/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
brugt symaskine
Fra : eln
Vist : 3034 gange
200 point
Dato : 13-12-08 17:43

jeg leder efter en brugt symaskine og kan købe en singer seranade 30 til 1200 kr.den er blevet gået igennem for fejl og skulle være iorden er der nogen derude der kender den maskine og er prisen ok.håber at høre fra jer

mvh.eln

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 13-12-08 18:29

Singer symaskinerne, har et godt ry, og holder i årevis/kilometervis

Prisen ser rigtig ud, når jeg søger finder jeg bl.a. denne

http://www.frank-toyota.dk/?ID=137&pID=122

Rigtig god fornøjelse (der er rigtigt mange penge at spare ved at sy selv)

Du kan bl.a. købe stof til rimelig pris i www.stofogstil.dk

Kommentar
Fra : eln

Dato : 13-12-08 19:18

det jeg er lidt nervøs for , det er spolen ,en veninde har haft en singer jeg husker ikke hvad det var for et mærke, men den havde det spolesystem hvor man ikke skulle tage spolen ud, når der skulle spoles , tandhjulene under spolen var af plastik ,nogle af tænderne var brækket af, så spolen ikke kunne løftes og det var ikke muligt at finde et tandhjul mage til så den kunne skiftes ,de laves ikke mere fik vi at vide ,vi havde fat i alle dem der har forstand på singer og en enkelt der ikke havde, han sendte et tandhjul ,der overhovedet ikke passede. ps.jeg havde været inde på den side nordsted foreslog.

mvh.eln

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-08 19:46

Desværre er meget lavet af plastic i lidt billigere maskiner.

Undersøg de kritiske detaljer, spoler til undertråd er ofte plastic
fordi metalspoler koster en formue.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-12-08 20:14

Hvad skal den bruges til ???????????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-08 20:57

Hvis du vil have en brugt maskine der garanteret virker i mange år endnu, så køb en Bernina. Der laves stsdig alle reservedele til den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-08 21:06

Enig med granner01.
Bernina kommer fra finmekanikkens hjemland Schweiz

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-08 22:56

Jeg har haft Bernina i mange mange år og har syet alt familiens tøj på den. Den solgte jeg efter 28 år og den virkede stadig, jeg ville bare have en der var smartere. Men den kunne stadig sy ligeud, zigzagge, sy knaphuller, sy knapper i. Og det bedste ved Berning er at du kan sy ultratyndt stof i den men du kan også sy 5 lag med cowboystof, og det er der ikke mange maskiner der kan. Den var 28 år gammel og jeg fik 800 kr. for den.

Så sæt sig ned og find ud af hvad du vil bruge en maskine til. Og tænk på at i dag kan det ofte ikke betale sig at sy børnetøj, det købes langt billigere på tilbud. Stof og tilbehør er ikke billigt mere.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-12-08 23:02

Der fides masser af brugte symaskiner, prøv at se her...
Om maskinen er god ?!?!?! Det ville jeg synes var noget du skal se på ud fra den konkrete maskine. Hvis den ser hærget og den lyder dårligt når du syr, er der en god chance for at den har set bedre dage, men der findes da masser af ældre maskiner der er bedre end nye til under 1.000.

Den maskine du kigger på er sikkert ok - men stadig lidt dyrt når den er så gammel - ville jeg mene

Singer 200,-
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57774206

Pfaff kr. 600
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57730035

kr. 300
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57307226

Pfaff kr. 600
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57580610

Brother kr. 2000,-
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57611970

Her i gul og gratis er der også tondsvis af brugte symaskiner...
http://www.guloggratis.dk/fritid/haandarbejde/symaskine

http://www.bernina-odense.dk/products/productinfo.aspx?productid=2192&MenuItemID=29

Disse Pfaff til kr. 600 ville jeg selv gå efter hvis den stod på brugt og ikke en ny bernina
denne f.eks. http://www.bernina-odense.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=1706&MenuItemID=30

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-08 23:08

PS Jeg så en NY Singer til 595 Kr. forleden dag.

To års garanti.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-08 23:09

Eller Singer 1507 til 995 Kr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-08 23:11

Eller denne, brugt

Bernina Activa 130
Kun kr. 1.995,-
Listepris er 7.495,-

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-08 00:48

Line
Den maskine du linker til, det er den maskine jeg har. Og den kører som en drøm.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-12-08 09:53

Granner det er denne du mener ??? http://www.bernina-odense.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=1706&MenuItemID=30 . Den har jeg også selv, den er rent mekanisk - no nonsens maskine - der nemlig kører som en drøm. Den har ikke al den elektronik der sidder på dyre nye maskiner, som iflg. sladderen går i stykker for et godt ord og er sindsygt dyrt at udskifte, hvis man overhovedet kan skaffe delene efter nogle år

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-12-08 09:57

,,,,,,,, Mere Bernina........

