/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med kontrolpanel
Fra : cobran
Vist : 492 gange
200 point
Dato : 26-12-08 16:56

Hej.

Når jeg går ind i kontrol panel så er det flere ikoner som jeg ikke kan komme ind i !

som f.eks "lyd" og "sproginstillinger" og andre vigtige steder...

Hvad kan jeg gøre for at fixe det? er der andet end at geninstallere windows vista?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-08 17:05

Ja...

Stil maskinen tilbage til da de virkede....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-12-08 18:58

Er du logget på som Administrator? ellers gør det, så skulle det geren fungere - ellers prøv Refi's forslag, hvis det da har virket før!

Clou

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 26-12-08 22:08

Hvis du vil spare dig selv for mange problemer, så slet den Vista dvs. Formater HD, og læ så den gode gamle XP ind.
Når de så har fået rettet alle børnesygedommene hos Vista, så kan du lægge den ind.
Eller gør noget andet.

Køb dig en MAC, det har jeg gjort, så nu har jeg både XP og MAC på hver sin maskine ( naturligvis )
og MACen den kører bare, jeg arbejder med meget store AVI filer, og den er ALDRIG gået ned, når jeg så en sjælden gang får startet XPen op, føler jeg, at jeg er sat 50 år tilbage i tiden.

Held og lykke med det...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-12-08 22:26

Hvad har en MAC maskine at gøre med problemer i Kontrolpanelet? Undskyld at jeg spør'!

Kender da flere der også har problemer med deres MAC, så det er da dejligt for dig, at du ikke er løbet ind i dem endnu!

Clou

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 12:53

Du skal reparere styresystemet. Læg DVD'en i maskinen og bed den om at reparere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-08 13:27

Eller gør som Refi skriver, gendan maskinen via en gendannelsesdato.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 27-12-08 22:35

Da Cobran
Selv er inde på at lægge sit styresystem ind påny, syntes jeg at det er den bedste løsning, så han denne gang får det hele lagt rigtigt ind, men jeg vil foretrække, at han formaterer sin HD.
Så er der de mennesker der siger, at man ikke skal formaterer sin HD, det har jeg gjort masser af gange, for jeg har tit oplevet, at hvis man bare kører sit styresystem ind igen, så går der kage i det på andre måder.
Man skal jo alligevel hen og lægge alle sine programmer ind igen, da' der er ingen af dem der vil køre.
Og så er der VISTA, den har jeg hørt meget dårligt omtalt flere gange, så jeg ville gøre det, at når HD nu er formateret, så ville jeg lægge XP ind, og så vente med VISTA, til den kommer over alle børnesygedommene.
I mit svar fra forleden dag, kom jeg vel nok lidt skidt afsted, med at fremhæve og rose en MAC, det er jo nok ikke så smart i et Windows forum, det beklager jeg meget.

Hej og God vind til jer alle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 22:40

Citat
til den kommer over alle børnesygedommene.

Den er skam blevet "voksen" - men nu skal den jo også snart skiftes ud

Annuller spørgsmålet
Fra : cobran

Dato : 01-01-09 15:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål