/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
kan guramier enes med andre
Fra : ivanho01
Vist : 749 gange
80 point
Dato : 15-12-08 20:47

Hej vi har nu 3 stk akvarier et på 250 liter og et på150 liter og et på63 liter. Men istedenfor 3 stk
har vi valgt at købe et på 535 liter og samle alle fisk i det nye.
Der er tale om sværdrager,platyer,mollyer,gubbyer,og guramier . Så jeg vil lige spørge om det kan lade sig gøre uden at de dræber hinanden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 22:28

De kan sagten gå sammen i et stort akvarie. Og hvor vil det dog blive flot. Jeg bliver helt misundelig.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 16-12-08 10:16

det bliver godt jeg har selv de slags fisk det bliver rigtigt flot
såer for masser af planter og elefant røder

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 16-12-08 10:17

gem det lille til unger

Kommentar
Fra : ivanho01

Dato : 16-12-08 19:58

Det har jeg også besluttet mig tilat gøre

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 09-01-09 00:31

Jo du kan sagtens have guramier sammen med andrer fisk , nu siger du jo ikke noget om hvilken en slags gurami du har men bla. er en blå dværg gurami meget aggresiv over for andrer fisk i lege tiden når den bygger rede .

Kommentar
Fra : pacu

Dato : 11-01-09 18:57

det kan de godt men du skulle muligvis passe på med at sette dem sammen med guppyer eller platy for gumarni har nemlig en tendens til at spise deres unger

Kommentar
Fra : ivanho01

Dato : 12-01-09 09:00

De guramier jeg har er perleguramier, måneskindsguramier, guldguramier. det gør ikke noglet at der bliver spist nogle unger , for ellers vil der meget hurtigt blive for mange fisk i akvariumet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-01-09 12:57

Citat
De guramier jeg har er perleguramier, måneskindsguramier, guldguramier. det gør ikke noglet at der bliver spist nogle unger , for ellers vil der meget hurtigt blive for mange fisk i akvariumet.

Altså de vil ikke være agressive over for de andre, guramier bliver bare stressede hvis de skal leve sammen med alt for livlige fisk på for lidt plads