/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
WinXP firewall
Fra : Zwam
Vist : 254 gange
3 point
Dato : 23-03-03 15:14

Hej!

Hvor god er den firewall som der er indbygget i Windows XP?

Mvh.
David Monrad
unlock@esenet.dk
www.simlaasen.tk

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-03-03 15:24

God nok. Den er ikke så avanceret, men den lukker
de porte, der skal være lukkede.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 15:27

Den kan da sagtens gå an til personlig computer uden de vilde oplysninger på.
Men jeg ser det lidt ligesom at sætte en 10 kroners hængelås på redskab-skuret

Har man gamle aviser så er det godt nok
Har man derimod skuret fuldt med værdifuldt værktøj ville jeg nok foretrække en ruko-lås
Vil tyven ind.....så kommer han ind hvis han ved hvordan....det er et spørgsmål om at gøre det så svært som muligt

http://www.kandu.dk/dk/tip/2888 kan du læse lidt om at konfigurere den

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-03-03 16:10

Zwam, du kan teste din firewall her: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-03-03 22:17

Hej David,

tja... lidt ligesom Uffe siger med hængelåsen... bortset fra hængelåsen er lidt rusten og ikke rigtig ka' tåle man prikker alt for meget til den...

den sikkerste måde at være på nettet på... er slet ikke at være på nettet...

hvis du ønsker en gratis firewall vil jeg foreslå dig at kigge på dem som Webattack har listet på denne side... -->
http://www.webattack.com/freeware/security/fwfirewall.shtml

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 22:45

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 24-03-03 00:18

den firewall der er i windows er der bare, og er til grin.... ja det er en firewall, men den kan faktisk ikke blokke noget...

vælg Black Ice personal firewall, eller PC protection (Hvis du har paranoiern på)...

Mvh dr_scooter