LOOL samt ram2 og hvad du ellers kan finde på.

Du har helt glemt dit gamle stunt når du er i klemme Molo LOOOL Du skal sgu da bare som du plejer, lave sådan en gang PC-volapyk og lade det fylde 1 meter på Kandu. Så ved alle, at du er fantastisk og har styr på AD & AF Det har aldrig været nemt at være akademiker KMPLAG

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 14:09

Ahhhh Aase.

Sån hænger det ikke sammen. De påståede stavefejl blev først sjove og intsressante da Molo gav sig til på forkert grundlag, at korrigere hvad Hanne pinlig korrekt havde skrevet. Men så er den lille mand jo så tilsvarende lille i sind, at han ikke kan få sig selv til at undskylde over for Hanne...uanset om hun vil have en undskyldning eller ej.

Så starter det klassiske KlågeÅgeMolo show, når han forsøger at undslå sig sine fejltagelser... hvor sølle forresten. Han hiver sin for tråden komplet uvedlommende bedstefars egenhændige aptering af Kongeskibet Dannebrog og mit gamle nick - ram2 (som blev BL af Kandu for ca. 4 år siden) ind i tråden for at aflede fokus fra hans fejltagelser. Hallleluja

Sådan ser virkeligheden ud Aase....godt nytår til dig (det var IKKE en afledning LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 14:12

Citat
I to herrer er også leveringsdygtige i de der djjfkkkekjs begge to. ligyesom os andre.
Yes Aase ingen tvivl om det, men man skal så ikke forsøge at undslå sig sine fejltagelser, og SLET ikke korrigere andres som oprindelig var rigtigt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-08 15:37

Og der klappes ...klap klap ...ja alle laver jo fejl herinde gentager Alle....... Og så er det vist nok

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-08 15:39

Ps.Hav en rigtig god Nytårs aften ....ALLE...sammen .......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 16:27

Citat
ja alle laver jo fejl herinde
Ja sunowich, men hvor længe kan man fastholde at traffiklysene i dk er røde, gule og blå uden at være farveblind, blind eller bare ganske almindelig stupid påståelig, og derfor godt og grundigt til grin Det er det, som det handler om

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 16:29

Sorry... Der er kun 1 f i trafiklysene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-12-08 17:35

Drenge! Fla' uj!

Lad os starte det nye år i fred og tolerance.

Der er kun een ting at gøre: Vi søger alle hver især om at få nogle skolepenge tilbage for de ting, vi ikke fik lært dengang...

Hej Aase!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 17:41

Næææ kære Hannne. Nu skal du ikke være Frk. Nice Girl. Du har gjort det rigtige, og så må denne klogeåge finde undskyld-ordene frem, hvor ondet det end må gøre. Men hvis han er så meget mandfolk, som han hellere end gerne praler med at hans 66 kg. veltrimmede krop er, så er det bare at lukke kæften op

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-12-08 17:50

Klumme, nogle gange må man stoppe før...

Vi er laaaangt udenfor emnet......

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-08 18:00

Kære alle!

Godt jeg har afkomst,øøhh.. adkomst til Kandu.(Uden ejerfornemmelse).
Det har virkelig været et fornøjeligt år.Og denne tråd sætter lis`som prikken over i`et.

VH.Og godt nytår.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 18:04

Ja et er da rigtigt Hanne. På sædvanlig luset Molomanér, forsøger han at dreje fokus fra det oprindelige, nemlig det som han sprogligt ikke kan finde ud af at håndtere...stand, stabel, af, ad og fået tråden ind på det mere personlige, hvor han hiver nogle fuldkommen ligegyldige episoder og hændelser frem for at aflede....Kongeskibet Dannebro(g) hans ligegyldige apteringsbedstefar, mit tidl. nick ram2, og hvad tumpen ellers hitter på for at skjule sin mangelfulde viden.

Det eneste jeg beder ham om er, at indrømme sine fejltagelser, stoppe sit snakken uden om, og undskylde dem (dig, uanset om du vil ha det eller ej *ss*) som han med sin tåbelige påstålighed gør uret

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 18:05

"Ankomst" mosebaek LOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 19:37

Svaret på dette spørgsmål var...?

Hold nu fast Hr. Svend:
Citat
Jeg gider ikke mere...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 19:51

Værftarbejderne smurte lejefedt på skinnerne før søsætningen for at mindske friktionen, så der ikke skulle dannes gnister der kunne antænde brand ved stabelafløbningen, når det 25.000 ton tunge skib løb ad stabelen og ud i havnebasinet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-08 20:07

Har nu betalt 50$ for at lukke alle disse mails der kommer ind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-08 20:12

I sin iver for at få ret bemærkede han slet ikke, at malingen dryppede og løb af penslen. Begyndte sit kulørte løb via håndledet, ned ad armen, videre over kroppen, flød forbi hans røv og fortsatte ud af hans bukseben.

Nåeh... nej; MOLOKYLE kender jo ikke forskel på AF og AD !

..og andre ikke på pli, takt og tone

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-12-08 21:18

28-12-08 01.28 skrev KlogeÅge:
Citat
Der findes simpelthen ikke ert ord der hedder: Stabelafløbning

28-12-08 19.51 skrev KlogeÅge:
Citat
så der ikke skulle dannes gnister der kunne antænde brand ved stabelafløbningen
LOOOOL Man har vel et standpunkt til man tager et nyt knap 24 timer senere. FORKLAR LIGE DEN

Molo...jeg har sagt det før og jeg siger det igen....Du er det ultimative spild af tid. Et blålys, en løgnhals, en kujon, en selvglad og opblæst nar, er alle karakteristika som passer som den ene legoklods til den anden på dine veltrimmede 66.6 kg. julefedt, som du selv omtaler dig.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 16:13

Skibet løber af stabelen (flytter fra) via (ad) jernskinner, der er smurt med fedt....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 16:14

En hilsen til alle på KANDU:

http://peecee.dk/uploads/122008/Graa_soelv_nytaar.jpg

Hanne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 16:15

Glem det Hanne. Den fatter ikke en dyt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-08 17:19

Citat
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 16:13

--------------------------------------------------------------------------------
Skibet løber af stabelen (flytter fra) via (ad) jernskinner, der er smurt med fedt....