Bernina er rigtigt gode driftsikre maskiner. Bernina fra gul og gratis har denne... DET ser ud til at være et KANON tilbud !!! Denne ville jeg købe, hvis det var mig (selvfølgelig underforstået at den konkrete maskine ikke var hærget)

model 950 til kr. 2000,- http://www.guloggratis.dk/fritid/haandarbejde/symaskine/annonce/4068019

her er den som ny i butikken...

model 950 Vejl. udsalgspris :19.995,00 kr. (inkl. moms)
http://gl.bernina-odense.dk/symaskiner/symask.asp?modelId=bernina950

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 10:02

Citat
Den har ikke al den elektronik der sidder på dyre nye maskiner, som iflg. sladderen går i stykker for et godt ord og er sindsygt dyrt at udskifte, hvis man overhovedet kan skaffe delene efter nogle år

Sikke noget vrøvl

Kommentar
Fra : eln

Dato : 14-12-08 10:30

jeg har en brother brodermaskine ,det er for at skåne den ,at jeg kigger efter en brugt maskine til alt det grove.

mvh.eln

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-08 11:31

eln.... Du må da få en "prøvetur" inden du bestemmer dig

Jeg selv købte for 25 år siden, en brugt Elna, med den har jeg syet så godt som al ungernes tøj (tre styks) samt alt det løse igennem alle årene.... den kører upåklageligt endnu. Den kan også æde sig igennem flere lag cowboystof

Min mor har Singer, den har kørt næsten lige så meget som min Elna, ligeledes uden problemer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 11:38

Maskiner købt for 25 år siden kan IKKE sammenlignes med
dagens maskiner.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-08 19:29

Teil
Du har ikke helt ret. Den nye Bernina jeg købte var næsten magen til den gamle jeg havde og der er 30 år mellem dem. Jeg vil ikke have en eletronisk symaskine, kun en mekanisk.

Jeg ved at min gamle maskine er blevet solgt igen for 1200 kr. Så selv om jeg syede dagligt på den i 25 år så kan den holde i mange år endnu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 19:41

Ok for det granner01
Men helt udenom elektronik kommer man ikke hvis man vil
noget mere med en symaskine.
Fruen her i huset syr meget patchwork og har lige anskaffet sig
en Bernina artista 730 til 40.000 Kr.
Der er elektronik for pengene kan jeg fortælle.
En imponerende maskine.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-08 20:11

Citat
Fruen her i huset syr meget patchwork og har lige anskaffet sig
en Bernina artista 730 til 40.000 Kr.

Symaskinen behøver nu ikke kunne andet end sy lige ud og zig zag for at sy patchwork??

Jeg har syet en del patchwork i cowboystof med min gamle maskine...

Jeg syr da også en del applikationer, og der skal maskinen bare kunne sy med tætte zig zag sting

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 20:56

I følger jo ikke med tiden og de muligheder moderne maskiner
byder på.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-08 20:59

Jo vi gør, vi er bare garvede syersker der er vant til at bruge tingene og på min Bernina kan jeg brodere manuelt med en spec. ramme der hører med. Det gælder bare om at øve sig. Det eneste jeg kan misunde de elektroniske er at de selv tråder nålen. Med alderen kan det være et problem i kunstigt lys.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-08 21:24

http://peecee.dk/upload/view/144832

Quilte går som en drøm med denne fod.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-08 22:04

Jeg kan sagtens quilte på min maskine, det gælder bare om at have håndelaget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-08 22:05

Og her kan man finde brugte Bernina maskiner til en overkommelig pris.

http://gl.bernina-odense.dk/brugtlager/brugt.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-12-08 22:50

40.000 kr--- i har for mange penge

Selv min gamle maskine kan da quilte, men jeg syntes nu også det er hyggeligt at sidde med en quilteramme, og så quilte i hånd

Min maskine kan da også brodere, der er sådan nogle hjul med, som jeg kan skifte ud efter smag/behag

Der skal godt nok syes meget for at man tjene de mange penge ind igen, .... jeg er/har altid været godt tilfreds med min gamle Elna, den har tjent sig ind mange mange gange

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-08 09:13

Konen skal selv betale sin hobby, det nægter jeg.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-12-08 12:50

Ved du hvad Teil, det er da den skønneste maskine I har 'fået', stor tillykke med den! Men det er jo en specilamaskine til broderi og patchwor og formentlig the best money can buy. Og piger kan bestemt også have 'brug for' det bedste lir , det er skam ikke kun drengene. Men til grundlæggende syarbejde: lige sømme og zig-zag er den way over the top Og jeg holder stadig fast i det jeg har sagt. Kunne måske bare undre mig over hvor eln bliver af ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-12-08 15:23

Citat
Kunne måske bare undre mig over hvor eln bliver af ???

eln er sikkert skuffet over manglende svar på hendes spørgsmål.
Jeg har dårlig samvittighed, sidder her og praler når eln ber
om hjælp med en brugt maskine.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-12-08 15:49

Teil hvis jeg havde så skøn en maskine ville jeg da også prale vidt og bredt

Nejjjjj du - eln hoppede af meget længere oppe !?!? http://www.kandu.dk/Spg129782.aspx#1480364 Desværre sker det for tit, at man har gjort en indsats, og så bare kommer til at sidde og snakke med sig selv - folk kunne godt være lidt friskere til at svare tilbage! eln har nok fået elne-syge og er visnet ?? At vi andre hygger os lidt kan jeg ikke have ondt af

Kommentar
Fra : eln

Dato : 15-12-08 17:27

jeg har hverken fået det ene eller det andet line99, har bare lidt juletravlt skal til ålborg imorgen og stopper så op i århus for at kigge på den singer jeg nævnte i starten af tråden ,er tilbage igen torsdag

med venlig julehilsen eln.

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 19-12-08 09:54

Tak for svaret Nordsted1.
købte maskinen i århus hos guldager til 1200 kr.fik samtidig lavet service på min brodermaskine selvom han skulle bruge sin middagspause på den ,det kan godt være det er gratis reklame for guldager ,men jeg fik så god en behandling ,at jeg synes de fortjener det.
tak for alle svarene.

mvh. eln