/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
batterimåleren i xp ?
Fra : miritdk
Vist : 1251 gange
100 point
Dato : 02-12-08 07:27

hvor filan sidder batterimåleren i xp ?

Eller rettere hvor BURDE den sidde - for jeg kan slet ikke finde frem til den

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-12-08 07:33

Hvis du mener omkring at den er synlig i processlinien og hvor du stiller hvordan og hvorledes man styrer - det en batterimåler gør.
Så kan du højreklikke på dit skrivebords udenfor et ikon og derefter vælge egenskaber - Under pauseskærm har du bunden advancerede strømstyring.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 07:37

Citat
Så kan du højreklikke på dit skrivebords udenfor et ikon og derefter vælge egenskaber - Under pauseskærm har du bunden advancerede strømstyring.
... jeps her var det jeg burde kunne finde den og lægge i proceslinjen - men den er VÆK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 07:37

btw HAR forsøgt med de gængse metoder osv for at finde den - her i blandt systemgendannelse - så mener at jeg burde kunne finde den et eller andet sted - men hvor ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-12-08 07:41

Tja det var satme et godt spørgsmål - kan du heller ikke finde den i dit kontrolpanel - der har jeg strømstyring inde - som leder til samme sted som ved pauseskærm.

Eller er det blevet slettet fra XP ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 07:44

jo jeg kan finde - øhh ikke den - men stedet - det er hvad der undrer mig - og jeg har døleme ikke slettet den

Ind i mellem opstår der en nedluknings fejl/advarsel om at batterimåleren ikke svarer - så den må altså være et sted

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-12-08 07:48

Så ville jeg nu finde den MSI-pakke der styrer dette fra Microsoft og geninstallerer den.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere end som så - da jeg kun kører Linux, og kun kører efter hukommelsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 07:50

det her kan måske hjælpe til forståelse ?

http://peecee.dk/upload/view/142832

og sådan plejer den ved den søde grød ikke at se ud hmpff

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 07:53

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Så ville jeg nu finde den MSI-pakke der styrer dette fra Microsoft og geninstallerer den
... hvordan ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-12-08 07:53

Nej det må man da nok sige:
1.faneblad = Strømstyringsmodeller
2. faneblad = Alarm
3. faneblad = Batterimåler
4. faneblad = Avanceret

Under avanceret kan man sætte ikon og hvad der sker ved afbryder knappen.
men det virker noget keglet at det er ændret så meget !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 07:57

helt rigtigt - dvs - helt forkert

men et eller andet sted må skidtet jo være siden det fungerer

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-12-08 07:58

Prøv at læse lidt her http://support.microsoft.com/kb/307525

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 08:00

peque - der har jeg været

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 08:48

opfølgning:

nu har jeg ikonet på proceslinjen (aner ikke under hvilken procedure det landede der) - men alt er stadig som på billedet jeg linkede til

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-12-08 08:56

Nu sad jeg og læste de konkrete ting på det link - har du kigget i dinm BIOSINFO.inf file for at tjekke tingene er som de skal være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 09:01

okayyyyyy så er vi inde på noget - her ligger der en masse dbl filer oprettet netop da det skete - aha - hvad gør jeg nu ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 09:02

æuw - morgenstund med pc problemer er ikke lige mig

<-------------------- MER kaffe og lidt at spise

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-08 09:02

Absolut - Men læs det link jeg sendte:
The computer appears in the Disable APM list section of the Biosinfo.inf file. The computer is tested and found to have problems with APM. The APM tab is not present in the Power Options tool in Control Panel.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 09:06

hmpff får da heller ingen mogenmad hvis jeg bliver ved

Har læs det link og prøvet at fejlfinde og gjort ved - nu forsøger jeg ski at slette alle de nye filer - så må maskinen få en damehammer og langsomt afgå ved pc-døden hvis den vil

vender tilbage

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-08 10:15

Tak for svaret peque. Du ledte mig på sporet - jeg slettede alle de nye filer og vupti alt er normalt igen - tak

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-12-08 10:19

Selv tak - det er vel det Kandu.dk er til for !