/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 brugere, forskellig opløsnin
Fra : asgersp
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 13-11-08 02:31

Jeg kører Vista Home Premium SP1 med NVIDIA GeForce 7650 GS og ønsker at have en gæstekonto til at vise billedet i klon på Tv'et.
Jeg har læst at der skulle være et program der kan gøre det muligt at køre med en mindre/anden opløsning i gæstekontoen end i min/administrator konto.
For som jeg ser det nu kan mit system ikke gøre dette.
Der findes godt nok en dual funktion i mit grafikkort med mulighed for forskellig opløsning, men så skal jeg køre billedet ud af skærmen til højre for at det vises på Tv'et.

Nogen hjælp at få?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 13-11-08 02:40

Højre klik et tomt sted på skrivebordet og klik på Personlige indstillinger, der kan du ændre opløsning på skrivebordet og den kan godt være forskellig i dine konti, hver bruger vælger deres opløsning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-08 02:42

Ved ikke om det kan lade sig gøre med Gæstekonto, men andre konti kan godt have forskellig opløsning

Kommentar
Fra : asgersp

Dato : 13-11-08 03:35

Ja, nu har jeg lavet gæstekontoen om til en administratorkonto, så kan jeg godt have forskellig opløsning, men ikke i en klon, men i en dual. Men jeg er så nødt til at skubbe billedet ud til højre for at se det på tv'et.
Jeg siger tak og venter og ser om der kommer andre forslag, der kan løse det med at skubbe billedet ud til højre.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-11-08 08:29

Du skal have Nvidia's egen drivere installeret, som hentes her (husk den rigtige drivere)

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Du får så et "Nvidia kontolpanel" både nede ved uret og ved at
Højre klik et tomt sted på skrivebordet >>Nvidia kontolpanel
herfra kan du konfigurer dine skærme.

Jeg kan pt. ikke huske om gæste konto har tilladelse til at ændre her.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-11-08 13:25

Opret en ny konto med et andet navn, lad gæstekontoen være, for der er lidt begrænsninger på den.

Jeg har lavet en seperat konto til mine børnebørn, og der kan der ændres mange ting så som opløsning o.s.v. Det kunne jeg ikke i gæstekontoen.

Godkendelse af svar
Fra : asgersp

Dato : 21-11-08 17:26

Tak for svaret o.v.n..
Jeg vil nu prøve at tildele point, og håber det lykkes, da det er første gang, jeg spørger her i dette forum.
Du får pointene, da det var dit svar der kom først og det gjorde at jeg kunne løse problemet, på nær det med at skubbe billedet ud til højre, hvilket de næste besvarelser heller ikke løste.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-08 17:50

Tak jeg fik pointene, desværre ved jeg ikke hvordan du løser problemet med det billede som skubbes ud