/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Er det OK at ram2 uafbrudt sviner alle t~
Fra : DK93
Vist : 536 gange
300 point
Dato : 22-03-03 11:19

Jeg har ikke været på Kandu så længe, men stødte på på ram2 i et spørgsmål han havde oprettet for at latterliggøre nogle kristne som bad om fred i Irak ( http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 )
Det fik mig til at undersøge en del af ram2's tidligere indlæg og spørgsmål, og fælles for næsten alle er den usympatiske måde han opfører sig på - især i spørgsmål hvor der medvirker troende. Så er det faktisk ligegyldigt hvilken tro folk har, tilsvines skal de. Jeg er fuld ud klar over at ram2 er ateist. Det er jo også fint nok. Det er der nok heller ingen der hakker på ham for. Det modsatte synes ram2 altså er i orden!!

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 22-03-03 11:29

Hej DK93
Jeg kan kun udtrykke min fulde enighed med dig. Jeg har selv været "udsat" for hans arrogance, som jo desværre viser en lille, omend ingen, respekt for andres meninger, som jo ellers er en selvfølge i et forum som dette. Når man er uvidende, eller lidet troende, må man jo ty til en af de laveste udtryksformer, nemlig at latterliggøre andre, istedet for sagligt at argumentere og respektere andres meninger og følelser. Som regel har folk der tér sig på den måde, et lavt selvværd, så egentlig burde man have ondt af manden!! .
Nå men der er da også mange fornuftige og rare mennesker i dette forum, flest endda! Velkommen til og hæng nu på. Lad dig ikke skræmme af typer som ham. Jo flere vi er, jo bedre omgangatone!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 12:10

Jeg er ikke troende og diskuterer iøvrigt ikke religion på kandu, men jeg har så absolut mødt den negative (hvis han har flere) side af RAM2
jeg, og andre kunne skrive side op og side ned om manden, men 99% af brugerne herinde har samme mening om ham som nocom kort og godt skriver.....

Han har været debateret så mange gange fordi han er som han er.....og jeg og de fleste andre forstår dine frustrationer.....men der findes desværre også mange fjolser i lille danmark

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-03-03 12:25

I princippet kan man vel ikke forhindre folk i at latterliggøre religion som begreb betragtet. Hvis man ikke er troende (eller blot nysgerrig som jeg!) kan det nok være svært at forstå, hvilke overvejelser og begreber som ændrer sig når man indfører religion som en del af ens verdensopfattelse og livssyn. Erklærede ateister vil altid lide under, at de har foretaget et fravalg - de har med andre ord vedtaget med dem selv, at der ikke findes nogen kraft der er større end menneskets egen. Deres eneste våben mod at blive tvunget til at ændre deres "nagelfaste" indstilling er latterliggørelse og bortforklaring via videnskaben. Personligt foretrækker jeg den sidste mulighed da der er her religionsbegrebet bliver virkeligt interessant. Dog må jeg også sige, at jeg godt kan finde på at tillade mig selv morskab på bekostning af religiøse fanatikere, uvidende fjolser og videnskabsfolk der behandler deres data uden kritisk realisme. Dette er der vel ikke noget ondt i - man skal vel ikke være fritaget for uforbeholden kritik, blot fordi man bekender sig som religiøs?

Alt i alt er der (som meget her i livet) tale om en balance. En balance der kan være svær at opnå og opretholde, men måske også en balance der ikke kan betegnes som værende voldsomt vigtig i så lille en skala som Kandu.dk, mens bomberegneng fortsætter over Baghdad. Bare lige for at sætte det lidt i relief...

Naturligvis skal man ikke tilsvine andre, medmindre de åbenlyst kvajer sig og ikke kan finde ud af at trække i land når de bliver gjort opmærksom på det.

En anden ting man skal lade være med; er at kæmme alle over en kam blot fordi de tillader sig at forsvare andres synspunkter ved lejlighed.

Kandu skal vel heller ikke ende med at blive et forum, hvor folk sidder og skriver kærlige hilsner til hinanden uden at gå i dybden med kritik og den efterfølgende meningsudveksling og mentale mangfoldighed der dermed udløses. - Eller hvad?

The Unseen
-/-

NB. Hvis nogen stadig skulle være i tvivl er jeg ikke religiøs - jeg vil dog ikke udelukke Guds eksistens eller Bibelen som hans ord. Blot er jeg af den opfattelse at det ikke har anden indflydelse på mit liv end de moralnormer og kulturelle værdier som er blevet fremdyrket som en funktion af kristendommen, den græske kulturarv m.v. Og i alle henseender bryder jeg mig ikke om folk som ser verden i sort/hvid - og det er der mange der gør...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-03-03 12:33

Ram2 har sin egen meget bramfrie stil, men dette formildes efter min mening af et ægte lune
og en meget charmerende fandenivoldskhed.

