/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sender fejlrapport
Fra : lham
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 15-12-08 09:33

windows xp home
Med uforudseelige intervaller ( 15 min til et par timer ) kommer der en meddelelse om at explorer har fundet en fejl og vil sende en fejlrapport.
Det er møgiriterende da man så igen skal åbne explorer og til at checke at det sidste man lavede før meddelelsen kom er blevet udført.
Er der ikke et sted hvor give den fejlmeddelelse dødsstødet permanent ?

PS det er noget der opstået inden for den sidste måned

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-08 09:40

kontrolpanel - åbn system - klik på fejrapportering på fanen avanceret - klik på deaktiver fejlrapportering

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-12-08 09:50

miritdk forslag er udmærket, men nogen gange virker det desværre ikke ret længe
hvis du ser i gamle ? vil du se at der har meget om det

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 15-12-08 09:55

Tak for svaret miritdk.
nu håber jeg det virker-

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 10:19

velbekomme - det håber jeg også hvis du endelig vil af med dem - de er der jo trods en grund

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-12-08 10:35

som miritdk skriver er der nok en grund, jeg tror at denne grund ligger hos Bill Gates
i Mozilla er der aldrig problemer
desværre er der enkelte sider, man ikke kan komme på fra Mozilla

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-12-08 10:40

jeg har gemt denne gamle vejledning

1.   Mange tror, at når de sender fejlrapporten med oplysninger om fejlen til Microsoft, så får de svar igen på problemet, men det er ikke tilfældet, idet der ville være tale om millionvis af mails. I det hele taget bliver fejlrapporterne ikke engang sendt til den danske afdeling af Microsoft, men i stedet sendt til Microsofts afdeling i USA, hvor alle fejlrapporter samles i en database. Hvis der kommer en hel bunke mails med samme problem som du har oplevet, bliver der lavet en opdatering til Windows for at løse problemet.

Slå fejlrapportering fra
Hvis du nu flere gange får disse rapporter og er ved at være godt træt af dem, er der selvfølgelig en mulighed at slå dem fra, og så får man dem ikke at se mere. Du gør ganske enkelt således:

Klik på Start, og derefter på Kontrolpanel.
Du trykker nu på System (evt. Ydelse og vedligeholdelse), og på den side der kommer frem trykker du på fanebladet Avanceret.
Nederst vil du se Fjernrapportering. Klik på den.
På det skærmbillede, der nu kommer frem, sætter du den til Deaktiver fejlrapportering samt fjerner hakket ud for ”Men giv mig besked, når der opstår en kritisk fejl”, tryk derefter på OK.
Tryk nu igen på Start og fortsæt med ”Kontrolpanel”.
I kontrolpanelet finder du Administration. Klik på den og der skulle komme nogle ting til syne.
Du trykker nu på Tjenester, hvor du blader ned ad siden, til du finder stedet, hvor der står Tjenesten fejlrapportering.
Dobbeltklik på den, og på den side der kommer frem, vil der under Generelt sikkert længere nede stå Starttype aktiveret. Deaktiver den og tryk så på OK.
Næste gang du starter maskinen, er det slut med fejlrapporter, som sendes fra din maskine

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 11:08

tjaeeh ferik- egentlig er jeg enig - men af og til indikerer fejlrapporten hvis der er grund til at bekymre sig over vira - fejl - rettelser osv - og så er den ok

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-12-08 12:16

ferik
du skulle jo også have haft point-har nu gjort som du foreslår under ADMINISTRATION-så nu er der både bukserem og seler.
Med mindre mine fejl er helt unike får jeg dem jo alligevel rettet med den daglige/ugentlige Windows update så vidt jeg kan forstå på indlæggene
I starten troede jeg også der kom svar fra Bill på hvad de havde gjort ved min PC for at afhjælpe den/de fejl jeg efter deres ønske havde rapporteret til dem-hvor naiv kan man være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 15:24

Citat
den daglige/ugentlige Windows update
..den er månedlig

af og til kan du klikke på linket i fejlmeddelelsen og se hvad bill mener er problemet - det var hvad jeg mente med at der kan være en indikation af fejlen så den kan rettes