/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke komme ind i bios..
Fra : Sorenk
Vist : 1569 gange
100 point
Dato : 19-12-08 16:14

Hej jeg en Hp bærbar med et besynderligt problem.. Den kan kun starte op i " HP Quick play " som er forud installeret på maskinen.. når den er startet op, og jeg trykker esc, kan jeg vælge at trykke på et " win icon " så går maskinen i dvale.. :O/ ved genstart kan jeg ikke komme ind i Bios eller vælge boot fra cd, kun quick play.. har prøvet at ta ram og hdd ud, og sætte det i igen. starte uden hdd.. starte med xp-cd.. i intet hjælper.. hvordan kommer jeg ind i boot menu, så jeg kan formattere, eller geninstallere??
vh Søren K

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-12-08 16:25

Sæt first boot i bios til cdrom. Eller bootmenu på F12

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-08 16:39

Du skal ikke trykke esc, du skal bruge en af F tasterne. Peet har nok ret F 12.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 19-12-08 16:39

Har lige prøvet, men det virker som om at comp, kun går i dvale.. jeg kan på ingen måde slukke den helt, og derfor ikke komme ind i bios eller boot menu, fordi den ikke starter op " helt fra bunden.. " har også haft taget batt og fast strøm fra, og batt på bundkort..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 16:48

På min HP stationære computer, der er det F9 som er Boot Menu, der skal du vælge Optical Drive for at starte fra CD, det er F10 som åbner Bios, i Bios skal du med piltaster gå ned til Advancet Bios Features og sætte First Boot Device til Optical Drive, gem ændriger med F10

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 19-12-08 16:57

Alle jeres forslag er rigtige, HVIS man altså starter fra " bunden" det er bare HELT umuligt..
kan kun gå til dvale, og tilbage igen..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-08 17:14

Uden batteri og strømforsyning lukker den helt ned.
Start så op og tryk på F10 klik klik klik klik klik

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 19-12-08 20:43

Et bud mere

Da jeg for 100 år siden skulle ind i bios på min Hp bærbare, dengang den var en ny maskine og forudinstalleret med Hp special windows, viste det sig at den var 'låst', jeg blev nødt til at kontakte dem og fik udleveret en 'soft nøgle' der låste den op. Uden var det umuligt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-08 22:12

På min PC skal jeg trykke F2 for at komme i bios.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 23-12-08 16:44

Hej alle, og tak for svarene.. Havde min HP med til den lokale pc reparatør idag, han foreslog at jeg tog batteriet af bundkortet i 10 min og startede op igen, det virkede og nu er jeg ved at installere xp påny..

Annuller spørgsmålet
Fra : Sorenk

Dato : 23-12-08 16:46

fik min lokale pc reparatør til at kigge på den.. 10 min uden batt på bundkort, så var den til at arbejde med igen..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-12-08 16:47

Holder du startknappen inde i 5-6 sekunder, stopper maskinen.