Så selv om jeg ind imellem studser lidt over hans facon - så er han en af de brugere, som jeg
sætter mest pris på.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-03-03 12:37

Godt skrevet Rellom!

The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 22-03-03 14:49

Hej Rellom

Velskrevet -- og man må vel som troende forvente mange typer svar... Det kender vi jo også fra nyhedsgrupperne...

God weekend til alle.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 22-03-03 17:57

længe leve ytringsfriheden!!!

Mvh dr_scooter

ps. Husk at Ram2 også svare godt på nogle spørgsmål!!! og desuden har alle ret til at sige sin mening....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-03 18:04

Jeg vil nok forbeholde mig ret til at forsvare såvel ram2s som f.eks. summers til tider specielle dialoger. Jeg har haft god dialog med dem begge. Og det er da kun underholdende, at vi ikke allesammen udtrykker os ens. Og underholdende at blodet til tider kan komme i kog trods teknologi og fysisk distance.
-Hvad jeg synes er meget mere usympatisk er, når én eller anden forsøger at hverve medlemmer til en mobbeklub muligvis med henblik på at udelukke nogen, eller at presse nogen ud ved at fortælle alle hvor upopulære de er. Denne gang er det ram2, det går ud over. Næste gang kan det være mig eller en anden, som vover at udtrykke sin mening om et eller andet og af den grund bliver upopulær. -Vi skal alle være her!!
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-03-03 19:15

Hej Birgitta

Det virker også umiddelbart sådan på mig. Det at oprette et indlæg decideret for at svine folk til er en hel anden slags dårlig opførsel end det at opponere mod folks indlæg i en given debat.

Hermed opfordring til dk93 om at nedlægge tråden. Ville dk93 måske bryde sig om at der blev oprettet indlæg til at informere alle andre brugere af Kandu om hans dårligdomme (når han har været på Kandu længe nok til at folk har opdaget dem )???

Mvh.
The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 22-03-03 20:19

Hej
Jeg synes da også, at man skal lade være med at oprette mobbeklubber el. lignende. Dog mener jeg, at det er et absolut, at man udviser respekt for andre, uanset mening og holdning. Og det var/er jo nok dér katten ligger begravet.
Nocom

Kommentar
Fra : craca

Dato : 22-03-03 21:15

Når du har været her et stykke tid længere, vil du se at der er masser her på kandu der sviner hinanden til, gør grin med hinanden eller bare kærligt driller. Jeg tror ram2 praktiserer det sidste og hvis ikke du har samme opfattelse så ignorer ham da. Heldigvis står der jo navn ved hvert indlæg og så kan man vælge at springe over. Med mindre man gerne vil provokeres...

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-03-03 00:47

Hejsa dk93.
Jeg så lige i min mailbox, at der var et spørgsmål i Religion: "Er det OK at ram2 uafbrudt sviner alle troende til".
Jeg havde ellers for et stykke tid siden besluttet aldrig at diskutere med ram2 mere, men blev alligevel nysgerrig og "tændt" da jeg så hans navn, og da jeg ser han endnu ikke deltager, må jeg jo så skynde mig at komme med et indlæg inden han melder sig på banen.

Jeg har købt det spm. du citerer http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 og gengiver lige det du farer i harnisk over
ram2 har mindsandten været inde på en kristen hjemmeside for at finde nedenstående Irak-relaterede bønneemne, og synes åbenbenbart dette var uhyre grinagtigt:
[Citat]
Kære alle
Jeg har netop modtaget denne mail, og sender den videre til jer. Kærlig hilsen Dyveke

Ved et bede møde, hvor der blev bedt for hændelser i verden, fortalte en bedeforkæmper, at Jesus havde vækket ham midt om natten og sagt til ham, at hvis en million mennesker ville bede for, at Saddam Hussein trak sig tilbage som præsident, kunne vi undgå krig. Vi, der var til stede ved mødet,
forpligtede os til at kontakte 10 troende og anmode dem om at bede for dette, samt om at de henvender sig til yderligere 10 troende, og anmoder dem om at bede.
Lad endelig dette gå videre og ved Guds nåde kan vi undgå en konflikt.
--
Med kærlig hilsen fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/ min hjemmeside
[/code]

dk93, jeg kan da godt forstå at du harmes, hvis du er kristen, eller bare har lyst til at forsvare de nævnte i citatet, da de jo af gode grunde ikke er tilstede her.
Men, men, men bare slap af, ud over at ram2 elsker at provokere og især troende, og at han synes disse personer er så latterlige at han bringer "historien" til torvs, så har ram2 da været usandasynlig sød ved dig i det spm. du citerer, ja nærmest kælet for dig.
Du har endnu tilgode at møde ham når han er grov, men du har åbenbart kigget ham lidt i kortene, og ja han kan være både flabet og tale på den mest ubehøvlede måde. Det er det som Rellom kalder humor:
[Citat]
Ram2 har sin egen meget bramfrie stil, men dette formildes efter min mening af et ægte lune
og en meget charmerende fandenivoldskhed.

