/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Seilidt Emeral J. Frost
Fra : modersvilje
Vist : 848 gange
300 point
Dato : 27-11-08 08:09

Hej
Seilidt emeral Jørgensen frost
f. 11 9. 1841Kbh.
Jeg søger hans 1. vielse
...........................................................................................................................................
Jeg har ham i FT 1885

Navn: Sally Jørgensen Frost Køn: M Alder: 41Civilstand: Gift
Erhverv: Strandkontrollør Fødested: Kjøbenhavn
Kilde: FT-1885 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Øster Farimagsgade (Ulige numre) Stednavn: Nørrevold Kvarter
Matr.nr/adresse: Østerfarimagsgade Matr.33,Kommunehospitalet Pav II V Indtastningsnr: C8588

Jeg har ham viet 2. gang i Gentofte Kirke 14 okt 1887 til Fransiska Moyel (min ane)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-11-08 19:48

Det er jo lidt svært når man ikke har noget og gå efter, og så er der kun en ting hver kirkebog ses igennem i hele København

dr.dem

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-11-08 14:36

Har du flere oplysninger?
Var der børn i ægteskabet?
Hvornår flyttede Seilidt til Skovshoved?
Er der spor efter Seilidt mellem 1850 og 1885?

Hans 1. kone må være død mellem 1/2 1885 og sept 1887.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 29-11-08 14:57

Hej Vith & andre

Jeg har lige fået denne:
Gentofte 1879-1891
opslag 135
død 16.7.1885
Mathilde Larsine Frost født Olsen 35 aar

Hvilket førte mig frem til denne:
Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Øster Kvarter, Øster kvarter II, Størrestræde 250, kjælderen, 1537, FT-1850, C1887
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Olsen 32 Gift sømandm huusfader, frawærende i coiffardifart, wærtshuusholder Rytzebek paa Møen
Laurine Lassen 28 Gift hans kone Frederiksværk
Hans Peter 1 Ugift deres børn Kjøbenhavn
Mathilde Lassine 1 Ugift deres børn Do.
Christine Junggran 25 Ugift tjenestepige Sverrig

Det for mig mest logiske, vil være holmen, men der kunne jeg ikke finde dem!

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-12-08 09:30

hej Modersvilje
jeg har set i holmens/garnisionen + gentofte kirkebøger % resultat efter mathilde + seiled frost´s vielse.
ved du om mathilde evt. fik børn?
hvis kan de jo være født i gentofte ?
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-12-08 10:31

Hej Senta & andre
Nej jeg ved ikke om der er børn!
.....................................................................................................................
Det handler dybest set om at finde "min" Fransiska Moyel
enten gennem hans, hendes eller deres børn, men jeg ved ikke om der findes børn.

Jeg har fundet et skifte efter Seilitz Frost Strandkontrolør af Skovshoved
Skiftet er udfærdiget 6. 4. 1906 , men det giver mig intet
Han er ikke at finde død i Gentofte og omegn

Mit næste træk må være FT 1885 & 1901 Desværre er de ikke på AO

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-12-08 18:36

hej
er skiftet fra københavn ?
jeg er fristet til at tro de har forladt byen .

Jeg har fundet et skifte efter Seilitz Frost Strandkontrolør af Skovshoved
Skiftet er udfærdiget 6. 4. 1906 , men det giver mig intet

senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-12-08 19:25

Hej Senta

Jeg fandt skiftet på LAK!
Der stod Han ejede intet af betydning, hustruen (uden navn) arvede 27 kr
SLUT
Hans 1, hustru døde i Skovshoved
jeg har ham viet Gentofte Kirke 14 okt 1887, hun af Vangede, han af Skovshoved
Så mon ikke de er der stadig i 1906? men jeg ved det ikke!!!!
FT 1890 Gentofte er desværre gået tabt, den ville ellers være god at have

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-12-08 16:27

Hej Alle
Så lysner det vist

Jeg har fået svar fra Lokalarkivet
........................................................................................................................................................................................

Jeg har fundet S.E.J. Frost i Vejviser for Gentofte Kommune 1896 (hvor den begynder at udkomme)- 1906. Han er toldassistent og bor i ’Gl. Bagergaard’, Strandvejen 266-268.

Via adressen er der mulighed for at finde ham i mandtalslisterne for Gentofte kommune, som vi har fra perioden 1895-1922. Her er oplysninger vedr. alle medlemmer af husstanden (erhverv, fødselsdag, tilflyttet fra).

...............................................................................................................................................
PS: FT 1906 giver intet nyt!
Strandvej (ordrup) lige nr. ops. 117

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-12-08 21:26

har du tjekket kirkebogen fra ordrup) ??
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-12-08 07:04

Hej Senta
Jeg har været "alle" kirkebøger i området grundigt igennem flere gange
De må jo være et sted men jeg kan ikke se dem

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-08 13:17

hej Modersvilje
har du tjekket folketællingen 1916 på AO, det er måske en mulighed .
jeg har ikke fundet dem døde i gentofte i omkring-liggende sogne men som du skriver må de være der et sted.

senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-08 20:44

de kan jo være død efter 1928 eller?
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-08 20:58

hej modersvilje
kontakt ordrup + gentofte kirkekontor du kqn være heldig at de evt. har lidt om frost / moyel i deres kirkebøger evt et sletter gravsted.

Ordrup kirke
KIRKEKONTOR Henrik Hertz Vej 1 tlf.: 39 63 65 05

gentofte kirke
Kordegn Michael Sam Darvish
Gentoftegade 23
2820 Gentofte
Telf.: 39 65 05 03
Fax.: 39 65 05 18
E-mail: msni@km.dk
Kontoret er åbent tirsdag - fredag kl.
10.00 - 13.00, samt torsdag tillige kl.
15.30-18.00. Lørdag kun efter aftale

senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-12-08 21:10

Hej Senta
Ja alt er muligt, men jeg håber at finde Fransiska fraflyttet efter mandens død!
Da han intet ejede, forestiller jeg mig at det var en tjeneste-bolig parret boede i
1916 er hun ikke på strandvejen 266-268

Det er underligt at han ikke er at finde død i kirkebogen,
kunne han være druknet i tjenesten langt væk fra hjemmet, eller ?

Jeg mener at jeg har været gennem samtlige kirkebøger, ved kysten!

Håber virkelig at der bliver et gennembrud på Lokal-arkivet i Gentofte,
desværre kan det først blive en gang i det nye år

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-12-08 22:48

han kan i teorien været omkommet
Citat
druknet i tjenesten langt væk fra hjemmet, eller
jeg mener nu at han skal være indført i kirkebogen hvor han boede, selv om han er omkommet uden for landets grænser?
ring til kirkekontoret , muligheden for at de kan hjælpe er til stede.

senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-12-08 19:44

Så har jeg været på Lokalarkiv!
Det eneste det gav var at Seilidt Frost var tilflyttet fra Kbh.i 1880

Så min sidste mulighed er nu FT-1885 som desværre ikke er på nettet
Så en tur på arkivet igen er min sidste mulighed

PS. kirkekontoret har ikke svaret mig

MVH
Modersvilje

Annuller spørgsmålet
Fra : modersvilje

Dato : 30-12-08 16:48

Hej

Jeg har besluttet at lade "mine" sidste 2x Moyel Hvile i fred
Hvis de dukker op ved et tilfælde er det OK!

Godt Nytår til alle KanDu'er
og tak for alt den hjælp jeg har fået i det gamle år

Modersvilje