/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pris på brugt sofa
Fra : Klumme
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 17-12-08 06:13

Har vi en brugtmøbel kyndig på sitet.

Gr. flytning skal en sofa - Chaiselong i cremefarvet læder, 1 år gammel og har stået i ikke ryger hjem sælges. Men hvad kan man som udgangspunkt tage for sådan en svend. Den kostede for 13 mdr. siden 12.000 kr i Ilva. og er uden skader af nogen art.

Kan ses her: http://www.gratisimage.dk/image-95D9_49488C32.jpg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 06:27

Kom nu... Det er over 5 min. siden jeg spurgte

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 17-12-08 08:04

så så klumme. det er snart jul. Tålmodighed er en dyd

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-12-08 08:05

det kommer jo an på....
skal det være som hurtig handel eller har du råd/plads til at vente?
den ser jo flot ud, men hjørnesofaer er nok ikke liiige det mest populære møbel pt.
som udgangspunkt, tjae forestil dig halv pris. gør det ondt?
se f.eks. i gul og gratis, dba osv. og tag en sammenligning..
det er desværre, hvad jeg kan komme på lige nu.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 08:22

Nøøø hehe jeg har god tid. Det er slet ikke min men sønnens. Han skal til at læse i Svendborg i aug. 2009, og inden da skal den måske skydes af, da den vil fylde et helt kollegie værelse. Man sover for øvrigt skønt på den, skulle jeg hilse at sige. Alternativet er opbevaring, men hvad koster det mon? Kan den kun hive det halve af nyprisen hjem efter 12 - 18 mdr. brug skal den ikke sælges.

Tilde du ved jeg en utålmodig herre LOOL

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-08 08:31

Citat
Kan den kun hive det halve af nyprisen hjem efter 12 - 18 mdr. brug skal den ikke sælges.

Så har du allerede svaret på dit spørgsmål

Beklager - med mindre du kan finde en "halvtosse" der ikke kender værdien af den slags, får du ikke mere....

Fremstillingsprisen på møbler er ca. 20% af udsalgsprisen (kinesere er billige i drift-ENDNU)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 08:35

Du behøver jo kun at kigge priser når der er udsalg...

Ofte er det sat ned med 50% OG DE TJENER ALLIGEVEL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 08:38

Hmmmmm den skal jeg lige tygge på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 08:41

Citat
Kom nu... Det er over 5 min. siden jeg spurgte

Det har du da ikke tid til

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 09:11

LOOL Knyt.... refi

Opbevaring har jeg lige fået en pris på. Minimum er 6 m³ som koster 296 + moms dvs 370,- pr. md. I alt i 3,5 år = 370 x 42 = 15.540,- kr. LOOOOL Må vist lige finde en plan B frem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 09:35

Opbevaringsprisen lyder acceptabelt

Men det står jo ikke mål med værdien af det opbevarede

Du må invitere "naboen" ind på et par/mange glas rødvin.....

Med lidt held kan han ikke lide den at "kaster" den i forargelse ud over hele sofaen.....

PS - Husk lige at tjekke hans og din forsikring inden

PPS - Denne skal et stykke ned i rækken af bogstaver (plan X )

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 10:59

LOOOOOOL Hwa fa... har du gang i din platugle. Det hedder sgu da assurancesvig....hvis det blir opdaget. Men ellers tak for tippet Tror lige jeg skal drøfte det med sønnen inden jeg lader naboen overbrække hans sofa. Fy for satan....bare tanken

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 17-12-08 11:03

Tror det bliver svært at sælge den, og få en rimelig pris for den. Især lige nu, hvor folk jo godt ved at udsalget er lige om hjørnet.
Men kan du selv lide sofaen, så lad den stå hos dig mens sønnen læser. Når der om et par år er en aftegning (stort hul) efter din rumpe, så vil han ikke have den tilbage.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 11:04

Men når du nu er i gang, så trænger jeg til nye briller. Hvordan kringler jeg den uden at lade en taxichauffør smadre en vogndør i hovedet på mig. Jeg har en underlig fornemmelse af, at disse forsikringsselskaber helgarderer 100 %. Er skaden sket med fortsæt, er der ingen dækning og er det et uheld, så kalder de det for hændeligt og hvad man må forvente og derfor heller ingen dækning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 11:18

LOOOL Ja den er go med dig No1Here Du tror sgu da ikke han efterlader den sofa i et rygermiljø. Og bulen eller fordybningen om du vil, er ikke fra min pariser-rumpe lool men må komme andet sted fra, for jeg sidder ikke i den... den er skabt til at ligge på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 11:37

"Man" kan komme i "klemme" i en bus- eller togdør

Har også set nogen falde ind eller ud af bus.....

Har selv fået en fortand erstattet (OG DET VAR IKKE FUSK) ved at chaufføren bremsede for hårdt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 11:38

Citat
for jeg sidder ikke i den... den er skabt til at ligge på

Rumpen er stadig det tungeste punkt...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-08 11:57

Ilva møbler er af så ringe værdi at de ikke er til at sælge for mere end en lille brøkdel af Ilva prisen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 12:01

Hold da kæft hvor du ævler i dag Transor..... De som ingen pære har..... de ævler

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=129935

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 12:10

Ved du hvad transor, med den ingeniørmæssige baggrund, jeg er overhovedet ikke i humør til at høre på dit mongolævl i dag, så smut lige grønært, mens forstandige mennesker udveksler betragtninger

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-12-08 12:21

Citat
mens forstandige mennesker udveksler betragtninger

Den var sq go'

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 12:29

Yes...selvfølgelig er den god... den kom jo fra mig

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 17-12-08 12:37

Klumme det hjælper ikke, at du skriver private beskeder til mig. Jeg vil ikke have din sofa.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 12:55

Øhhh hvad går den øvelse ud på No1Here?

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 12:56

Citat
med mindre du kan finde en "halvtosse" der ikke kender værdien af den slags

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 12:58

Hvis hende "pinupen" fra nr. 7 følger med i prisen, kan det da godt være vi kan blive enige....

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 17-12-08 13:00

Nemlig Klumme. Jeg ville bare være på forkant da jeg fornemmede at du kunne finde på at tage refis forslag i brug.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-12-08 13:57

Du er da ikike ½ tosset

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-08 14:09

Nej - det syntes JEG heller ikke No1Here - er