Så selv om jeg ind imellem studser lidt over hans facon - så er han en af de brugere, som jeg
sætter mest pris på.
[/code]
Ja, ja forstå det hvem der kan

mblm, hvad hidser du dig sådan op over dk93 for?? Du holder dig bestemt ikke tibage med at svine ham eller andre til. Heldigvis gav dk93 dig jo tilbage af samme skuffe - godt gået dk93!!
mblm, hvem tror du egentlig du er??? Fordi dk93 er forholdsny på Kandu, har han ret til at oprette hvilket spørgsmål han vil, og du kan godt spare dig for at halvvejs presse ham til at lukke spm. Det er noget HAN bestemmer og ikke dig eller mig, sådan er det. Desuden har der været masser af stillede personificerede spørgsmål forud for dette, ikke sandt?? Hvis du mener spørgsmålet er i strid med noget, så anmeld ham.

dk93, slap du bare af, som du ser, er der andre som ikke kan snuppe ram2. Lad være at diskutere med ham hvis du er for tyndhudet. Hans platte, underlige facon er der åbenbart nogen som synes er sjov. Fred være med det.

Til slut lige nogle citater revet ud af sin helhed, som jeg har fået slynget i hovedet af ram2. Jeg kan lige inden "hviske" dig i øret, at ram2 ofte spørger eller deltager i kristne spørgsmål. Når han så ikke får ret i hans påstande, og ikke vil acc. hvad Bibelen siger helt konkret til hans spørgsmål, så bliver han så infam, så man skulle tro det var løgn (undskyld humoristisk).
Her lidt "godterier" om mig - nævnt i flæng:
[Citat]
>>Gaaaaaaaaaab summer. Hvis du har en hjernerest, kan du så ikke bruge den når du går på nettet, og ellers holde dig til dine bibelbavlende kammersjukker<<

>>Din sleske facon er ulidelig. Dit misbrug er åbenlyst.<<

>>Så luk du bare Franksp, med summer som sidebavler går det alligevel op i lort<<

>>han vil hurtigt præge debatten med sit floromvundne vrøvl om mirakler som beviser - henvisninger til skriftsteder - sløjfekørende billedtale, og åbenlyse løgne<<
[/code]
Det var bare nogle ganske få, men nogle af de pæneste omtaler af mig fra ram2's side

Ups, jeg så lige at ram2 "tvang" dig til at få hans udlovede 250 point, på Rellom og mblm's opfordring. Tjah så kan han jo lige som ikke skrive noget i denne tråd, for så kan du jo gøre gengæld men vær vis på han ivrigt følger med i debatten - ikke sandt ram2

dk93, jeg er ked af at sige det. Ram2 har lov at være på Kandu, lige som alle andre, så ignorer ham, som jeg gør, eller også må du tage hvad der kommer

Godnat
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-03-03 00:47

Hejsa dk93.
Jeg så lige i min mailbox, at der var et spørgsmål i Religion: "Er det OK at ram2 uafbrudt sviner alle troende til".
Jeg havde ellers for et stykke tid siden besluttet aldrig at diskutere med ram2 mere, men blev alligevel nysgerrig og "tændt" da jeg så hans navn, og da jeg ser han endnu ikke deltager, må jeg jo så skynde mig at komme med et indlæg inden han melder sig på banen.

Jeg har købt det spm. du citerer http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 og gengiver lige det du farer i harnisk over
ram2 har mindsandten været inde på en kristen hjemmeside for at finde nedenstående Irak-relaterede bønneemne, og synes åbenbenbart dette var uhyre grinagtigt:
[Citat]
Kære alle
Jeg har netop modtaget denne mail, og sender den videre til jer. Kærlig hilsen Dyveke

Ved et bede møde, hvor der blev bedt for hændelser i verden, fortalte en bedeforkæmper, at Jesus havde vækket ham midt om natten og sagt til ham, at hvis en million mennesker ville bede for, at Saddam Hussein trak sig tilbage som præsident, kunne vi undgå krig. Vi, der var til stede ved mødet,
forpligtede os til at kontakte 10 troende og anmode dem om at bede for dette, samt om at de henvender sig til yderligere 10 troende, og anmoder dem om at bede.
Lad endelig dette gå videre og ved Guds nåde kan vi undgå en konflikt.
--
Med kærlig hilsen fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/ min hjemmeside
[/code]

dk93, jeg kan da godt forstå at du harmes, hvis du er kristen, eller bare har lyst til at forsvare de nævnte i citatet, da de jo af gode grunde ikke er tilstede her.
Men, men, men bare slap af, ud over at ram2 elsker at provokere og især troende, og at han synes disse personer er så latterlige at han bringer "historien" til torvs, så har ram2 da været usandasynlig sød ved dig i det spm. du citerer, ja nærmest kælet for dig.
Du har endnu tilgode at møde ham når han er grov, men du har åbenbart kigget ham lidt i kortene, og ja han kan være både flabet og tale på den mest ubehøvlede måde. Det er det som Rellom kalder humor:
[Citat]
Ram2 har sin egen meget bramfrie stil, men dette formildes efter min mening af et ægte lune
og en meget charmerende fandenivoldskhed.

