/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Guldfisk
Fra : kohaii
Vist : 858 gange
200 point
Dato : 24-03-03 23:21

Hej

Jeg har 9 guldfisk som jeg opbevare her vinteren over, men nu er der sku en af dem der næsten er helt hvid hvad sker der

Kommentar
Fra : klasa

Dato : 26-03-03 10:56

Ser det ud som om at skællet er spist så den er helt rug i overfladen? Hvis det er dette kan det være termitter eller for dårlgt vand. Hvis den bare har mistet farven kan det være for dårligt vand, forkert indretning der kan give den stres eller en sidste mulighed kan være at de andre mobber den.
Håber at det er brugbart.
Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-04-03 15:05

Hej kohaii
Jeg har hørt at guldfisk bliver hvide hvis de mangler lys

// Toupie

Kommentar
Fra : viv

Dato : 08-04-03 12:44

Hvor stor er den guldfisk,du omtaler og hvorledes opbevarer du den ?

Viv.

Accepteret svar
Fra : candywoman

Modtaget 200 point
Dato : 29-05-03 02:01

Hej.
Hvorfor tager du dine fisk ind om vinteren, man kan købe et flamingodimp i din dyrehandel, som du lægger oven på vandet om efteråret, og når der så kommer is på dammen, tager du låget af og tager en par spande vand op, så der bliver luft mellem vandet og isen, så bliver isen ikke tykkere, og vandet under isen fryser ikke mere, da luften virker isolerende. Det virker udemærket, vi har selv anskaffet en sidste efterår, og vi mistede ingen fisk i vinters selv om der var is på dammen meget længe.
Dimsen kan købes for ca. 100 kr. og der er jo da til at overse, i stedet for at skulle bruge tid på at flytte dine fisk.
Men husk at dit basin skal være mindst 1 meter dybt på det dybeste sted.

Candywoman.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 11:46

Nu er det her spørgsmål stået her i meget lang tid, og jeg tror ikke der kommer mere herfra
Så derfor ønsker jeg ikke længere at abonnerer på dette.

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : kohaii

Dato : 21-12-03 20:31

Tak for svaret candywoman.