/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Windows Mediaplayer hakker
Fra : d01tko
Vist : 1811 gange
75 point
Dato : 17-12-08 20:36

Hejsa.

Jeg er en ivrig bruger af Tv2 Sputnik, og har for nogen tid siden oplevet at afspilningen hakker. Lyden kører upåklageligt men billedet refreshes kun en gang for hver 2-3 sek. cirka. Da jeg første gang oplevede problemet, kontaktede jeg Tv2 Sputnik support, som efter gentagne skriverier til slut erklærede at de ikke kunne give et svar på mit problem. Jeg har selv forsøgt diverse, f.eks. ominstallering af Media Player'en, installation af codec pakker osv. men absolut ingen forandring.

I og med PC'en alligevel trængte til en grundig oprydning, besluttede jeg til sidst at slå to fluer med et smæk, og formatere dyret og lægge det hele ind på nyt. Herefter var der ingen problemer, alt fungerede. Jeg har kørt alle Windows opdateringer, og opdateret til Windows Media Player 11, stort set hentet opdateringer til der ikke var flere, og henter løbende når der annonceres opdateringer tilgængelige.

Det har fungeret perfekt og jeg har set mange programmer på sputnik, indtil lige pludselig uden varsel, da jeg skal se et andet klip senere på aftenen, er problemet nøjagtigt det samme som før jeg installerede forfra. Jeg har også haft min internetudbyder på banen, og der er målt gentagne gange og jeg har selv prøvet at downloade/uploade filer på kryds og tværs, og forbindelsen fejler ikke noget.

Jeg har ikke installeret nogle programmer på det seneste, som skulle give anledning til forstyrrelsen. Det irriterer mig naturligvis at problemet opstår bare sådan uden videre, uden man kan tænke tilbage og sige, kan det mon være det jeg installerede i går.

Jeg har en betalt udgave af BullGuard kørende, med antivirus, antispam, antispyware og firewall.

Med venlig hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 20:38

smid mere ram i comp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 20:38

For lidt ram eller et program der kører i baggrunden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 20:40

sidefilforbrug ? ?

Kommentar
Fra : d01tko

Dato : 17-12-08 21:41

Computeren er helt stille når jeg forsøger at afvikle. Den "tygger" ikke på hverken harddisk og dermed tilsyneladende heller ikke sidefilen.

Afvikling af f.eks. DR Kontant eller DR2/Viden om, fungerer upåklageligt. Jeg går ud fra at deres afspiller også trækker på Windows Media Player? Men det er jo ikke til at sige om klippene ligger i nogle forskellige formater.

Mangel på RAM opstår vel næppe med et fingerknips, når afvikling har kørt upåklageligt indtil lige pludselig så kører det bare slet ikke?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-12-08 21:43

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 5
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 21:47

Citat
Mangel på RAM opstår vel næppe med et fingerknips

Ja - hvis ikke den frigiver dem igen - går den stille og rolig død.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 21:47

Tjek hvor meget ram der er tilbage NÅR det sker....

Kommentar
Fra : d01tko

Dato : 17-12-08 22:07

Under afvikling:
Tilgængelig RAM: 570 Mb af 1024 Mb
CPU brug: svinger mellem 11 og 80%
Udnyttelse af båndbredde på netværkskort: 1 - 1,5%

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 22:28

Det burde være acceptabelt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 22:30

Så er det måske din "buffer" der ikke kan følge med - selvom jeg ikke tror det er årsagen....

Alt må prøves

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-12-08 22:33

Rens din maskine for div snavs

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-12-08 22:35

www.malwarecheck.dk ellers ka du også lige prøve at opdaterer codec hent sld codec pack Ellers vlc mediaplayer den ka alt

Kommentar
Fra : d01tko

Dato : 17-12-08 22:58

Citat
Så er det måske din "buffer" der ikke kan følge med - selvom jeg ikke tror det er årsagen....

Alt må prøves

Jeg har sågar prøvet at sætte buffertiden op til at gemme 3 minutters indhold i bufferen før den begynder at afspille. Det hjælper ikke. Det skal stadig lige bemærkes at f.eks. DR1/Kontant eller DR2/Viden om, afvikles uden problemer. Så jeg går ikke ud fra det er noget med streaming problemer.