/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Frost Jørgensen f ca 1842 kbh.
Fra : modersvilje
Vist : 1086 gange
100 point
Dato : 26-11-08 17:25

Jeg søger:
Seilig Emervald Frost født ca 1842

Jeg har fundet hans søskende hos mormonerne, men de har ikke fundet ham, og jeg kan heller ikke:-
.................................................................................................................................................
København (Staden), Christianshavn Kvarter, Christianshavn kvarter II, Dronningensgade 242, 1ste sal, 1761, FT-1850, C1881
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jörgen Jörgensen Frost 40 Gift skibstömmermand, huusfader Kjöbenhavn
Karoline Amalie Arentzen 39 Gift hans kone Kjöbenhavn
Julie Frost 16 Ugift deres datter Kjöbenhavn
Harald Holger Frost 14 Ugift deres sön Ditto
Emilie Sophie Frost 12 Ugift deres datter Ditto
Torvald Frost 10 Ugift deres sön Ditto
Seilig Emervald Frost 8 Ugift deres sön Ditto [Selling kan staves på mange måder]
Theodor Emilius Frost 7 Ugift deres sön Ditto
............................................................................................................................................
Hvis det ikke er for meget ville jeg også gerne have hans 1. vielse!!

Jeg har fundet ham i 1885 på hospital:
Navn: Sally Jørgensen Frost Køn: M Alder: 41 Civilstand: Gift
Erhverv: Strandkontrollør Fødested: Kjøbenhavn
Kilde: FT-1885 Amt: København Herred: København (Staden) Sogn: Øster Farimagsgade (Ulige numre) Stednavn: Nørrevold Kvarter
Matr.nr/adresse: Østerfarimagsgade Matr.33,Kommunehospitalet Pav II V Indtastningsnr: C8588 Løbenr.: 1006
............................................................................................................................................
Her kommer så grunden til jeg søger ham:
Han bliver som enkemand viet til min ane Fransiska Moyel i Gentofte kirke 14 okt 1887

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-08 18:26

KB 1840-45 Vor Frelser opslag 23 nr 111 (hans dåb)

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-08 18:28

Seilidt Emmeral Jørgensen Frost født 11 sept 1841

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-08 19:18

Så kan han jo godt være 8 år i 1850, men ikke 41 år i 1885...

Seilidt, Seilig, Selling, Sally
Emmeral, Emervald
Jørgensen
Frost

De to sidste tror jeg på...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-11-08 19:53

Hej Vith
Det er den rigtig, forældrene passer
TAK for det !!

Til Svend
FT 1885
alderen er tvivlsom, navnet er sikkert en "hørefejl" stillingsbetegnelsen er der hen af!
Så det må være ham!!!
....................................................................................................................................

Er der nogen der kan forældrenes vielse:
Jörgen Jörgensen Frost & Karoline Amalie viet d ?

Eller Seilidt Emeral jørgensen Frost viet 1. gang d? til ?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-08 20:45

Er det hende der gifter sig tidligere?
"
CAROLINE AMALIE ARENTZEN
Spouse: OLE LARSEN Family
Marriage: 28 MAY 1834 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-08 21:00

Her i 1845 hedder han Seili og Caroline er med C som hende jeg fandt:
"
København, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Dronningensgade, 1.ste sal til gaden, 242, FT-1845, C2161
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Jørgensen 34 Gift Skibstømmermand København
Caroline Arentzen 33 Gift Hans kone København
Julie Jørgensen 10 Ugift Deres børn København
Harald Jørgensen 8 Ugift Deres børn København
Emilie Jørgensen 6 Ugift Deres børn København
Torvaldt Jørgensen 5 Ugift Deres børn København
Seili Jørgensen 3 Ugift Deres børn København
Teodor Jørgensen 1 Ugift Deres børn København
Niels Jeggesen 68 Enke Huusfaderens fader, pensionist København
"
Ingen Frost? og hvorfor hedder Jørgen ikke Nielsen??

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-08 21:01

Caroline Amalie Ahrentzen Frost
   <Female>

Event(s):
   Birth:    1811    , Kobenhavn, Denmark

Parents:
   Father:    Niels Ahrent Ahrentzen    Family
   Mother:    Ane Sophie Ditlefsen Ahrentzen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-08 21:04

Nå det er altså Caroline der kaldes Frost.

Som hendes far så heller ikke hedder...