Så selv om jeg ind imellem studser lidt over hans facon - så er han en af de brugere, som jeg
sætter mest pris på.
[/code]
Ja, ja forstå det hvem der kan

mblm, hvad hidser du dig sådan op over dk93 for?? Du holder dig bestemt ikke tibage med at svine ham eller andre til. Heldigvis gav dk93 dig jo tilbage af samme skuffe - godt gået dk93!!
mblm, hvem tror du egentlig du er??? Fordi dk93 er forholdsny på Kandu, har han ret til at oprette hvilket spørgsmål han vil, og du kan godt spare dig for at halvvejs presse ham til at lukke spm. Det er noget HAN bestemmer og ikke dig eller mig, sådan er det. Desuden har der været masser af stillede personificerede spørgsmål forud for dette, ikke sandt?? Hvis du mener spørgsmålet er i strid med noget, så anmeld ham.

dk93, slap du bare af, som du ser, er der andre som ikke kan snuppe ram2. Lad være at diskutere med ham hvis du er for tyndhudet. Hans platte, underlige facon er der åbenbart nogen som synes er sjov. Fred være med det.

Til slut lige nogle citater revet ud af sin helhed, som jeg har fået slynget i hovedet af ram2. Jeg kan lige inden "hviske" dig i øret, at ram2 ofte spørger eller deltager i kristne spørgsmål. Når han så ikke får ret i hans påstande, og ikke vil acc. hvad Bibelen siger helt konkret til hans spørgsmål, så bliver han så infam, så man skulle tro det var løgn (undskyld humoristisk).
Her lidt "godterier" om mig - nævnt i flæng:
[Citat]
>>Gaaaaaaaaaab summer. Hvis du har en hjernerest, kan du så ikke bruge den når du går på nettet, og ellers holde dig til dine bibelbavlende kammersjukker<<

>>Din sleske facon er ulidelig. Dit misbrug er åbenlyst.<<

>>Så luk du bare Franksp, med summer som sidebavler går det alligevel op i lort<<

>>han vil hurtigt præge debatten med sit floromvundne vrøvl om mirakler som beviser - henvisninger til skriftsteder - sløjfekørende billedtale, og åbenlyse løgne<<
[/code]
Det var bare nogle ganske få, men nogle af de pæneste omtaler af mig fra ram2's side

Ups, jeg så lige at ram2 "tvang" dig til at få hans udlovede 250 point, på Rellom og mblm's opfordring. Tjah så kan han jo lige som ikke skrive noget i denne tråd, for så kan du jo gøre gengæld men vær vis på han ivrigt følger med i debatten - ikke sandt ram2

dk93, jeg er ked af at sige det. Ram2 har lov at være på Kandu, lige som alle andre, så ignorer ham, som jeg gør, eller også må du tage hvad der kommer

Godnat
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-03-03 00:52

Øv, der var en flue der landede på min venstre museknap, efter jeg havde afsendt indlægget, sorry

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 01:21

Det er helt iorden....det kan godt læses 2 gange

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 23-03-03 11:53

Jeg skal love for mit spørgsmål har lavet rav i den. Det var nu ikke meningen. Jeg ville blot høre om jeg var den eneste der synes dårligt om ram2's måde at behandle troende på. Spørsmålelet skulle nok have været mere bredt formuleret, så det havde været generelt. Det trøster mig at der er andre "ligesindede" på Kandu. Det er trist at høre, at ram2 opfører sig på samme måde i andre kategorier (Uffe29)

Til mblm, jeg gav tilbage af samme skuffe som du begyndte at hælde ud i ram2's spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 Det var dumt og barnligt af mig, at hoppe på den vogn. Du skriver også her:
>>>Kandu skal vel heller ikke ende med at blive et forum, hvor folk sidder og skriver kærlige hilsner til hinanden uden at gå i dybden med kritik og den efterfølgende meningsudveksling og mentale mangfoldighed der dermed udløses. - Eller hvad?<<<

Jeg har aldrig forventet at Kandu skulle være en babyklub, ej heller det modsatte. Jeg er også klar over at der er stor forskellighed i opfattelsen af mange ting. Det jeg ikke kan forstå, er at fordi man ikke kan se hinanden, så falder alle hæmninger bort, og sproget bliver ekstra grov. Jeg må jo så gøre som summer skriver "ignorer" ram2. Det ser da heldigvis ud til det kan lade sig gøre at udveksle viden/meninger på en, efter min mening, mere almindelig måde.

