/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende men ikke modtage email
Fra : stig54
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 15-12-08 17:54

Jeg har oprettet en emailkonto til min kone på en bærrbar med trådløs forbindelse.
Det er i Mozilla Thunderbird. Hun kan sende men ikke modtage.
Jeg har oprettet konties mange gange før men den her fatter jeg ikke.
Antivirusen er Avast men det er ligegyldigt om den er slået til eller ej.
Jeg bruger pop3.mail.dk ind og smtp.mail.dk ud
Hvad gør jeg galt??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-12-08 18:02

har du prøvet med asmtp.mail.dk? Under server til udgående post, skal der så stå 587

Clou

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-08 18:07

TDC lavede en stærkere spamblokker og derefter skulle man skrive asmtp i stadet for smtp. Det er der du skriver forkert.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 18:09

Hmmmm

Nu er smtpen vel ikke så vigtig til at modtage - desuden sender den vel godt nok....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 18:10

Hvis ikke du får fejlmeddelelser er det fordi den bliver frasorteret....

Så du må lige komme med lidt flere oplysninger...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-12-08 18:54

De bliver sendt afsted da jeg kan modtage dem på den anden comp. hvis jeg åbner den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 18:58

Fint....

Så mangler bare de andre oplysninger....

mailudbyder
netudbyder
osv.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-12-08 20:30

TDC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 20:50

Og du får ingen fejlmeldinger ????

Har du sat hak ved "kræver godkendelse" ????

Er du SIKKER på alle login oplysninger er rigtige ????

Hvad er det for post du mener der ikke dukker op.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 20:56

kig i konti og se om der er hak i min server kræver godkendelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 22:07

sæt den op som du sætter din egen op

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-12-08 22:25

er det på samme TDC abbonnement?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-12-08 23:26

Ja det er på samme abonnement.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-12-08 00:21

Hvis jeg sætter flueben i serverindstillinger/sikker godkendelse for jeg at vide at det ikke understøttes.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-08 03:55

Jeg har også TDC og bruger Thunderbird, du får lige mine indstillinger: Klik på Funktioner og på Konto indstillinger, klik på Serverindstillinger, øverst står der Servertype POP postserver, nedenunder skal du skrive dit bruger navn, det er hos mig 12 tal,
der under skal du ud for Servernavn skrive: pop3.mail.dk - Port 110 er standard - sæt prik i Aldrig under Brug sikker forbindelse, firkanten ud for Brug sikker forbindelse skal være tom
Så går du over i venstre menu igen og klikker nederst på Udgående server (SMTP), i feltet under Udgående server (SMTP) skal der stå dit brugernavn, de 12 tal, eksempel: 123123123123 - asmtp.mail.dk, hvis ikke der står sådan så markerer du linjen og klikker på Rediger, der kan du skrive det rigtige server navn og dit bruger navn (de 12 tal) neden under, markering ved Benyt bruger navn og adgangskode og port 25 er standard
Første gang du klikker på Hent, så popper der en boks op hvor du skal skrive din adgangskode, du kan benytte lejligeden til at sætte prik i at den skal bruge adgangkode håndtering til at gemme din adgangkode, første gang du sender en mail, sker det samme, men også der kan du vælge at lade adgangskode håndtering gemme din kode
Det virker hos mig, det eneste som irriterer mig er, at jeg ikke kan finde en indstilling så der bliver gemt en kopi på serveren, som der er i Outlook Express, jeg læser nemlig den samme mail på flere computere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-08 04:08

Nu du har haft problemer med den konto, så vil jeg anbefale at slette den og oprette på ny, med de rigtige indstiller, når du klikker øverst på e-mail adressen, så får du mulighed for at klikke på Fjern konto, bagefter kan du klikke på Tilføj konto, og så gøre det rigtig fra starten

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-12-08 13:34

Jeg har lavet en ny konto og fjernet alle meddelsesregler.
Nu får jeg mine egne mails ind men ikke min kones???????????????????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 13:36

Så må du jo lige lave en konto med fruens e-mail adresse og ikke din egen adresse

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-12-08 14:47

Er lavet
virker ikke

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 23-12-08 16:54

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 17:00

Tak men fik du sat kontoen så den hentede de rigtige mails ?