/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flytte fra Outlook til Vista
Fra : Ysseven
Vist : 492 gange
200 point
Dato : 25-12-08 21:23

Hej derude!

Jeg ville gerne flytte mandens gamle mails fra Outlook på en stationær til mail-programmet i Vista, så har kopieret archive-filerne og pst-filen over og forsøgte så at importere. Det skulle være så let ifølge "hjælp"...

Men det virker ikke...!?

Hvad gør jeg forkert / hvordan gør jeg det rigtigt? Jeg kan ikke engang finde ud af, hvor de nye mail-filer i Vista gemmer sig.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-12-08 21:32

Citat
hvor de nye mail-filer i Vista gemmer sig.

Prøv start og skriv: mail i søg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-12-08 21:42

Du skal starte med at eksportere mailene i Outlook og derefter importere dem i Vista.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 21:42

Du exporterer bare fra Outlook (til f.eks. en "pind") og importerer i Vista....

Men har du da ikke Office på Vista PCen

Glem alle de filnavne - dem har du ikke brug for i dette tilfælde....

Visa mail bruger andre filnavne....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 21:43

Jeg har så aldrig helt forstået hvad "folk" vil med alle mulige GAMLE mails

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-12-08 21:50

Visse mails skal bare gemmes...!

Men er det ikke nok at kopiere dem over på en pind? Er der forskel på at kopiere og eksportere?

Og den gamle maskine kører i øvrigt med XP, og der er Office på den nye.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 25-12-08 22:13

Hvis der er office på den nye bruger du vel outlook igen - eller hvad.... ????

Og ja - der er forskel på at KOPIERE og EXPORTERE....

Så uanset om du bruger outlook igen...

Så...

EXPORTER fra den gamle outlook.

Og IMPORTER i den nye outlook eller Vista Mail (valgfrit)

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-12-08 22:14

OK. Så prøver jeg det. Men det bliver nok først i morgen.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 25-12-08 22:47

Jeg kunne ikke vente, og prøvede alligevel her til aften. Men det virker altså heller ikke...!

Den brokker sig over både det ene og det andet. Mangler en fil til kartoteket, og siger, at man skal bruge outlook - men det vil den heller ikke.

SUK.

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 21-02-09 13:23

Tak for svaret refi.

Må hellere lukke tråden, selvom jeg ikke kan få det til at virke...

;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 13:34

Selv tak....

Men det er da lidt trist....

Så svært burde det ikke være - du må gøre noget forkert....

I værste fald kan du jo SENDE dem til dig selv på den nye maskine.....