Jeg lader spørgsmålet stå i dag, og håber ram2 vil lægge en kommentar, så han kan få sine point retur, og så jeg ikke fornærmer mblm mere ved at have spørsmålet åbent.

God søndag til alle
dk93

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 23-03-03 11:54

Jeg skal love for mit spørgsmål har lavet rav i den. Det var nu ikke meningen. Jeg ville blot høre om jeg var den eneste der synes dårligt om ram2's måde at behandle troende på. Spørsmålelet skulle nok have været mere bredt formuleret, så det havde været generelt. Det trøster mig at der er andre "ligesindede" på Kandu. Det er trist at høre, at ram2 opfører sig på samme måde i andre kategorier (Uffe29)

Til mblm, jeg gav tilbage af samme skuffe som du begyndte at hælde ud i ram2's spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 Det var dumt og barnligt af mig, at hoppe på den vogn. Du skriver også her:
>>>Kandu skal vel heller ikke ende med at blive et forum, hvor folk sidder og skriver kærlige hilsner til hinanden uden at gå i dybden med kritik og den efterfølgende meningsudveksling og mentale mangfoldighed der dermed udløses. - Eller hvad?<<<

Jeg har aldrig forventet at Kandu skulle være en babyklub, ej heller det modsatte. Jeg er også klar over at der er stor forskellighed i opfattelsen af mange ting. Det jeg ikke kan forstå, er at fordi man ikke kan se hinanden, så falder alle hæmninger bort, og sproget bliver ekstra grov. Jeg må jo så gøre som summer skriver "ignorer" ram2. Det ser da heldigvis ud til det kan lade sig gøre at udveksle viden/meninger på en, efter min mening, mere almindelig måde.

Jeg lader spørgsmålet stå i dag, og håber ram2 vil lægge en kommentar, så han kan få sine point retur, og så jeg ikke fornærmer mblm mere ved at have spørsmålet åbent.

God søndag til alle
dk93

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-03-03 12:31

Hej DK93
Nej det er ikke iorden at HR Ram2 tilsviner alle troende.

Jeg syntes personlig at ham der Ram2 er meget meget grov i sine utagelser.Er man ikke enig i de synspunkter han har så er løs.
Vi skal alle sammen have lov til at være på Kandu
Og imellem så mange brugere som kandu har,ja så vil der også være forskellige meninger.
Men fordi man ikke er enig med en bruger herinde,behøves man vel ikke at tilsvine hinanden vel?
Det der for alvor fik mig til at ”hade Ram2” var da jeg læste denne her,hvor det er kandu brugeren Lillemig det går ud over,jeg kopierer lige så er man fri for at købe sig ind,
http://www.kandu.dk/dk/spg/10839
Fra : ram2 Dato : 30-01-03 08:52
Hej Stp.
Med fare for at få min kommentar slettet, vil jeg lige prøve at forklare tilfældet.
Skulle lillemig være en kanduteamer, er det usmageligt skuespil, men alligevel så godt, at det må være et naturtalent.

Tilfældet "lillemig" er et typisk psykisk problem. Pseudonymet alene, afspejler i stor grad den intelligensmæssige mindreværdsfølelse, som er fuldt berettiget.
I sin lille indskrænkede kedelige verden, finder den et par store flokke, og vælger så at sympatisere med den ene. Valget foretages udelukkende ud fra en opfattelse af, hvilken gruppe "lillemig" tror den får størst gevinst fra.
lillemig kaster sig ind i diskussionen med noget ligegyldigt nonsens - den bavler rundt med en ortografi der ligger på 2. klasse niveau (m. specialundervisning), i håb om et anerkendende skulderklap.

Historien om musen og elefanten - "Orv hvor vi tramper" - passer fint med mit billede af "lillemig".

