/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus spam
Fra : thoftdahl
Vist : 1025 gange
50 point
Dato : 14-12-08 21:51

Hej kan i tippe mig med gode gratis programmer mod virus og spam, så jeg ikke behøver norton

Kommentar
Fra : iah

Dato : 14-12-08 22:01

http://www.spamfighter.com/ til at fange spam og et rigtig god antivirus program http://www.avast.com/

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 14-12-08 23:13

Jeg bruger AVG antivirus, som er et gratisprogram. Jeg synes det fungerer rigtig godt. Den har nu indbygget spamfighter til forskel fra den tidligere version, hvilket gør at mange anbefaler den fremfor Avast (som nu også er ok). Prøv at surfe efter "AVG reviews" på google.

Jeg bruger desuden Comodo firewall fordi jeg hader Microsoft, men windows firewall fungerer nu også fint.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 14-12-08 23:46

Jeg anbefaler at du nøjes med det gratis AVAST antivirus program samt Windows egen firewall.
De dækker almindeligt behov og gør ikke din maskine langsom.
skulle ulykken ske, at du alligevel får en virus eller trojaner, er der andre programmer, der kan klare dette.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-08 00:16

Avast eller AntiVir som antivirus, og måske Bullguard til at fange spam, alt sammen gratis, Avast og Bullguard snakker dansk.
Du kan også læse å¨Malwarecheck som er specialister i gratis beskyttelse, de har en pakke til både XP og Vista: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=19bdb4f1f1d9c0d3694492f3af50748a
de nævner ikke Bullguard på den side men den er gratis og med dansk sprog og support: http://www.bullguard.com/why/bullguard-spamfilter.aspx jeg kender fra Bullguard internet security som jeg bruger på en af computerne, på den anden har jeg plukket fra sikkerheds pakken fra Malwarecheck og bruger Online Armor firewall og AntiVir antivirus, jeg føler mig godt beskyttet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-08 00:17

Avast og Windows firewall er ikke nok, heller ikke til "almindelig" internet brug

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-08 01:04

Når du har bestemt dig så hent de programmer du vil bruge, også afinstallerings værktøjet til Norton, den bør du bruge og ikke bruge Tilføj og fjern programmer: http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/0/9a57cc9677c3957280256fe00051ba24?OpenDocument&seg=hm&lg=da&ct=dk
Avast på dansk: http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe den skal registreres en gang om året, det gør du her. http://www.avast.com/eng/home-registration.php
læs om og måske hente AntiVir: http://www.free-av.com/ den er god men der kommer en dum popup med opfordring til at købe programmet, hver gang den opdaterer (men den kan fixes)
og så lige verdens bedste firewall: http://www.download.com/Online-Armor-Personal-Firewall/3000-10435_4-10426782.html?tag=lst-1&cdlPid=10982041
vælg mellem Avast eller Antivir du må ikke have to antivirus programmer, hent så det du skal bruge og afbryd forbindelsen til internettet, afinstaller Norton med det værktøj du har hentet, genstart computeren og installere dine nye programmer og genstart en gang mere, før du sætter forbindelsen til internettet til igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 08:10

Citat
Avast og Windows firewall er ikke nok, heller ikke til "almindelig" internet brug

Hvorfor mener du ikke det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 09:35

hvad med at kigge ind her og se hvad du kan bruge - se under det styresystem du bruger

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=4d07c2f063adfbd3be108e2e01e4e3ef

du kan for i øvrigt spørge lige så meget du har lyst samme sted hvis du lige opretter dig som bruger (gratis)

refi - tror o.v.n har fået sikkerheds paranoia ..... (det smitter det skidt hehe) ... og hvad filan er almindeligt internetbrug ????

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 10:40

http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Dette program er godt, fandt det fra et annuleret spørgsmål fra 27-7-08.

