/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Titel på undervisningsfilm?
Fra : ealu
Vist : 1035 gange
110 point
Dato : 24-11-08 00:26

Hej derude.
Jeg giver alt hvad jeg har af point hvis nogen ka finde titlen på en fantastisk film vi så dengang jeg gik i skole, i seksualundervisningen. Her er hvad jeg ved/husker om den:
Den var enten med dansk tekst eller dansk speak, men jeg ved ikke hvilket land den var produceret i.
Den kan ikke været lavet senere end 2000. Tror heller ikke den kan have været fra 80'erne da der var ret avancerede optagelser, men det kan være jeg tager fejl, måske kunne den være fra slutningen af 80'erne.
Det var en farvefilm.
Der var nogle fantastisk flotte filmsekvenser hvor man f.eks med et kamera inde i kvinden så "fangarmene" på hendes æggeledere fange ægget, ligesom man så ind i manden hvordan hans sæd blev produceret, hans ejakulation osv osv. Der var ikke tale om animation men rigtige optagelser, og det var altså en undervisningsfilm og ikke nogle lumre undertoner

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg nu hvor jeg selv er blevet gravid, meget gerne vil gense filmen.

Krydsede fingre herfra

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-11-08 00:50

Citat
Jeg giver alt hvad jeg har af point

Så sæt da pointne i vejret. du kan sagten give mere end 110 point når du oprettet et spørgsmål og du kan sagtens tilføje point efter du har oprette spørgsmålet.

Så lad os se hvor mange du har.

Kommentar
Fra : ealu

Dato : 24-11-08 00:52

Jamen jeg har ikke flere... de 110 er alt hvad jeg har. Men imorgen, efter midnat får jeg tyve mere, og dagen efter tyve mere, og jeg giver alt hvad jeg har.. promise. Har ikke været herinde længe, og det er simpelthen hvad jeg har!

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 24-11-08 00:55

Hej Jeg tror ikke at det var en undervisningsfilm men en film i tv. om en Svensk fotograf som den første i verden. havde fotograferet inde i et menneske i de sitiationer du beskriver
jeg tror du tager fejl af hvornår den er lavet mange år siden jeg så den

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-11-08 00:57

Det er en svensk fotograf der har opfundet teknikker til at fotografere sædcelle der går ind i ægget og bl.andet ufødt barn i morens mave. Jeg kan ikke huske hvad han heder,men jeg mener det er han der har lavet filmen.Måske er det en anden der husker navnet.
alimak

Kommentar
Fra : ealu

Dato : 24-11-08 00:59

Betonjens :) Måske du har ret. Jeg tror også nærmere jeg har set den i starten af 90'erne end i slutningen, så det er ikke fordi jeg tror den er så ny som fra slut-90erne.. Du kan vel ikke huske hvad fotografen hed?
Men det var nu en film om forplantning, eller et program om forplantning, med en fortælling og handling, så selvom det muligvis også har handlet om fotografens teknikker, var fokus helt bestemt på forplantning... Men tusind tak for svaret, jeg prøver lige at søge lidt på svnsk fotograf :)

Kommentar
Fra : ealu

Dato : 24-11-08 01:00

Også tak til Alimak.. jeg tjekker lige hvad jeg kan finde ud af..
hvor er I superhurtige! :)

Accepteret svar
Fra : betonjens1

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-08 01:32

Jeg tror fotograffen er her

film

se filmuddrag ved at trykke på billederne

   BREATH er en dokumentarfilm om den kendte svenske fotograf Lennart Nilsson (Et barn bliver til) og hans nye apparat, der kan registerere og illustrere virus og bakterier i luften. Sammen med et hold svenske topforskere fra Karolinska Instituttet drager han ud i verden for at konfrontere myterne om visrus og bakteriers færden. Det er en sand gyser, der for første gang åbner et lukket rum op for os. Co-produktion med Svenske Charon film.

Vises i 10 lande, blandt andet DR, SVT og ARTE.

Lennart Nilsson Photography

SF Film Distribution

Producer: Jonas Kellagher

Klip: Wadt Thomsen

Instuktør:Hanna Solberger

Lyddesign: Stereo First

Jeg ved godt det ikke er denne film men jeg tror fotografen er rigtig

Godkendelse af svar
Fra : ealu

Dato : 24-11-08 01:40

Tak for svaret betonjens1.
Jeg er ret sikker på det er ham. Hvis du eller andre er interesserede, tror jeg filmen er på imdb's liste på dette link: http://www.imdb.com/title/tt0117230/ - om det er "Odyssey of life" eller "The wonder of life" ved jeg ikke, men det vil jeg nu prøve at finde ud af.. Tak tak tak :) (Ville ønske jeg kunne give dig flere points, men de 110 er som sagt alt jeg har)
Mange hilsner herfra og godnat