/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hvad skal et referat af en bog
Fra : troldenesdhb
Vist : 3194 gange
100 point
Dato : 17-11-08 20:24

indholde.

Det skal være et link til en side hvor det står

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-08 20:32

Et referat er en gengivelse af det centrale indhold i en tekst, film, foredrag eller lignende. Referatet skal holde sig til tekstens disposition og indhold, man må altså ikke ændre i rækkefølgen. Det skal skrives i sammenhængende sætninger i et præcist sprog uden fyld og uden personlige kommentarer. Det skal altså være objektivt. Et referat fylder ca. 25% af den oprindelige tekst.

http://www.livslinjer.dk/text/laerer02.asp#Referat:

Kommentar
Fra : bowlingnæ

Dato : 17-11-08 20:34
Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-08 20:45

Referat

Citat
en sammenhængende og forklarende gengivelse af de væsentligste hovedpunkter i noget talt el. skrevet. Er ofte længere end et resumé.

et resumé er

Citat
en kortfattet og sammentrængt gengivelse af de væsentligste hovedpunkter i noget talt el. skrevet.

ovenstående er fra Nudansk Leksikon

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-11-08 20:49

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-11-08 20:54

Selv tak

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-11-08 21:00

HelleBirgitte

Skriv lige i den tråd med dit navn