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-08 21:05

Caroline Amalie Ahrentzen
Birth:    1811
   , Kobenhavn, Denmark

Jorgen Jorgensen Frost
Birth:    04 AUG 1810
   , Kobenhavn, Denmark
Death:    16 OCT 1862

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-11-08 21:06

Hej Svend
Jeg har set den du sender mig
Men der er 2 stk Caroline Amalie Ahrentzen
Hende du har fundet er vist den forkerte (pg.a. alderen har jeg kasseret hende du fandt)
.....................................................................................................................
Dette er min!!!! (nr. 7)
7. Caroline Amalie Ahrentzen Frost - International Genealogical Index / DE
Gender: <Female> Birth: 1811 , Kobenhavn, Denmark

.....................................................................................................................................
9. Caroline Amalia Arentzen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 02 SEP 1804 Holmen, , Kobenhavn, Denmark

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-08 21:07

Nu bliver det rigtig forvirrende:

Caroline Amalia Arentzen    Pedigree
   Female

Event(s):
   Birth:
02 SEP 1804    Holmen, , Kobenhavn, Denmark
   Christening:
   Death:
   Burial:

Parents:
   Father:    Daniel Arentsen    Family
   Mother:    Karen Marie Jensdatter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-08 21:08

Er det Caroline eller Jørgen der hedder Frost???

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-11-08 21:08

Tilføjelse
Børn af det par du fandt Svend

Results for: Father: Ole Larsen, Mother: Caroline Arentzen

1. Daniel Theodor Larsen - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 19 OCT 1835 Holmen, , Kobenhavn, Denmark

2. Waldemar Emil Larsen - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 11 MAY 1841 Holmen, , Kobenhavn, Denmark

3. Otto Ludvig Larsen - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 04 MAR 1839 Holmen, , Kobenhavn, Denmark

4. Nicolai Waldemar Larsen - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 19 OCT 1835 Holmen, , Kobenhavn, Denmark

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-11-08 21:20

Hovsa
Nu går det stærkt
Det er Jørgen der hedder/kalder sig Frost
...............................................................................................................................
Caroline Amalie Ahrentzen (Frost) det er mormonerne der vrøvler her
....................................................................................................................................
Jeg så i den dåb vith har fundet at Caroline Amalie også kan hedde - ?møller
Kan nogen tyde hvad der står foran Møller?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-08 21:22

jeg tror der står "fød" foran Møller - altså født Møller

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-08 21:24

Kan det være hende her?

Caroline Amalie <CHRISTENSDATTER MOLLER>
   Sex: F

Event(s):
   Birth: 02 Feb 1811      Place: <Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark>
   Christening: 13 Feb 1811      Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Parents:
   Father: Christen ANDERSEN MOLLER
   Mother: Anna Johanne ANDERSDR

Årstallet passer

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-08 21:33

Hvordan kommer hun så til at hedde ARENTZEN

Og ind og ud med Frost, sikken familie du har...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-11-08 21:48

Hej Svend
Ja de driller det er derfor jeg søger HJÆÆÆLP

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-08 21:57

ja, det er da en rigtig drilsk en!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 26-11-08 22:25

Er dette deres ældste datter Julie?

Julie Jorgensine Amalie Frost Hansen
   <Female>

Event(s):
   Birth:
21 JUN 1834    , Kobenhavn, Denmark
   Christening:
   Death:
17 DEC 1881
   Burial:

Parents:
   Father:    Jorgen Jorgensen Frost    Family
   Mother:    Caroline Amalie Ahrentzen Frost

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-11-08 23:25

Hej Vith
Som jeg skrev i mit spørgsmål har mormonerne børnene untagen min Seilidt

Julie Jorgensine Amalie Frost Hansen - International Genealogical Index
Gender: <Female> Birth: 21 JUN 1834 , Kobenhavn, Denmark

Harold Holger Niels Frost - International Genealogical Index
Gender: <Male> Birth: 25 JUL 1836 , Kobenhavn, Denmark

Theodor Emilins Jorgensen Frost - International Genealogical Index
Gender: <Male> Birth: 10 OCT 1843 , Kobenhavn, Denmark

Emalie Sophie Caroline Madsen - International Genealogical Index
Gender: <Female> Birth: 03 APR 1838 , Kobenhavn, Denmark

Thorwald Frost - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: About 1840 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

så nu mangler jeg "bare" et par vielser

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 27-11-08 07:54

Tak for svaret vith.
Jeg mener at denne tråd er blevet for lang og rodet

Så jeg lukker nu, og stiller 2 nye spørgsmål om de vielser jeg søger

TAK for hjælpen til alle

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-11-08 08:10

Selv tak - og held og lykke med vielserne