/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista Stifinder
Fra : larshau
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 17-11-08 22:41

Er der mon ikke én der kan give en anvisning på, hvorledes man indstiller Stifinder således at jeg ikke får vist menuen start, når Stifinder åbnes?
Jeg ville foretrække, at stien for computerensindhold af drev og diske blev vist.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-08 02:06

Indstiller Stifinder jeg vidste slet ikke at den kunne indstilles, men du får Stifinder frem ved at holde Windows tasten (den med flaget) nede mens du trykker på E tasten, er det noget i den retning du leder efter ?
Vær opmærksom på at du ikke får vist helt så mange mapper som i andre Windows udgaver, heller ikke selv om du sætter mappeindstillinger til at vise skjulte mapper og filer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 08:41

Du får da ikke vist start når du åbner stifinder - men dokumenter.....

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 18-11-08 11:17

højreklik på windowsikonet, så kommer stifinderen.. klik på com.p, så har du det du skal bruge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-08 13:28

"problemet" er vel bare at du sørger for at klikke i venstre side på det du ønsker at se - for i øvrigt er en del computere lidt drilske så der skal klikkes på mapper før sidepanelet med visnings oversigt kan ses

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 18-11-08 23:19

Jeg mener at have set problemet løst ved at der ændres i registrerings-databasen.
Her må det være muligt at opsætte stifinderen således at man får den ønskede filstruktur, når programmet åbnes.
Og det er den løsning jeg efterspørger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 08:53

Så må du jo lige først fortælle HVAD det er for en struktur du ønsker

Min lukker op i det bibliotek jeg nu har sat genvejen til....

Bag din genvejsdistination explorer.exe ...skriver du blot

c:\og den sti du nu vil have

altså f.eks. explorer.exe c:\spil

Så starter den i spil

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 24-11-08 11:06

Citat
Så må du jo lige først fortælle HVAD det er for en struktur du ønsker

Min lukker op i det bibliotek jeg nu har sat genvejen til....

Bag din genvejsdistination explorer.exe ...skriver du blot

c:\og den sti du nu vil have

altså f.eks. explorer.exe c:\spil

Så starter den i spil

Nu er det ikke explore hun snakker om men stifinder.

Har prøvet at lave en anden genvej i stifinder, for at starte på mit U drev, men den starter bare op standard, så der må være en anden løsning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 12:01

Det er sgu også STIFINDER jeg omtaler

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 24-11-08 14:25

Jeg har fundet explorer.exe i Windows-mappen
Men her er det ikke muligt at tilføje C:\ da tegnene": og \" ikke kan tillades efter explorer.exe
Hvor kan man så tilføje disse tegn refi?
Jeg har også forsøgt at tilføje mit ønske efter en genvejs-sti der lyder %SystemRoot%\explorer.exe
Det virker heller ikke.
Men mon ikke vi er ved at komme nær en løsning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 14:40

Citat
Det virker heller ikke.

Det har jeg så afprøvet FLERE gange med forskellige biblioteker - og det VIRKER

Hvad skal du bruge de "mærkelige" tegn til - var det ikke bare et bestemt biblio du ville starte op i...

%SystemRoot%\explorer.exe c:\spil

starter hos mig op i spil

Tror du ikke bare du taster forkert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 14:45

Lav en extra genvej at dit link til stifinder
Højreklik på dette og gå i egenskaber
Faneblad genvej

Der står i forvejen - %SystemRoot%\explorer.exe

Og der tilføjer du så c:\og det bibliotek du vil starte i (husk mellemrum mellem exe og c )

Denne genvej vil nu fremover starte din stifinder i det bibliotek....

Annuller spørgsmålet
Fra : larshau

Dato : 11-02-09 16:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål