/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
KAN IKKE SE VIDEOKLIP
Fra : hawaii7
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 20-12-08 19:34

Jeg har fået tilsendt en fil som ender med WMV. Når jeg dobbeltklikker på filen starter den winplayer op, men den virker ikke. Der kommer denne fejlmelding:

Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen eller det codec, som filen blev komprimeret med.

Kan jeg gøre noget?
Hvis ja, hvad?
Det skal skæres ud i pap, da jeg ikke er windows nørd. Filen er kommet fra Østrig.
Jeg kører med XP.

På forhånd tak for hjælpen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-08 19:36
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-08 19:44

PS...

Du burde egentlig allerede have et codec for wmv hvis du bruger mediaplayer.....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-12-08 19:45

Hej REFI
jeg har hentet den fil og der er en wmv.zip. Når jeg klikker på den kommer der et nyt vindue frem med 3 filer og ingen af dem virker når jeg klikker på dem.
HELP

hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-08 20:08

Zip er pakkede filer, du skal først højre klikke på filen og vælge Udpak alle, så kan du afspille din wmv video

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-08 20:21

Du skal pakke zipfilen ud (gerne på skrivebord)

Efter udpakning har du 3 filer - højreklik på .inf - filen og vælg installer....

Så kører resten af sig selv...

Derefter kan du afspille dit wmv-klip (du skal muligvis genstarte først)...

Til slut kan du blot slette de filer du fik på dit skrivebord....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-12-08 20:39

Hej REFI
Har været hele proceduren igennem som du skriver og det fungere, men jeg får stadig samme fejlmelding også efter jeg har restartet maskinen. Når jeg højreklikker på install. kommer der meget kort et vindue frem, hvor der står noget med kopiere og en grøn bjælke og så er det væk igen.
Det lykkedes mig at finde frem til mappen h´vor winplayer ligger og der står noget med version 11.0.
Kan filen været lavet med noget specielt program, så jeg ikke kan afspille den?

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-08 20:40

PS..

Hvis du har fået filen vedhæftet en mail kan årsagen også være at du IKKE har valgt at gemme filen inden du prøver at afspille den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-08 20:44

Citat
og der står noget med version 11.0.

Det er din MediaPlayer version....

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-12-08 08:21

Hvad hedder de 3 udpakket filer ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-08 09:10

De hedder:

READ THIS FIRST!.TXT
wmvax.inf
WMVDX32.AX

Det er den fremtonede du skal højreklikke på og installere...

Men som sagt - har du fået filen med en mail skal du huske at gemme den først - så er det slet ikke sikkert du behøver dette codec...

Det burde som sagt allerede være installeret sammen med MediaPlayer........

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-12-08 15:34

hent MediaInfo og check din WMV file hvilket codex den bruger http://mediainfo.sourceforge.net/en
Fil endelsen passer ikke altid (faktisk meget sjældent)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-08 15:46

Hvad snakker du om

Hvis du stadig har problemet så må du jo rykke ud med HVAD det for en fil du har modtaget eller downloadet eller hvad du nu har...

HVOR kommer den fra ???

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-12-08 17:58

Hej REFI

Jeg har modtaget den fra Østrig fra nogle som ikke sender spam.
Jeg har den liggende på skrivebordet og det er derfra jeg dobbeltklikker på den.
Kan jeg prøve at sende den til dig?

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-08 18:14

Læg den på peecee - for den er vel ikke over 50mb hvis du har fået den på mail

http://peecee.dk/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-12-08 11:11

Hej REFI

Filen skulle være her:
http://peecee.dk/upload/view/1459

julehilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-12-08 11:15

Det virker ikke. Den skulle være her:

http://peecee.dk/upload/view/145924

hawaii7

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-08 12:31

Filen er "corrupt" - den kan ikke engang konverteres.....

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 22-12-08 14:19

Tak for svaret refi.

Tak for hjælpen.
Jeg forsøger at spørge via mail hvordan de har lavet den.
De producerer også selv video og DVD m.m.

hawaii7