Et godt råd til "lillemig" vil være: Søg professionel hjælp - eller hold kæft.
---------------------------------------------------------------------------------------
Og det kalder Rellom for ægte lune fra Ram2 side
Jeg har meget svært ved at se hvor lunen kommer ind
Mvh og en forsat god søndag til alle
Brian

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 13:42

>dk93

[citat]
Jeg har aldrig forventet at Kandu skulle være en babyklub, ej heller det modsatte. Jeg er også klar over at der er stor forskellighed i opfattelsen af mange ting. Det jeg ikke kan forstå, er at fordi man ikke kan se hinanden, så falder alle hæmninger bort, og sproget bliver ekstra grov.
[/code]

Godt så er vi enige

[citat]
Til mblm, jeg gav tilbage af samme skuffe som du begyndte at hælde ud i ram2's spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 Det var dumt og barnligt af mig, at hoppe på den vogn. Du skriver også her:
>>>Kandu skal vel heller ikke ende med at blive et forum, hvor folk sidder og skriver kærlige hilsner til hinanden uden at gå i dybden med kritik og den efterfølgende meningsudveksling og mentale mangfoldighed der dermed udløses. - Eller hvad?<<<
[/code]

Når det så er sagt synes jeg måske det er på tide at begrave stridsøksen. Så vidt jeg erindrer har jeg tidligere beklaget, at jeg tændte af på dit indlæg (som du tændte af på ram2's).

> Summer

Prøv nu bare for een gangs skyld at feje for egen dør først...
Jeg har da ikke hidset mig op over dk93 i denne tråd - medmindre du da har opfattet det sådan. Det tror jeg nu ikke dk93 har...

> Briani

[citat]
Jeg syntes personlig at ham der Ram2 er meget meget grov i sine utagelser.Er man ikke enig i de synspunkter han har så er løs.
[/code]

Personligt synes jeg det er rart at der er forskellige temperamenter herinde - har man lyst til et skriftligt skænderi omkring et (som regel) nogenlunde fornuftigt emne er der da et par steder man kan henvende sig. Mht. din citering af ram2's misere med "lillemig" må jeg indrømme at jeg (uden at kende tilfældet) godt kan se hvad Rellom mener - det er sgu da ren nydelse at læse, når det ikke er en selv det går ud over.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 13:47

jaja....skidt pyt hvis det går ud over andre

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 13:49

Hej summer,

Efter at have genlæst indlægene kan jeg se hvad det er du opfatter som en halvvejs trussel:

[citat]
Hermed opfordring til dk93 om at nedlægge tråden. Ville dk93 måske bryde sig om at der blev oprettet indlæg til at informere alle andre brugere af Kandu om hans dårligdomme (når han har været på Kandu længe nok til at folk har opdaget dem )???
[/code]

Jeg håber det er klart for dk93 og enhver anden end evigt desorienterede summer, at der her er tale om et hypotetisk, retorisk spørgsmål til eftertanke og ikke en trussel.

Mvh.
The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-03-03 13:50

Hej Brian

Også du hører til de brugere, jeg sætter megen pris på, så det kommer bag på mig,
at du manipulerer groft med mit indlæg.

For hvor er det lige, jeg kalder Ram2´s svada til lillemig for ægte lune?

Men jeg er enig med dig i, at der skal være plads til alle meninger
- det er du forhåbentlig også selv?

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 13:51

Hej Uffe29

Eftersom jeg ikke kender sagen med "lillemig" og ikke gider købe svaret vil jeg vove at påstå at der nok har været en grund til den hårde kritik som ram2 retter mod "lillemig" - nu refererede jeg blot til det dejlige sprogbrug som ram2 lægger for dagen. Det kunne andre, efter min mening, lære noget af når de følte sig trådt over tæerne...

Mvh.
The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 13:56

Hej Rellom,

Du får mig til at tænke på, hvor tit folk egentligt manipulerer med eller totalt misforstår ens indlæg. Uden at skulle skyde dig samme mening i skoene vil jeg gerne udtrykke en smule frustration over, at jeg pt. har lyst til at skrive på det 2. klasses niveau som ram2 tidligere nævner ("lillemig") for at være helt sikker på, at det jeg skriver trænger ind bag selv de tykkeste pander

I øvrigt vil jeg gerne understrege at jeg altid trækker lidt på smilebåndet af dine "de bedste hilsner" som du altid benytter, selv i dine mere "hårde" indlæg. Bliv ved med det - det løfter stemningen hos undertegnede.

Mvh.
The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-03-03 14:04

Hej Rellom
Du skriver i din kommentar længere oppe
” Ram2 har sin egen meget bramfrie stil, men dette formildes efter min mening af et ægte lune”
Når du skriver sådan noget,gik jeg ud fra at du mente alle de kommentarer som Ram2 kommer med.
Eller så er det noget jeg har misforstået,og har jeg det,så vil jeg meget gerne undskylde.
Mvh Brian

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 14:08

Ja briani - det er jo også klart som blæk, at Rellom naturligvis har læst alle indlæg som ram2 nogensinde har skrevet. - Det er jo tydeligt for enhver. Jeg mener man skal jo læse alle indlæg fra en person før man kan danne sig en mening om vedkommende - ikke???

Der er tale om at du prøver at sætte Relloms bemærkning i relief ved at inddrage et eksempel fra en gammel tråd - det er sgu da manipulation og i denne sammenhæng nærmest propaganda.

