/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Animationer - gif - ændre navn
Fra : ingelein
Vist : 1637 gange
50 point
Dato : 08-12-08 19:52

Hej
Jeg har brug for en sød animation til undervisningsbrug. Det skal være en, hvor eleven kan ændre et navn til sit eget navn.
Eksempel: Jeg har en animation, som skriver NAVN med en pensel og indimellem dypper penslen på paletten.
Jeg troede at jeg bare kunne gå ind og ændre navnet på en nem måde, for eksempel ved at omdøbe filen fra NAVN00003.gif til PETER00003.gif.
Men den virker desværre ikke. Mon nogen ved, hvordan jeg kommer til at kunne skrive et andet navn end det oprindelige? Da jeg faldt over giffen, havde den tilfældigvis mit eget navn.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 20:03

hvorfor skulle du ikke kunne ændre navnet ? har du filen liggende for eks på skrivebordet kan du højreklikke og omdøbe - eller bedre - send til modtager og bed modtager om at skrive hans navn før han gemmer .

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-08 20:06

Prøv lige at læse ? 1 gang til, det er navnet der SKRIVES der skal ændres?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-12-08 20:06
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-08 20:06

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-08 20:16

Hej klaudi
Ja, det er som du skriver det navn, der skrives i animationen skal ændres så den skriver et andet navn.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 20:18

ahaaaa - ordene PRØV LIGE OG LÆS var for mit vedkommende MEGET aktuelt

sorry Ingelein - men sådan er animationen (giffen) tegnet

hvis du har et animations program kunne du jo forsøge dig med at lave sådan noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 20:24

http://www.gratis-programmer.dk/programmer/win/show.php?id=51.php det her kan gøre det - men kræver en lille indsats

for i øvrigt rigtig mange gode ting på det site

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-08 20:27
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-08 20:28

Hej
Her kommer der et link til den omtalte animation:

http://forum.junghanswolle.de/viewtopic.php?t=13102

ADVARSEL: Man skal se på ret mange grusomme frembringelser - animationen findes cirka når "elevatoren" er kørt halvejs ned på siden.

Jeg ledte efter en halsedisse og rare mennesker på mit tyske strikkeforum foreslog disse "rærligheder". Men animationen kunne jeg bruge - har mit rigtige navn.

Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-08 20:37

ok ingelein - den animation er lavet i paint shop pro - hvor animation shop er en del af - og du kan faktisk lave den der - men helt nemt er det ikke

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-08 20:44

Hej miritdk
Jeg kan se at du har overlevet "rærlighederne".
Hvis den skal laves i PSP, har jeg programmet, men så er det for kompliceret for mine pensionist-nørder. Jeg leder efter noget, som bare kræver en ændring af navnet på en nem måde.
Tak for hjælpen - jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu i håb om en fiks animation.
Jeg har været inde på nogle af de foreslåede links - men mine kursister kan ikke engelsk.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-12-08 20:51

http://www.tatuagemdaboa.com.br/
denne er nem
men det er måske ikke lige det du går efter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 20:52

aha du har altså psp - paint shop pro - jeg vil lige lufte vovsen og sårn og så burde jeg kunne komme på en ide - men du må selv lige arbejde med det så

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-08 21:15

Ingelein
Det er faktisk ikke så svært at lave animationer i Paint Shop Pro. Jeg har selv gjort det tidligere, men kan dog ikke huske hvordan. Men sjovt var det dengang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-08 21:20
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 21:54

hvis det er ældre der er nybegyndere osv - var det så ikke en ide at finde en lille clipart hvor du kan sætte skilt eller talebobbel på så de kan trække op i paint og bare indsætte deres navn ? (jeg kender jo ikke niveauet)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 21:55

ovenstående fordi
Citat
for kompliceret for mine pensionist-nørder
.. og så er det jo ikke alle der kan gøre noget ved animationer hvis de ikke har program til det osv osv

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-08 22:02
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 22:08

jojo klaudi - men til undervisningsbrug - der mangler for i øvrigt lidt oplysninger til hvad det egentlig skal bruges til - om eleverne har mulighed for at bruge forandringer i de programmer de skal osv

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-08 23:02

Hej
Ja, jeg kunne jo bare have uddybet det lidt bedre. Men faktisk var jeg så naiv at tro at man nemt kunne ændre navnet i den omtalte GIF animation.

For nogen tid siden var der et tip her i Kandu med et link til en sjov gimmik

http://www.pimpmysearch.com/home.html?gname=PETER_har_svaret

Det syntes mine elever var vældig sjovt, især fordi jeg viste det via projektor og lagde lidt spændende op til det.

