/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hjælp... jeg kan ik`åbn`n...
Fra : sinius
Vist : 823 gange
200 point
Dato : 15-11-08 11:06

hej... jeg behøver lige lidt hjælp med at åbne min BLOMBERG digitronic vaskemask. jeg tror magnetlåsen er stået af... de tre ledninger til låsen er kortsluttet.. i låsen, og på printet er der lidt brændt ved tilslutningen til låsen. en overgang tog maskinen sikringen, men nu kører den ok! og pumper også vandet ud. jeg har prøvet at sætte 12 V til magnetlåsen, det virkede ikke...
er det låsen den er galt med tror i?
kan det betale sig at prøve at få låsen skiftet?
OG HVORDAN FÅR JEG MIT TØJ UD...?
på forhånd tak for hjælpen...

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 210 point
Dato : 15-11-08 11:35

Der skal sidde en nødåbning, enten ved siden af løsen eller en ring forbundet med et kabel et eller andet sted, læs brugsanvisningen, eller kontakt importøren

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-11-08 15:16

På nogle maskiner sidder nødåbningen nede ved trevlefilteret.
Der sidder en ring i en "snor", som man skal trække i.
Gambrinus
Hvor mange vaskemaskiner har du, der er gået i udu ? ? ?

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 15-11-08 15:39

ja... ok! maskinen fulgte med huset da vi købte det... derfor.. ingen brugsanvisning. den er ca. 5-6 år gammel... jeg har haft skidtet åbnet.. og haft øjne på magnetlåsen.. der er ingen nødåbningsmekanismer. og importøren og service er skidesvært at få fat på efter fredag kl.1600. det er jo derfor vi har kandu... alt det som de andre ikke kan svare på...
nogen bedre forslag.... anyone??

Godkendelse af svar
Fra : sinius

Dato : 16-11-08 21:07

Tak for svaret stig54.... det svar skal du sku bare høste point for... det er helt sikkert!!..
"læs brugsanvisningen, eller kontakt importøren".... simpelt hen genialt... hvorfor tænkte jeg dog ikke på det selv