/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tildele administratorrettighed
Fra : anyway
Vist : 1072 gange
100 point
Dato : 19-12-08 14:23

Jeg sidder ved vores datters pc og der er ingen administratorrettigheder på hendes almindelige logon-konto.
Jeg er lige nu logget ind på administratorkontoen (ingen kode) og kan ikke lige komme videre. Jeg skulle gerne have hendes normale konto opgraderet" med administratorrettigheder. Please help.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-12-08 14:32

Du skal ind i kontrolpanel og vælge Brugerkonti. Her kan du lave nye konti og vælge rettigheder til de eksisterende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-08 14:35

Hvis det er Vista.
Start > kontrolpanel > tilføj eller fjern brugerkonto (oppe til højre) > opret en ny konto og tildel administrationsrettigheder. Eller peg på den iksisterende konto og lav et password.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-12-08 14:43

Sorry Windows XP.
Inde under Brugerkonto står kun Administratorkonto og Gæstekonto

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 15:08

Citat
Inde under Brugerkonto står kun Administratorkonto og Gæstekonto

Jamen så hun jo INGEN konto....

Så det er bare at oprette en eller lade hende bruge admin...

Skal INGEN andre bruge maskinen - så SLET gæstekonto - den laver kun ged så du af og til skal "huske" at være admin....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-12-08 15:09

Citat
Jamen så hun

Der manglede lige et - har

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-12-08 15:37

Jo kontoen er der, men uden admin.rettigheder. Det er noget værre rod det her.
Jeg står nu i Admin.konto. Hvorfor er der ingen muligheder for at lave en Systemgendannelse. Under Systemværktøjer står der "Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer)"

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-12-08 15:44

Jeg bliver nødt til at smutte hjem nu. Vender tilbage senere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-12-08 17:07

Start > log brugernavn af >skift bruger
bruger > administrator
Password > prøv uden / prøv at finde på et

Og så se om du er administrator.

Annuller spørgsmålet
Fra : anyway

Dato : 23-12-08 13:34

Der er så meget l... på hendes maskine, at det vist er nødvendig jeg får den hjem et par dage og får den formateret