Og nu håber jeg ikke jeg igen bliver anklaget for at svine nogen til... Jeg skriver bare min mening.

Mvh.
The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-03-03 14:14

Til Mblm
Tak for kaffe
Brian

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 14:22

Hej dk93,

Efter at have nærlæst vores sidste debat vil jeg gerne helt konkret have dig til at udpege, hvor det er jeg begynder at svine dig til??? Det skulle vel ikke være omtrent efter, at du havde proklameret at ram2 var en nar og at jeg var hans duksedreng fordi du misforstod lidt ironi???

[citat]
"fra et af dk93's indlæg i http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 :
mblm:>>>Personligt synes jeg også af og til at ram2 slynger noget forbandet lort ....<<<
ram2:>>>Og lige til mblm - Jeg slynger aldeles ikke noget forbandet lort ud - Bare lige du ved det!!!!!!!!<<<
mblm:>>>Nåeh det gør du ikke <<<
mblm, det var da dejligt. Dit "krudt" er også lige så vådt som det snot du lukker ud. Rolig nu dengse. Jeg har skam ikke ondt i røven af din 1. plads. Det var bare en konklussion. Du skal sikkert nok få dine point fra din plapreven ram2.
[/code]

Prøv nu bare at tage den lidt med ro, efter min mening er det lidt helligt at opføre sig på den måde du har gjort: Du kaster dig frådende ind i en debat med udtalelser om folks opførsel i tidligere indlæg, hvorefter du starter på at svine mig til. Derefter giver jeg igen af samme skuffe - ram2 tilsviner dig og Rellom og jeg mener du har fortjent point alligevel. Ram2 giver dig 250 point, hvorefter du opretter et spørgsmål for at svine ram2 til.

Hvem er det lige der har opført sig dårligst??? Og så har jeg oven i købet undskyld jeg tændte af på dine indlæg... Den undskyldning er jeg lige ved at trække tilbage, medmindre du kan give mig en forklaring på - hvad det lige er der gør at det er mig der er skurken!!!

Mvh.
The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 14:23

Til briani

Selv tak - vil du have en sukkerknald i den næste kop???

Mvh.
The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 14:24

Jeg vil også sige tak for kaffe, og på gensyn et andet sted

Game over
/Uffe

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-03-03 14:51

Tak for støtten, mblm - men Brian undskylder jo,
så det har nok ikke været sådan ment.

Helt fint, Brian - så holder du alligevel niveauet.

De bedste hilsner til jer begge to.

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 23-03-03 17:20

mblm, jeg har ingen yderligere kommentarer til dit Citat 23-03-03 14:22. Det er blot endnu et bevis på, hvor groft ord kan manipuleres med. Sådan forløb tråden jo ikke. Det ved du og det ved jeg.

Men pyt nu med det. Det er ikke noget at tærske langhalm på. Desuden skrev jeg længere oppe i denne tråd >>>Det var dumt og barnligt af mig, at hoppe på den vogn.<<<
Dermed mener jeg selvfølgelig at jeg har overreageret, og det beklager jeg. Hvem der først begyndte af os to, vil jo altid være en vurderingssag. Derfor, no bad feelings. Min "stridsøkse" er hermed begravet i forhold til dig.

Ram2, meld dig så lige på banen så spørgsmålet kan blive lukket. Selv om jeg bad om at blive fri for dine point, og hvis du gav mig dem, ville jeg forære dem væk øjeblikkelig, så acc. du alligevel min kommentar. Er du nu ud over, det 100% negative indtryk jeg har fået af dig, for stor en kylling til at tage imod pointene. Jeg ville ikke have dem. Ikke en gang dette lille ønske kunne du imødekomme.

Fortsat god søndag til venner og fjender
dk93

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-03-03 17:30

Okay, så giv mig points'ene. Jeg er ikke superbruger, så jeg har absolut ingen gavn af dem.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 20:18

> dk93

Du har ret i der kan diskuteres hvem der begyndte - men lad os så konkludere at vi var lige gode om det (selvom jeg føler jeg giver mig en smule!)
Jeg håber dermed vi har begravet stridsøkserne sammen og at jeg nu hører til de første af dem du ønsker god søndag...

Bliv dog ikke overrasket, hvis vi i fremtiden kommer i nogle heftige ordvekslinger sammen - det synes jeg li'som ligger lidt i luften... - hehehe!

Mvh.
The Unseen
-/-

NB. Hvorvidt jeg selv manipulerer med ordene og hvordan tråden forløb kan folk jo selv se på http://www.kandu.dk/dk/spg/12823, eftersom du og jeg ikke bliver enige om den sag! (Vi må jo også siges at være ret subjektive i det spørgsmål...)

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 20:19

Lige en rettelse:

Link: http://www.kandu.dk/dk/spg/12823 uden komma til sidst.... Bugger!

