/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express 6
Fra : stilkene
Vist : 903 gange
100 point
Dato : 15-11-08 12:42

Når jeg trykker på et link til en E-Mailadresse får jeg kun en fejlmeddelse. "Handlingen kunne ikke udføres, da standardklienten til post ikke er installeret korrekt"
Hvordan løser jeg dette problem ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-08 12:47

Prøv at gå ind i Angiv programadgang og standarder og vælge dit mail program,
det plejer at virke, i XP trykker du Start og finder "Angiv programadgang og standarder"
hvis du har Vista kan du sikkert finde det ved at bruge søgefeltet.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-08 13:07

gå i start - find derunder(oppe) angiv programadgang og -standarder - klik på brugerdefineret ved pilene tv - find vælg et standard-e-mail program og vælg at sætte prik i det mailprogram du benytter (for eks outlook express )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-08 13:08

haha ja det var jo som klaudi også var inde på - det går ikke at snakke i telefon væk fra puteren

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-11-08 13:44

Desværre, - Det virker ikke.
Jeg bruger XP. Og inde i Programadgang og standarder , har jeg ikke valgmuligheden om Outlook Express, der er kun muligheden: Brug mit nuværende e-mailprogram fra Microsoft, - og der er den punktet af.
Jeg har også prøvet brugerdefineret, og ejheller dette virker.
Jeg har prøvet at Systemgendannelse, - opdate, - intet har endnu virket.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-08 13:50

Har du "Foldet" Brugerdefineret ud og valgt der?

Du kan også prøve i IE under Funktioner, fanen Programmer at se om der står OE der.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-08 14:03

dit mail program er så outlook express går jeg ud fra - og det kan jo være skadet

hent denne fil:
http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/OE6.exe

Når filen er hentet skal du genstarte Windows. Undlad at starte Outlook Express

Dobbeltklik på det programfix du netop har hentet

Klik på Start i den lille programboks der kommer frem

Vent et kort øjeblik mens programmet overskriver de defekte systemfiler i OE med de nye - når det er overstået genstarter du maskinen igen

du skal IKKE klikke ok når reperationsfilen er slut - bare lad den være og genstart din maskine

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-08 14:04

ps til ovenstående - det er ikke kun tdc der kan bruge den fil den er målrettet til outlook express - bagefter så prøv igen med program standarderne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-08 14:29

Citat
dit mail program er så outlook express går jeg ud fra

Prøv at se OVERSKRIFTEN

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-11-08 15:30

æuw klaudi - det plejer at være mig der gør opmærksom på den overskrift

(den var væk - jeg kører på mini´en pt )

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-11-08 16:30

Undskyld , men jeg vender tilbage .
Vi har fået gæster, og når de er gået skal jeg nok være aktiv herinde igen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-11-08 17:22

Klaudi, når jeg følger dit eksempel i programmer står der ikke noget ved E-mail, men under hvor der står Nyhedsgrupper står der: Outlook Express.
Hvis jeg trykker for at aktivere kolonnen blive der bare blåt, - jeg kan ikke komme ind og evt. aktivere til OE.
Mirit dk, Jeg har prøvet dit link og gennemført din anvisning slavisk, men ikke heller dette har nogen virkning,

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-08 19:09

Og du kan ikke vælge mail program i "Angiv programadgang osv" ved at vælge Brugerdefineret
og klikke på Outlook Express og så OK ?

Prøv at kigge her, i metode 2 er der noget om rep af OE:
http://www.wintip.dk/xp/tips/rep_ie_xp.htm

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : stilkene

Dato : 15-11-08 19:41

Tak for svaret Klaudi.
Jeg har prøvet alt muligt nu. Jeg har kørt On Care Sikkerhedskanner, og senest gendannelsestidspunkt, så langt tilbage som der blev givet adgang til, og den fungerer nu, på dette punkt, men er så spændt på om det er gået ud over andre ting senere.
I får tak herinde, og desværre må jeg finde en accepteret medspiller, - og det bliver så Klaudi da du var den første og sidste som hang på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-08 19:46

Velbekommen, godt det virker igen, så er det jo spændende om det er gået ud over noget andet.

mvh klaudi