Det har d.d. fjernet alt skidt incl. trojaner.
Var ellers lige ved at opgive, samt derefter formatere c. drevet,
det er så ikke nødvendig indtil videre.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 10:47
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 11:03

superantispyware kan ikke erstatte et antivirus program tadeo

Citat
Det har d.d. fjernet alt skidt incl. trojaner
.. tjjaaeehh -men der skal mere til og ved du med sikkerhed at alle spor er fjernet hvis du har haft en grim een ? det tror jeg ikke ! - hvis du kommer med rådet om sas som erstatning for et av-program

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 12:24

Citat
av-program

Ved du hvad det er - mirit

Det er et audio/video program

Ak ja - de forkortelser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-08 12:32

SuperAntiSpyware er et godt suplement til antivirus og en god firewall, men kan som Miritdk skriver ikke stå alene, lige som et suplement til Tadeos manual, der er en dansk manual til programmet: http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/superantispyware.htm
Citat
tror o.v.n har fået sikkerheds paranoia
og det skulle komme fra dig Miritdk
Jeg definerer almindelig internet brug som: Læse mails - bruge netbank - læse nyheder på online avisen og læse/skrive på Kandu, lige så snart der er messenger og/eller Facebook eller andre profiler, så er det ud over det almindelige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-08 12:34

ups jeg skulle have klikket på Tadeos link først, det er jo den samme

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 15-12-08 12:41

Citat
Avast og Windows firewall er ikke nok, heller ikke til "almindelig" internet brug

Hvorfor mener du ikke det

Undskyld gentagelsen; men vi vil gerne have din begrundelse!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 13:01

Jeg har antivirus program, er gået over til Avast, kører godt.
Har ellers brugt AVG.

Fakta er, at SuperAntispyware, har renset min comp, det var det handlede om.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:13

Yderligere, min comp. er blevet meget hurtigere.

Programmer jeg har pt. til sikkerhed.

Avast, SuperAntiSpyware, Bitdefender der er integreret i comp.
samt windows firewall.
Det skulle være nok til en normal sikkerhed.

Jeg kommer alle de steder, man ikke bør.

Man kan aldrig vide sige sig sikker, derfor er en god beskyttelse vigtig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 15:17

o.v.n .. ja selvfølgelig skulle det da komme fra mig og selv

thoftdahl.. det ville være rart med lidt respons !

og jeg gentager bare igen - kig på anbefalede programmer hos

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=6f034f39636f5c7c212d761ed7d8c7b9

btw til hvem det måtte interessere så konfliktede online armor og threathfire før - det gør de ikke mere og det er faktisk en rigtig god nyhed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 15:19

refi.... av dækker ikke audio/video - men audio visuel .... når det drejer sig om pc´er så er av antivirus nemlig !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-12-08 15:24

Citat
så er av antivirus nemlig

Hvor har læst det

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:28

Citat
så er av antivirus nemlig

refi, vi ved s.. alle at der menes AVG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 15:33

aldrig i livet

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:39

Citat
aldrig i livet

Lad os nu lige kommer over Julen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 15:42

åhh hvor forudsigeligt tadeo - din

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:47

Citat
åhh hvor forudsigeligt tadeo - din

Næh minitdk, bare en almindelig kommentar, fra en almindelig kandu bruger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 15:50

Citat
Næh minitdk
<---- hvem er det

Citat
almindelig kandu bruger
og findes der sådan nogen

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 15:57

Citat
og findes der sådan nogen

Er jeg ikke det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 16:01

Citat
Er jeg ikke det?

aj - nu synes jeg næsten det er synd for thoftdahl vi misbruger tråden til smalsnak undskyld thoftdahl

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 16:05

100% Enig, håber at thoftdahl snart giver lyd fra ig, emnet er ret aktuelt, ikk

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-12-08 16:07

Sorri, igen en tyrk fejl ,sig.

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 16-12-08 20:19

UNDSKYLD DRENGE MEN THOFTDAHL ER NU EN FORVIRRET KVINDE DER IKKE VED HVAD JEG SKAL VÆLGE ??????????????????

MERE HJÆLP KU VÆRE SJOV AT LÆSE

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 16-12-08 20:22

Har taget avast og comodo hjem er det godt nok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-12-08 21:00

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=0dcebf47f3e1f6d4cde65b03b1cedb8f

kig nu lige i den sikkerhedspakke der hører til dit styrestystem