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 23-03-03 22:24

mblm, det er så OK, hvis nogen "ser" ram2, så be' ham om at skrive en kommentar, så han kan få sine point tilbage. Dette kan jeg jo ikke selv gøre, for så smider han bare endnu flere af hans ildelugtende point i hovedet på mig.

Birgitta, du er noteret på ventelisten - et stykke nede :)

God søndag, eller det der er tilbage af den til "slagsbroderen" mblm og alle I andre for rimelig god ro og orden :)
dk93

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 300 point
Dato : 23-03-03 22:41

Åhheeee summer summer summer &#8211; du lærer det aldrig.

Men - Du har ret på 1 punkt.
Jeg havde ikke umiddelbart tænkt mig at blande mig i denne tråd, men skal dog nævne, at jeg er glad for &#8211; overrasket og lidt rørt over disse positive tilkendegivelser jeg får. Alle de negative er fuldstændig forudsigelige.

Og så kommer du storskrydende ind i tråden iført trækors m. støttehjul, biblen under den ene arm, og bål, brand og løsrevne citater under den anden &#8211; klar til det store korstog
Gaaab mand.

Det citat som din gode ven og artsfælle spredte via nettet kom på &#8221;Kandu&#8221;; Så din historie om at jeg har været inde på en eller anden kristen hjemmeside, er helt i overensstemmelse med din øvrige desorientering. Herunder kan du se adressen på indlægget.

http://www.kandu.dk/dk/news/280342/groupid/206

At dit indlæg forekommer 2 gange på grund af en flue på tastaturet, kan jo heller ikke komme bag på nogen. Enhver ved jo, hvad der drager fluer.

Jeg tar' mig lige en summergriner.

Ram2

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 22:42

tak i lige måde

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-03-03 22:47

Til alle andre.

Jeg har med interesse læst jeres indlæg, og er helt benovet over at blive gjort til genstand for så megen interesse. Jeg kan ikke kommentere hver enkelt, men siger selvfølgelig tak til alle.

PS. DK93 - De point er mig flintrende ligegyldige - så du behøver ikke gøre så meget ud af det.

Mvh.
Ram2

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-03-03 22:52

Hey ram2,

Så vågnede du endelig op og kunne ikke nære dig alligevel det tænkte jeg nok måtte ske...

Men trøst dig med, at ting der "summer" som regel blot skal klaskes hurtigst muligt hehehe

Mvh.
The Unseen
-/-

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-03-03 22:56

Halløjsa hvad skuer mit øje. Er fred og idyl i Kandu's lille andedam

dk93, m.h.t. pointene, så kan du godt opgive at ram2 kommer her forbi. Trods hans ofte nedladende og ubehøvlede opførsel, du ved, den som nogen kalder humor, kender jeg ham godt nok til med 99% sikkerhed at kunne sige, at DET er han for fej til at gøre.
Hvis jeg mod forventning dykker ned i et af hans spm. skal jeg hilse fra dig. Selv om jeg heller ikke vil have hans point, er det nemlig fuldkommen risikofrit for mig, for at acc. en kommentar fra mig, er lige så lidt sandsynligt, som at få 7 rigtige i LOTTO

Når du ikke gider vente mere, så giv dem til en af dem som gerne vil have dem, bare jeg er fri.

På med vanten dk93, og du vil opdage, at der er mange herlige mennesker her på Kandu, som både er villige til at hjælpe og diskutere på "normal" vis.

Nå, sengetid

Med venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-03-03 23:01

Hej mblm. Ja selvfølgelig, jeg vil jo nødigt skuffe nogen.

PS. Lille Brian igen igen. Hiv nu den pickup op af den rille. Mon ikke du skulle holde dig fra Kandu og lign. hvis det ligefrem kan få dig til at hade nogen. Det er en meget stærk følelse, som under mentalt normale omstændigheder ikke burde kunne aktiveres af andre folks evne og lyst til at formulere sig.

Ram2

Godkendelse af svar
Fra : DK93

Dato : 23-03-03 23:02

Ak, dit utiltalende væsen kommer straks frem ved at overfalde Summer, som jo tydeligt bekender sig som kristen. Vorherre bevares din lille elendige lus

dk93

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 23-03-03 23:05

Rolig nu DK93. Du skal da ikke hidse dig op, du skal jo bare selv hidse dig ned igen.
Og i øvrigt er jeg aldelse ikke lille!!!!!!

Og det med disse forjættede point - du kunne ikke la være. Det er OK. Jeg skylder dig 50. Du får dem ved lejlighed.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : moccarouladen

Dato : 24-06-03 17:29

Jeg ville da ønske at endnu flere kunne få mig til at grine som Ram2 formår.
Damn han er go'.
Sådan..........intet mindre.
knus Moccarouladen