/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskinen tager ikke vand
Fra : Lindaha
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 07-12-08 16:23

Vaskemaskinen tager ikke vand - hvad kan det skyldes?

Det er en blomberg....

Accepteret svar
Fra : theking

Modtaget 60 point
Dato : 07-12-08 16:40

Prøv at lukke for vandhanen til maskinen, skru slangen af og hold evt. en spand under hanen mens du åbner forsigtigt. så kan du finde ud af om det er maskinen eller vand forsyninge, den er gal med.

mvh. The King

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 07-12-08 16:43

årsagerne kan være mange -- er der åben for vandhanen? - er filtret mellem vandhane og maskine stoppet - er der gået en fase/sikring (ved 320v maskiner ) - magnetventil i maskine kan være defekt (stoppet til med kalk) - eller programmeringsenheden brændt sammen -- held og lykke håber du får gang i vaskemaskinen .-)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-12-08 17:21

Har du checket filteret(lille si) der sidderder hvor vandslangen er skruet på vaskemaskinen, den er der netop for at filtrere skidt fra. Tag slangen af og lad vandet køre et øjeblik og rens sien.

Godkendelse af svar
Fra : Lindaha

Dato : 20-12-08 15:48

Tak for svaret theking.

det var slangen den var galt med. Den havde åbenbart en lukkemekanisme som gjorde der ikke kom vand til. >Vi købte en ny slange og har nu en vaskemaskine der vil vaske

Kommentar
Fra : theking

Dato : 20-12-08 18:57

super God jul & Godt nytår