Det er lige sådan noget i den stil jeg leder efter. Det kan hurtigt blive for kompliceret for nogle af kursisterne.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 23:18

hvorfor så ikke lade dem bruge den mulighed - hvis du højreklikker på billedet af navnet så får du mulighed for både at gemme som - sende med e-mail så man kan sende til sig selv eller andre - osv osv

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-08 23:31

Hej miritdk
Jeg er ikke helt med. Hvis du mener at de skal højreklikke på billedet osv. bliver der jo stadigvæk skrevet Ingeborg - . Jeg ville gerne have at kursisterne kunne ændre til eget navn.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 23:34

http://www.pimpmysearch.com/home.html?gname=Miritdk%20var%20her det kan de jo nøgagtig som du selv gjorde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-08 23:35

de kan vælge at bruge din model - eller andre på listen - det er i første tilfælde jo bare at skifte teksten

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-08 23:46

Hej Miritdk
Vi snakker forbi hinanden. Den der Google fidus har jeg jo allerede brugt. Den er der jo heller ingen ben i - så det var noget tilsvarende let jeg leder efter.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-08 23:49

Miritdk.
Det er den gif animation, som jeg har linket til i starten af denne tråd, som jeg vil bruge blot ikke med navnet Ingeborg - og det har vi jo fundet ud af kun kan gøres med PSP.

http://forum.junghanswolle.de/viewtopic.php?t=13102

Den findes langt nede på denne side.

Mange hilsner Ingeborg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-08 00:11

jo men den er svær for begyndere og kræver jo programmet installeret og det er ski dyrt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-08 12:16

Citat
så det var noget tilsvarende let jeg leder efter
... jooeeh men let og let - at arbejde i psp lige med den kan jo lade sig gøre - men om dine kursister så kan klare det er et helt andet spørgsmål.

I og for sig kan du bruge animationen på en lidt nem måde - ved at trække den ind i animationshop og forsigtig fjerne selve navnet ( der skal renses meget nøjagtigt ved penslen) - og derpå laven det så der fremgår et andet navn. Men resultatet blive ikke helt godt hvis du ikke laver det meget præcist. Der kan så vælges at bruge tekst tool og blot skrive navn ind - det svære er så at få penslen til at passe til.

Er du selv trænet i psp kan du jo efterligne og derpå få en animation der ligner til forveksling. Men vær opmærksom på at der så skal laves en ny for hvert navn til dine kursister/elever - så det kan gå hen og blive en rimelig besværlig opgave

Min mening om den sag - uden at vide for meget om din kunne og dine kursisters kunnen og muligheder er at den lige er i overkanten for uøvede - jeg ville finde en alternativ måde at gøre det på indtil niveauet i deres kunnen var højere - ellers skal du vist til at sørge at de får den fra dig - eller alternativt køber programmet og starte derfra

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-12-08 12:32

Spørgsmål! ingelein!
får du ikke penge til matrialer ved kursus/undervisningsbrug, hvis du gør det, må du da kunne købe noget

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-12-08 12:53

Hej ferik
Jeg får ikke penge for at undervise - det er på frivilllig basis det hele. Gamle maskiner leveret fra kommunen med XP prof og Microsoft Office 2003. Kursisternes betaling på 200 kr. om året går til forbrugsvarer - og internetopkoblinger + et program, som låser/fryser maskinerne, så der ikke kan gemmes på dem.

Jeg vil nok for sjovs skyld lave de 8 animationer med elevernes individuelle navne.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-08 14:04

Citat
Jeg vil nok for sjovs skyld lave de 8 animationer med elevernes individuelle navne
.. det synes jeg så både er en god ide når du ved hvad du laver og samtidig et sødt tiltag overfor dine elever

ps - så findes der rigtig mange gratisprogrammer hvor eleverne kan lære sig animation og tegning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-08 08:53

Citat
+ et program, som låser/fryser maskinerne, så der ikke kan gemmes på dem.
øhhh så kan de jo ikke gemme dine fine animationer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-12-08 18:59

Hej miritdk

Jo da, - har du været til julefrokost ? De gemmer da på USB-pen - eller sender hjem med mail, hvis jeg sender den til hver enkelt maskine. (Jeg har lagt alle konti om til gmail).
Mange hilsner Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-08 17:28

Tak for svaret miritdk.

Jeg arbejder på sagen.
Mange julehilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 07:20

velbekomme og håber det er fornøjeligt