Godt du har 'set' lyset, ..i stedet for; som Klumme, at kaste sig ud i et korstog af begejsting over at have fundet en stavefejl i andres oplysende indlæg, i mangel af: Selv; at kunne diske op med brugbar information

Tænk:
Et simpelt spørgsmål/forespørgsel, om 'kvalitetstid' på en nytårsaften kan 'drejes' til, at oprette en hadsk diskussion om biord som: AD & AF

Der er virkelig 'nogen' som må kede sig Gudsjammerligt i deres micro-verden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-08 17:33

Fjerne fokus i enhver debat for; at gøre opmærsom på sin egen eksistensberettigelse...

..er vist symptomatisk for åndeligt underpriviligerede eksistenser

..under påskud af ..og netop for at forhindre, at fremstå som et dårligt begavet individ

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-08 17:36

MOLO-sentens:

De som finder flest fejl hos andre?

Er ofte de, som besidder flest selv!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-08 17:44

Errata: Hvor finder du Klumme hér?

http://www.kandu.dk/topmonth.aspx

..og hvad er der ellers bidraget med af 'Guldkorn'?

....hvis du spørger den 'alm. bruger' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-08 17:44

BALJEPIS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-08 17:52

Klumme: Indrøm det nu bare:

Du har svært ved, at begå dig socialt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 18:03

Ajiiii hvor det går dig på, at du igen igen igen er taget i klogskideri og løgnehistorier. og kagler stadig desperat udenom med henvisning til

Hanne citerede som det rigtige:
Citat
Skibet løber af stabelen (flytter fra) via (ad) jernskinner, der er smurt med fedt....
Det var ikke lige disse ord den store sprogprofessor tidligere fremlagde som dagens klogskiderævl, selv om hans bedstefar...snedkeren fra Dannebro (hehehe) havde indviet lille molo i den maritime sprogkode. Men man ved øjensynligt ikke alt, fordi man sætter brædder på indersiden af en bro... øhhh et skib...Dannebrog, selv om molo mener noget andet. LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Lad mig opfriske blærerøvens hukommelse, som formentlig ligner gæret grønlænderpis, på grund af års massivt misbrug af enhver art:
Citat
Der er sgu ik' noget hér i verden som løber af noget
Hvordan skal det løbe ad staben ..hos jer?
Camillasmoster -> ..ad stablen ...ikke AF stablen
Der findes simpelthen ikke ert ord der hedder: Stabelafløbning
Det hedder altså en Stabel-adløbing'.
Der er sgu ik' noget hér i verden som løber af noget.
Man tror det er løgn LOOOOOOOL Det ligner noget fra en psykiatrisk skadestue

Foruden en ubehagelig måde at være klogskider på, har lille 66,6 kg molo en umanerlig usympatisk måde at være usympatisk på

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 18:11

Citat
Du har svært ved, at begå dig socialt
Det er rigtigt, hvis gruppen jeg skal socialisere med minder om dig. Så hellere undvære socialt samvær, men heldigvis består verden af andet end mentalt forkrøblede moloer...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 18:13

I er liiige gode om det, I to knægte, Molo og Klumme - I lærer aldrig at respektere hinanden

Så nu ryger fluebenet.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 18:16

hehe Lidt skægt Hanne...Du var den første som anfægtede sprogspasserens viden om af og ad LOOOL Du er tilgivet. For det første havde du ret, og for det andet var det en glimrende anledning til lige at svipse den lille gnom på plads. Sån skal han ha det ind i mellem, ellers bliver han nemt for meget.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 18:20

Jeg har forresten fået en forespørgsel på, om jeg har en god idé til en event i juli 2009. Kommer underligt nok til at tænke på Molo, for jeg har foreslået "dværgkastning"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 18:21

Var det noget molo.....???? LOOOOOOL

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 18:21

I er begge for meget, når I ikke kan beherske jer!

Lad være med at lade jer provokere - så vil det gå fint..... bare jeg ikke er i samme stue, som jer, når det sker

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-12-08 18:22

Glemte i går at fjerne fluen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 18:23

Surt show dr_dem

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 18:25

Hvis det var mig, der startede hele misséren ved at rette på Molo, beklager jeg dybt - der var nogen, som ikke kunne lade være med at starte et skænderi p.g.a. den ille "fejl".....................

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 18:29

Citat
molo - forøvrigt hedder det "løbe af stabelen" - et skib, der søsættes, så vidt jeg er orientalsk

Du skal dælme ikke beklage noget Hanne. Så må fjoget sgu da lære at "tale" rent. Om ikke andet så har mange fået indsigt i problemerne med af & ad, som vi jo tydeligt så det hos molo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 18:33

Nå, men...........

Jeg har besluttet at tage ud til "de Gamle" nytårsaften og få engelsk bøf å så'en

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-08 18:41

Tjaeh... man ka' kun gisne om Klummes motiver for, at 'hænge på' ??? ...men mit gæt er:

Resultatet er kun brugbart for ham selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-08 18:49

A.)

B.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-12-08 19:52

Go fornøjelse Hanne og godt nytår

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-08 14:35

Tak, ilm, Klumme

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-08 14:51

Molo - godt nytår og god gourmet-fornøjelse!